Educatia pentru turme – efectele nocive ale scolii asupra copiilor. Scoala indoctrineaza si limiteaza potentialul. Scopul real al sistemului de invatamant din prezent: indoctrinare, inregimentare, distrugere mentala, pregatire pentru viata de sclav (edu)

Educatia pentru turme - efectele nocive ale Scolii asupra copiilor. Indoctrinare, inregimentare, insclavizare, distrugere mentala (edu)Redau mai jos câteva pasaje din două articole despre lipsa de educaţie reală în școli, licee și facultăți, despre îndoctrinarea, înregimentarea și distrugerea mentală ce se aplică fiinţelor umane încă din clasa I. Este vorba de educația pentru turme prin care copiii sunt pregătiți pentru viața de sclav muncitor pe care o vor avea tot restul vieții. Recomand citirea integrală a articolelor (ce conţin şi imagini, capturi din presă şi alte detalii interesante) despre educația pe care o primesc copiii noștri în cei 12 ani de școală – generală + liceu și despre cum școala îndoctrinează și înregimentează elevii. Am găsit articolele pe un blog al unei românce care a emigrat în Canada și care postează des despre ”RAIUL” de pe continentul Nord American, adică despre iluzia în care cred românii, că în vest, în occident, ar fi civilizaţie și bunăstare… Detalii în continuare:

Câteva atenționări ÎNAINTE de a citi informațiile de mai jos:

1. Alte detalii despre iluziile în care cred românii citiţi aici: Iluziile românilor

2. Despre faptul că Școala și Mass Media contribuie la distrugerea mentală a omului pentru a fi mai ușor de controlat și exploatat am vorbit și în textul ăsta – Românii sunt distruși mental premeditat, articolele de mai jos vin însă cu mai multe detalii și subliniază gravitatea trimiterii copilului pe mâna sistemului de învățământ corupt

3. Cei care nu au înţeles încă faptul că suntem sclavi conduşi din umbră, într-un sistem de exploatare unde suntem ţinuţi să muncim fără să gândim pentru a ţine în spate o ”Elită profitoare”, şi unde România este o simplă colonie a imperiului Atlantist, nu vor pricepe mai nimic din informaţiile de mai jos. Pentru că aceste informații contravin realității false în care cred cei mai mulți oameni și în care funcționează zi de zi. Se potrivesc însă perfect în realitatea reală despre care vorbim de 2 ani pe acest blog.

4. Articolele sunt scrise direct, semi dur și fără menajamente (cam cum am scris și eu textul cu Greșelile părinților). Încercați să treceţi cu vederea peste exprimare (plod/puradel/vite încălțate etc) dacă vă deranjează şi axaţi-vă pe ce e cu adevărat important – FONDUL problemei subliniate în acest articol: educația este o mare problemă la nivel mondial și România nu face excepție!)

5. Dacă sunt copii / elevi / tineri / studenți care ajung să citească aceste informații, le recomand următoarele lucruri: NU luați decizii la nervi, analizați bine situația în care vă aflați, înțelegeți că părinții și profesorii vă vor probabil binele, consultați-vă și cu alte persoane înainte de a lua orice decizie importantă, cereți un sfat (vezi CONTACT) și CITIȚI MULT pe cont propriu pentru a ajunge să înțelegeți Sistemul de exploatare în care, din păcate, ne aflăm cu toții în prezent!

6. Nu voi posta comentarii imbecile, neargumentate, jignitoare aiurea etc.

…………………………………..

PRIMUL DINTRE CELE DOUĂ ARTICOLE:

EDUCAŢIA PENTRU TURME:

(pasaje preluate din articolul ”mamă”, de aici: http://filosofiepebordura.blogspot.ro/2014/01/educatia-pentru-turme.html)

Scopul sistemului de invatamant este de a indoctrina plozii si de a-i dociliza, astfel ca la finalul celor 12 ani de incarcerare, plodul bacalaureat sa fie perfect modelat pentru viata de sclav pe care o are in fata. In schimbul diplomei de bacalaureat, plodul tau e tranformat intr-o vita docila care renunta la gandirea critica, in favoarea autoritatii de orice fel. (despre încrederea în ”autorități” citiți AICI)

Iar pentru a obtine asta, e imperioasa nevoia sa fie distrusa gandirea critica pe care orice plod o are in mod natural (celebra intrebare “de ce?”, cu care isi exaspereaza parintii). Distruge-i capacitatea de a gandi (de a se indoi de tot, a pune intrebari si a cauta raspunsuri) si fiinta respectiva va deveni de plastilina. Inlocuieste-i gandirea critica cu “gandirea de turma” (tiparele de gandire induse de dresaj) si omul va fi doar o marioneta in mainile dresorilor de minti umane. Uită-te in jur si constata cum vitele incaltate nu pot gandi singure, ci doar tot rotesc niste mituri si clisee de gandire cu care au fost indoctrinati: altii gandesc pentru ei!

copii scoala joc ascuns educatia pentru turme efectele nocive ale scolii asupra copiilor scopul real al sistemului de invatamant indoctrinare inregimentare distrugere mentala pregatire viata sclav sclavie

Asta este produsul sistemului de invatamant. Asta vrei pentru puradelu’ tau, sa ajunga un handicapat mintal ce nu poate evalua realitatea in care traieste si nu poate gandi singur, ci doar asteapta ca autoritatile sa gandeasca in locul lui si sa-i dea gata dumicat?

Micile diferente intre sistemele de invatamanat din diferite tari sunt absolut irelevante, sunt doar pentru luat ochii parintilor prosti. In realitate, scopul invatamantului pentru turme, este de a distruge mintea copiilor si de a-i dociliza si obisnui cu viata de sclav ce le este destinata in societatea umana. Restul sunt vrajeli ieftine.

E simplu: primul lucru pe care plozii il invata la scoala, este ca sunt prizonieri care nu au scapare si vor nu vor, trebuie sa se conformeze regulilor si prezentei obligatorii in inchisoarea copiilor, pana ce le va fi infranta cerbicia si nevoia naturala de libertate. Pana vor deveni docili ca oile (uitati-va in jur la adulti, si veti vedea rezultatul!). Exact: docilizare!

Urmatorul lucru pe care il invata plozii la scoala este sa se supuna in fata autoritatii, care are intotdeauna dreptate. Nu chestionezi autoritatea (profesorii, manualele), ci te supui, daca vrei sa-ti fie bine. Obedienta e cheia. Nu conteaza ce gandesti tu, ce crezi si ce dubii ai tu: tot ce se cere de la tine este sa memorezi niste informatii, pe care sa le poti regurgita la comanda si vei fi rasplatit cu o nota mare. Asta e tot ce conteaza: sa fii un papagal!

Scoala e religia societatii moderne: plozilor le este predata DOAR dogma stiintifica acceptata de sistem, iar orice alte dovezi care o contrazic, sunt complet ignorate. Asta nu e stiinta, ci religie, iar plozii sunt dresati sa creada DOAR ce li se spune oficial. Tot ce nu e oficial sustinut de sistem, nu exista, sau nu e adevarat, sau e Bau-Bau. Gandirea critica e descurajata si suprimata: tot ce se astepta de la puradelu’ tau, este sa fie un bun papagal, iar plozii se vor adapta rapid, ca sa isi faca viata mai usoara si mai suportabila.

Ca nu e deloc simplu cand esti la mana altora (profesori si parinti) care te forteaza sa te comporti cum vor ei: tot ce iti ramane este sa te adaptezi.

Asta e momentul in care plodul intelege ca are fix doua variante: mimeaza si face ce i se impune si ce se asteapta de la el, pentru ca e la mana altora si asta e metoda de a-si face viata usoara pana va creste mare si va scapa de cei care au putere de decizie pentru viata lui. Faci pe prostul pana ramai asa (pe asta si mizeaza sistemul de invatamant), mai ales cand nu esti dotat cu o inteligenta sclipitoare si 12 ani de docilizare fortata si interzicere a gandirii critice te vor transforma intr-o vita incaltata.

A doua varianta este sa mimezi ce ti se impune, dar sa intelegi ca esti liber sa gandesti ce vrei, sa crezi ce vrei si sa gandesti critic, doar ca trebuie sa fii suficient de inteligent incat sa nu o spui cu voce tare si sa nu o arati cui nu trebuie (profesorilor si parintilor – daca te-ai pricopsit acasa cu doua vite incaltate). Sunt foarte putini copii care inteleg singuri si pot sa faca asta: e nevoie de o inteligenta stralucita care ii va ajuta sa scape de brainwshingul ce le este aplicat in scoli si societate. Cum astia sunt exceptiile, nu ma voi referi la ei, ci la majoritatea, cei ale caror minti sunt distruse de sistemul de invatamant pentru turme.

Cum ziceam, scoala nu are nici o legatura cu educatia, cu invatamantul. Scopul scolii nu este sa-ti invete puradelu’, ci sa-i distruga independenta si gandirea critica, fapt pentru care scoala este unul din cele mai periculoase lucruri din societatea umana.

creativitate copii educatia pentru turme efectele nocive ale scolii asupra copiilor scopul real al sistemului de invatamant indoctrinare inregimentare distrugere mentala pregatire viata sclav sclavie

Cat de idiot trebuie sa fii, sa iti declini dreptul de a-ti educa plodul, in favoarea unui sistem, al unor straini care o fac pentru bani si asupra carora n-ai nici un control (tu habar n-ai cum modeleaza astia creierul plodului tau!)…

Scoala din zilele noastre nici macar nu se mai deranjeaza sa pretinda ca scopul ei este invatamanatul. Nu. Ca oricum nu conteaza ce invata plozii in 12 ani de scoala, e doar pierdere de vreme. Scoala e doar inchisoarea copiilor si baby sitter gratuit pentru parintii care accepta ca niste straini sa le educe plozii (că pe ei ii doare in cot).

Cam asta e situatia sistemului de invatamant din intreaga lume: la scoala se ocupa cu orice altceva, numai cu invatatul nu. Ce dracu’ invata astia in 8 ani de scoala, daca nu sunt in stare sa faca o adunare simpla?

Majoritatea lucrurilor care se invata in 12 ani de scoala sunt complet inutile. Lectii memorate, date, cifre, razboaie, lectii de mate : nimic din toate astea nu ne mai amintim si nici nu ne-au folosit in viata. Şi atunci, de ce sa chinuim plozii sa memoreze niste lectii fara sens? Pentru ca da, nu au sens, atata vreme cat nu iti este descrisa imaginea de ansamblu si nu se interconecteaza disciplinele, astfel incat sa faca sens. Sunt doar piese dintr-un puzzle pe care niciodata elevii nu sunt invatati sa il completeze, si doar sunt pusi sa memoreze niste informatii care nu fac sens luate separat. Şi in fiecare an se reiau aceleasi lectii, aceleasi informatii, iar si iar si pana la absolvirea scolii, se uita tot. Nu esti lasat sa descoperi singur, sa cercetezi in directia in care esti interesat si sa faci conexiunile necesare, pentru a intelege ce inveti.

Se presupune ca scoala, in acei 12 ani, pregateste plozii pentru viata. Intra-adevar, ii pregateste perfect pentru a fi niste sclavi docili si fara gandire proprie. In rest, absolventii sunt complet nepregatiti pentru viata, nu stiu de nici unele, nu stiu ce ii asteapta si vor invata totul pe propria piele, prin metoda incercare-eroare.

Educatia pentru turme - efectele nocive ale Scolii asupra copiilor. Indoctrinare, inregimentare, insclavizare, distrugere mentala (edu)

Tinerii care ies din școală habar nu au cum functioneaza societatea, cum functioneaza relatiile dintre oameni si care e realitatea in care traim, pentru ca scoala nu le sufla o vorba despre asta. In cel mai fericit caz, doteaza absolventii cu o diploma cu care isi pot practica meseria (dar asta e universitatea, nu cei 12 ani de scoala). Cand insa toata lumea detine o diploma de universitate, este firesc ca ea sa valoreze cam tot cat un sul de hartie igienica.

Adevarul este ca piata muncii nu are nevoie de atat de multi profesionisti cu facultate, pentru ca majoritatea joburilor din economie, sunt pentru nivelul Nea’ Caisă cu 8-12 clase . Prin urmare, jumatate dintre absolventii de universitate din Anglia, sunt someri, iar alte sute de mii sunt in scoli muncind sa obtina diploma aia inutila.

Situatia este similara in Canada, unde 41% dintre adultii canadieni au obtinut “tertiary qualification” – cel mai mare procent dintre tarile OECD. In timp ce numarul canadienilor detinator de diploma de universitate creste continuu, canadienii sunt in topul tarilor OECD pentru cel mai mare  numar de absolventi de universitate care traiesc in saracie.

Canadienii se plang ca taxele scolare din universitati sunt exorbitante (pai dupa USA, suntem primii din lume la scumpetea taxelor scolare), insa asta nu ii impiedica sa se imprumute de la banci, ca sa isi plateasca taxele scolare. Prin urmare, Canada este plina cu universitati si continua sa creasca numarul canadienilor someri, detinatori de diploma universitara, iar tinerii nu dau nici un semn ca s-ar opri din a cumpara diplome inutile si la un pret exorbitant.  Asa se intampla cand nu intelegi realitatea din jurul tau.

Diplomele, nu educatia, au devenit principala afacere in universitatile din North America. Eu as adauga ca fabricile de diplome sunt principala afacere din North America: asta e si motivul pentru care refuza recunoasterea diplomelor imigantilor (ca sa-i forteze sa cumpere diplome canadiene, pe sute de mii de dolari, cat costa taxele scolare). E vorba de bani, n-are nici o legatura cu educatia.

(Detalii despre educaţia copiilor acasă şi netrimiterea lor la şcoală găsiţi în articolul ”mamă”. Redau doar un pasaj:)

Plozii sunt curiosi in mod natural si intreaba o gramada de chestiuni, pana merg la scoala si le este distrusa nevoia/setea de cunoastere. Daca plozii stau acasă și părinţii nu le pot raspunde la intrebari, folosesc Sfantu’ Google sau apeleaza la altcineva care ii poate ajuta. In schimb, plozii isi petrec măcar timpul cu părinţii, asa cum este firesc. Este trist cand auzi părinţii cum spun ca abia asteapta sa plece plozii la scoala, ca sa aiba si ei un moment de liniste. Daca nu vrei plozi in jurul tau, de ce i-ai facut? (…) Refuzand sa-ti incarcerezi plozii la scoala, ii tii acasa si le protejezi mintea, pentru a putea gandi liber, iar tu îi poți pregăti pentru a deveni antreprenori, in loc sa-i dai pe mâna școlii pentru a-i pregăti să devină sclavii altcuiva.

Partea crucială a educației echilibrate, este abilitatea de a-ți dezvolta gândirea critică şi de a pune la îndoială credinţele/tiparele în care ai fost crescut.

ARTICOLUL INTEGRAL AICI (conține multe pasaje din articole de presă din America de N și tot felul de exemple care susțin părerea exprimată)

…………………………………………………………………………………………………………..

Parte dintre aceste lucruri sunt confirmate în cadrul videoclipului de mai jos, în care profesorul Florian Colceag vorbește despre ”școala închisoare”, despre cum rămânem după Bac cu doar 6% din ce-am primit în cei 12 ani de Școală etc)

………

UPDATE 20 iul 2014:  Prof. Florian Colceag: scoala dreseaza copilul astfel incat sa iasa ce vrea Sistemul. Educatia reprezinta un mod de insclavizare a populatiei:

“Sistemul de educaţie a omorât pasiunea pentru carte a elevilor (…). Este foarte important să înţelegem de la bun început ce vrem de la copii, pentru ce au gândit americanii sistemul “no child left behind”. Ce doreau? O populaţie supusă normelor, căreia dacă i se spune să facă ceva, face acel ceva. Pentru că depind de sistem. Au fost învăţaţi să depindă de sistem omorându-şi libertatea proprie. De ce în România se practică un sistem asemănător? Pentru că acei copii devin adulţi şi vor lucra în continuare în multinaţionale. Iar omul din multinaţionale nu trebuie să aibă idei ci trebuie să se supună efectiv la ce i se spune. Iar acum, România este una dintre ţările care se predau multinaţionalelor. Pentru ca educaţia să nu ajungă un instrument de dresură este necesar ca ea să fie orientată spre dezvoltarea potenţialelor copiilor. Gândiţi-vă bine: un copil care intră la doi ani în grădiniţă şi stă în şcoală până în clasa a 12-a când termină liceul şi mai face 3-4 ani de facultate, trăieşte 20 de ani în Şcoală. Timp de 20 de ani ai timp să-l dresezi astfel încât la sfârşit să iasă ce vrea Sistemul. Asta este deocamdată realitatea. Deci intră în Şcoală copii cu potenţial intelectual şi de personalitate înalt şi la sfârşitul liceului marea lor majoritate se pomenesc în pragul şomajului, neştiind să facă nimic concret, fără încredere în puterile proprii (…) iar piaţa de locuri de muncă nu îi oferă tânărului nimic. El este foarte mulţumit când îl prinde o multinaţională şi-i dă un salariu din care să poată supravieţui. (…) Acesta reprezintă un mod de însclavizare a populaţiei prin educaţie.” Florian Colceag

…………………………………………………………………………………………………………….

Trecem la AL DOILEA ARTICOL DE PE ACELAȘI SITE, pe același subiect:

INVĂȚĂMÂNTUL PENTRU TURME:

(articolul integral, inclusiv capturi din presă și studii aici: http://filosofiepebordura.blogspot.ro/2013/11/invatamantul-pentru-turme.html)

(câteva dintre pasajele de mai jos sunt din cartea Education in a free society, de Dr. Edward Younkins)

obedienta citat george carlin educatie invatamant pentru turme efectele nocive ale scolii asupra copiilor scopul real al sistemului de invatamant indoctrinare inregimentare distrugere mentala sclavie

Invatamantul pentru turme se conduce dupa principiul de aur “carte multa nu se cere;  sa fii prost, sa ai putere”… Nu e despre invatare, ci despre indoctrinare. Pune intr-o clasa, la gramada, niste plozi cu IQ diferit, destepti, retardati si incearca sa-i inveti pe toti in acelasi timp: evident ca aia buni vor fi trasi inapoi de cei slabi (lectia nu poate merge mai departe, pana nu o invata toti tampitii).

Prin tarile cu apa calda, s-a inventat trucul de linistit parintii, ca odorul lor cel destept, are sansa sa se dezvolte la scoala: uite, il punem in clasa desteptilor (ghifted class) unde va invata mai mult si mai repede decat se invata la clasa cu prosti. Dar si aici e fix aceeasi problema: toti desteptii sunt tratati la fel si li se cere sa avanseze in invatat, in acelasi timp (exact ca la clasa prostilor). Esti destept si ai invatat mai repede decat colegii tai ” gifted” si vrei sa inveti mai mult? Pai nu se poate! Trebuie sa astepti sa invete si colegii si abia apoi trecem la lectia urmatoare. Adica se merge tot pe principiul turmei si a pierderii de vreme.

Nenea Edward Younkins, profesor la Accountancy and Business Administration at wheeling Jesuit University in West Virginia, autorul “Capitalism and Commerce” spune ca educatia publica este inconsistenta in libertate si responsabilitate. Educatia publica erodeaza libertatea personala si ar trebui inlocuita cu decizia parinteasca, concurență si solutii de piata. Parintii sunt responsabili pentru educatia plozilor (numai ca parintii renunta la acest drept, in favoarea statului). Intr-o piata libera, familiile ar trebui sa decida care este cea mai buna solutie de a-si educa plozii.

Sistemul public de învățământ îi considera pe plozi ca fiind proprietatea statului si submineaza autoritatea morala a parintilor si anchilozeaza spiritul antreprenorial. Un sistem al fortei, inlocuieste educatia cu indoctrinarea.

Elevii invata doar doctrinele de stat, aprobate oficial, de la profesori aprobati de catre stat si folosind manuale (programe) aprobate de stat. Scolile publice promoveaza agende care vin in conflict cu drepturile parintesti de a modela valorile si credintele propriilor plozi.

Pai sa ma scuzati, dar parintii sunt vinovati pentru starea de lucruri, pentru ca accepta sa-si dea plozii la scoala!  Rezultatele se vad cu ochiul liber: prostimea nu vede, nu accepta nimic altceva decat dogma oficiala propovaduita de sistem (in absolut orice domeniu). Si e plin de spalati pe creier de soiul asta, care se inchina autoritatilor: ”daca asa recomanda doctorul, apoi e musai 100 % asa”. Nici macar nu le da prin cap sa verifice sau chestioneze. Nici macar nu vor sa auda ca exista si alte opinii. Nu. Pentru astia, medicina se reduce strict la dogma popovaduita de sistem, iar ceilalti doctori care nu s-au supus, sunt niste tampiti care bat campii. Modul asta de vedere obtuz, se poate aplica in orice domeniu: daca dogma promovata de sistem, nu aproba ceva, rezulta ca nu e bun. (vezi de exemplu manualele de Istorie din România care ne spun că noi existăm începând cu secolul 2 fără să pomenească de strămoșii noștri MILENARI)

De ce prostimea nu pune intrebari, nu isi foloseste gandirea critica pentru a descoperi adevarul? Pentru ca asa i-au dresat eficient in scoala: sa accepte si sa ia de bun, orice le este spus de catre o autoritate aprobata de stat. Luam mura in gura si inghitim pe nemestecate ca pelicanii, orice ne servesc autoritatile: pentru ca asa am fost dresati sa facem. Din punctul asta de vedere, scoala a facut o treaba excelenta: in fiecare an, scoate pe banda rulanta, milioane de absolventi gata spalati pe creier sa accepte doar ce le spune doctorul, profesorul, dogma stiintifică and shit. Iar pentru asta, vinovata nu e scoala, ci parintii, ca sunt suficient de imbecili incat sa accepte sa-si dea plozii la scoala.

(CLICK AICI PENTRU ALTE EXEMPLE DE ÎNCREDERE ORBEASCĂ ÎN ”AUTORITĂȚI”)

Parintilor le este refuzat dreptul de a alege ce tip de educatie vor pentru plozii lor. Plozii nu invata in acelasi fel, cu aceeasi rapiditate, prin aceleasi metode sau in aceleasi conditii. Parintii sunt in cea mai buna pozitie pentru a observa diferentele dintre plozii lor si ar trebui sa le fie permis sa selecteze educatia potrivita, pentru fiecare plod in parte. Nu toti parintii vor ca plozii sa fie educati in acelasi fel. Performanta superioara a plozilor educati acasa (home school), este dovada abilitatii parintesti de a educa, comparat cu abilitatea profesorilor aprobati de stat.

Valorile scolii publice sunt conformitatea si docilitatea. Scolile publice suprimeaza individualitatea, initiativa si creativitatea elevilor. In efortul de a ramane ideologic independente, scolile sacrifica dezvoltarea intelectuala si a caracterului elevilor.

Educatia publica este bazata pe conceptul de prizonierat. Coercitia face parte din cultura scolilor publice. Plozii sunt incarcerati in scolile publice, cu un mandat obligatoriu pe 16 ani. Statul ia plozii de langa parintii lor, presupunand ca ei sunt incompetenti in a-si educa plozii sa devina buni muncitori si buni catateni. Iar idiotii de părinți, nu doar ca accepta, da’ se mai si bat intre ei pe locurile de la scolile considerate ” bune” …

Cand sistemul de invatamant detine controlul asupra elevilor, nu exista nici un interes pentru a produce rezultate excelente. Educatia publica depriveaza parintii de dreptul lor de a selecta tipul de educatie care este cel mai bun pentru plodul lor. Statul taxeaza veniturile parintilor si permite birocratilor sa intretina sistemul de invatamant, asa cum cred ei ca este potrivit.

Dupa 12 ani de inchisoare in sistemul scolar, absolventul iese cam tot cum a intrat, doar ca acum are creierul bine spalat. Nici cult nu este, nici o meserie nu a fost invatat, nici pregatit pentru viata nu a fost in nici un fel, iar doctrina aia in mare parte falsificata, ce a invatat-o in scoala, e demult uitata. Practic, a tembelit timpul degeaba, 12 ani.

La universitate, cam tot la fel. Cati ies din facultate si stiu sa-si practice meseria? Ma tem ca nimeni. Da, rezultatele sistemului de invatamant sunt mizerabile. E plin de meseriasi incompetenti. Alearga oamenii de nebuni, sa gaseasca un doctor bun, pentru ca e plin de incompetenti cu diploma, dar carora sistemul de invatamant le-a dat dreptul de a-si practica meseria, desi ei habar n-au. Iar situatia asta o intalnim in orice meserie vreti.

Studiu pe studenți:

Sa-i intrebam pe studenti ce au invatat ei in facultate: au invatat sa gateasca spaghete, sa-si mobileze camera si sa supravietuiasca 3 nopti fara sa doarma. Asta este ceea ce invata cu adevarat studentii, in facultati. Poate ca sunt la facultate ca sa invete, dar ei spun ca cele mai importante lectii pe care le-au invatat, nu au legatura cu biblioteca. In realitate, au invatat sa foloseasca cuptorul cu microunde si sa gateasca spaghete: e considerata o insusire vitala in viata universitara, conform răspunsurilor studentilor chestionati intr-un studiu recent. Lista cu invataturi este bazata pe raspunsurile a 1600 de studenti: sa-si spele rufele, sa faca omleta, sa-si mobileze camera sunt printre cele mai importante lectii pe care le-au invatat in facultate. Alte lectii importante invatate sunt sa isi faca un buget pentru gospodarie si mancare, sa isi faca aprovizionarea saptamanala si sa-si faca prieteni. Sa invete cum sa-si organizeze viata de zi cu zi, cum sa faca o programare la doctor, cum sa foloseasca masina de spalat este parte integranta a experientei universitare. Alte lectii importante invatate de studenti: au inteles dezavantajele de a manca mancare mucegaita, au invatat care farfurii pot fi puse in cuptorul cu microunde si care nu. 4 din 10 studenti care au luat parte la studiu, au fost socati sa constate cat de putine lucruri stiau cand au plecat de acasa (deci consideră că în timpul facultății au învățat foarte multe lucruri utile), iar o treime dintre studenti au susținut chiar că ”si-au deschis ochii” traind pe cont propriu la universitate.

50 dintre cele mai importante lecții învățate la universitate de către studenți:

cele mai importante lucruri pe care le invata studentii in timpul facultatii tinerii copiii la efecte scoala educatie invatamant turme oi sclavie indoctrinare

Unde au trăit ăștia înainte de a merge la facultate? În uter?

Alte articole despre școală, de același autor, aici: Școala în Canada

………………………………………………………………………………………………….

UPDATE 3 martie 2014: Un pasaj despre aceeași problemă preluat de pe conspiratiisimistere.wordpress.com:

Elitele și-au dat seama că pentru starea de conștiință actuală a omenirii cea mai eficientă metodă e îngrădirea lentă a drepturilor oamenilor, transformarea extrem de lentă a libertăților, subliminalul și diverse tehnici colectiv psihologice ce transformă omul în sclav… totul încet, încet, aproape invizibil. În scurtă vreme se va produce o adormire a conștiinței umane cum nici nu va imaginați.

De fapt acest proces a început deja. În prezent legile prevăd că e obligatoriu ca de la 5-6 ani până la cel puțin 17-18 ani copiii să fieindoctrinați în instituții educative ce nu fac altceva decât să scoată roboți pe bandă. De ce spun asta ? Pentru că școala nu sprijină transformarea copiilor în adulți responsabili, autonomi, cu spirit de inițiativă, spirit etic, etc. Școala se bazează pe transmiterea unei cantități enorme de informații. Nu se ține cont de calitatea individului ci se pune accent pe competiție. Un profesor particular este accesibil doar persoanelor cu foarte mulți bani iar dintre acestia foarte puțini aleg varianta asta. Elevii și studenții din ziua de azi învață la propriu ceea ce li se predă, fără a avea posibilitatea de a contrazice un dascăl. Lucrurile merg atât de departe încât, în anumite cazuri și rezolvarea unei probleme de matematică trebuie să fie făcută după anumite norme; chiar dacă ajungi la acelas rezultată pe alte căi, trebuie folosite cele puse la dispoziție de sistem.

Toate marile genii din trecut au avut probleme de acomodare în școli tocmai datorită îngrădirii de care se loveau. Oare câți copii sunt în aceeași situație ? În viitor doar elitele vor mai avea profesori particulari care îi vor învăța pe copiii acestora CUM să gândească în timp ce restul maselor vor învăța CE și CÂT să gândească. Sistemul se va perfecționa în viitor și va scoate de pe băncile școlii oameni mult mai indoctrinați iar gândirea proprie va fi înăbușită din faza primară. Organizarea sistemului de educație publică va face imposibil orice gând de revoltă pe mai târziu, deoarece generațiile care vor urmă vor fi instituționalizate aproape de la naștere acesta fiind și motivul distrugerii noțiunii de familie, că celulă de bază a societății.

UPDATE 3 martie 2014: Alt pasaj preluat de AICI:

Mintea trebuie să fie însă liberă, critică și independentă, iar inima să bată în ritmul dragostei pentru aproapele nostru. Sistemul educațional de stat contribuie și el din plin la încătușarea minții și a spiritului. După ce sunt școliți conform prejudecăților cultivate de adulți, denumite eufemistic programe naționale, elevii devin de-a dreptul incapabili să gândească sau să acționeze în alt mod decât cel pe care l-au impus formatorii lor…

Update 8 iul 2014: Citiți și asta:

8 iulie 2014: Inchisoarea copiilor – Nu exista nici un motiv rational pentru care sa iti pierzi vremea pe la scoala. Si singurul motiv rational pentru care sa vrei sa aduci plozii la scoala, este sa le iei banii parintilor sau statului ( dupa caz ) si sa distrugi copiii, transformandu-i intr-o turma de oi spalate pe creier, dresate sa nu gandeasca, dar sa se inchine autoritatii de orice fel. Ca toti ies din scoli ca trasi la Xerox : gandesc la fel, au aceleasi dorinte, se comporta la fel si cred in aceleasi mituri sociale. Turma perfecta si docila pe care o vedem pe strazi. (…) Si daca vreun părinte vrea sa dispuna de timpul plodului propriu, ca sa-l ia in vacanta (din timpul programului de scoala) …e amendat! Puscarie in toata regula. Un cuplu din Anglia a fost amendat cu 1.800$ pentru ca si-au luat plozii de la scoala pentru o saptamana, ca sa mearga in vacanta in Grecia, la sfarsitul lui septembrie. Amenda se dubleaza daca nu vor plati in 21 de zile. (…) Scoala nu este despre educatie, ci despre spalarea de creier. Scoala nu este despre binele copiilor, ci despre binele sistemului. Doar prostimea cu IQ de babuin, isi inchipuie ca scoala pune pe primul loc binele copiilor lor. (…) Pe profesori, tot ce ii intereseaza este sa isi faca jobul fara incidente, fara sa aiba ei probleme. Ca pana la urma, sunt si ei niste sclavi fortati sa stea la scoala 8 ore, cu aceeasi scarba ca si plozii. Oricat de mult le-ar placea meseria pe care o au, cand faci ceva cu de-a sila , se strica jocu’.

……………………………………………………………………..

CONCLUZIE:

ȘCOALA (împreună cu mass media) DISTRUG MENTAL OAMENII IAR ACEST LUCRU ESTE PREMEDITAT DE CĂTRE CEI CARE CONDUC LUMEA DIN UMBRĂ. NOI NU PUTEM AVEA O VIAȚĂ NORMALĂ ATÂTA TIMP CÂT MARIONETELE ACESTOR INDIVIZI VOR FI LA CONDUCEREA ȚĂRII NOASTRE ȘI VOR MENȚINE INTENȚIONAT UN SISTEM DE ÎNVĂȚĂMÂNT CARE PRODUCE TINERI DISTRUȘI MENTAL!

Alte chestii:

Trezirea constiintei umane si suveranitatea personala Ei numesc asta “educatie” si sunt al dracului de obsedati ca nu cumva fiinta aceea sa scape ne-”educata”, sa vada inchisoara mentala si sa se razvrateasca. Asta e frica lor cea mai mare. Pentru ca atunci toata hardughia ar cadea ca un castel de carti de joc.

Education in Singapore: Rapid Improvement Followed by Strong Performance

Dec 2013: Mitul performantei invatamantului romanesc, demontat de realitatea dura a testelor internationale (reportaj România te iubesc)

În SUA situația e mai gravă decât în România:

…………………………….

De citit și:

Sclavia modernă – în România și în occident

Romania 2014: peste 100 de probleme – o singura cauza. Am fost colonizati, suntem sclavi moderni si traim intr-un sistem de exploatare ascuns. Constientizarea adevarului dur e prima etapa in salvarea Romaniei 

Greselile parintilor in educatia copilului. Parintii romani sunt prost educati si inconstienti 

Romanii sunt distrusi mental premeditat. Cum se obtine distrugerea mentala a popoarelor. Manipulare creier, gunoi mediatic, mass media, cenzurarea informatiilor, ascunderea adevarului, ocuparea timpului. Ce sanse mai avem sa salvam Romania?

Exemple de comportamente care denota distrugerea mentala a românilor. Reactia gresita a oamenilor in diferite situatii. Societatea romaneasca distrusa la cap

Iluzii in care cred romanii si care blocheaza evolutia si dezvoltarea poporului roman, a societatii romanesti, a Romaniei

De ce au romanii incredere in autoritati si care sunt tipurile de autoritate pe care se bazeaza oamenii – televizorul, profesori, doctori, site-uri, magazine etc 

Emilian, 25 feb 2014, ceicunoi.wordpress.com. Facebook: Ce-i cu noi? – un blog educativ despre comportamentul uman.

31 responses to “Educatia pentru turme – efectele nocive ale scolii asupra copiilor. Scoala indoctrineaza si limiteaza potentialul. Scopul real al sistemului de invatamant din prezent: indoctrinare, inregimentare, distrugere mentala, pregatire pentru viata de sclav (edu)

  1. Cu specificarea ca a fi sarac in Canada nu e totuna cu a fi sarac in Romania.

    Modelul nordic (Finlanda, de exemplu) este din pacate de neaplicat la noi pentru ca implica o schimbare in mentalitate atat din partea parintilor, elevilor si a profesorilor, cat si o inlocuire dramatica a continutului manualelor, a structurii si formei de predare-invatare a materiilor. Actualmente invatamantul din Romania creeaza robotei care sa memoreze si sa se concureze in loc sa fie optimisti, creativi si deschisi la cooperare, in timp ce profesorii la randul lor sunt fortati prin curriculum (ce bine suna asta) sa fie la randul lor niste robotei. Cine a vazut vreodata “proiectarea/planul lectiei” stie ca profesorii nu pot sa predea lectiile asa cum considera, ci sunt fortati de cantitatea imensa de informatii sa aloce cateva minutele pt fiecare din acestea, in loc sa aiba timp sa se asigure ca se intelege ceva pana la urma (asta in cazul fericit cand profesorul chiar doreste si e capabil sa tina o lectie). Rezultatul este ori plictiseala ori frustrare si de obicei amandoua. Din cauza la atat de multe detalii si abstractizari si memorizari se pierde esentialul lectiei si motivatia care intotdeauna ar trebui sa fie ca elevii care nu au o inclinatie pentru materia respectiva sa se aleaga totusi cu ceva util si o imagine de ansamblu care sa le dezvolte cultura generala, iar cei care au chemare spre materia respectiva sa evolueze si sa fie incurajati sa aprofundeze. In loc de asta totul devine un chin atat pentru elevi, cat si pentru profesori. Rezultatul este cel care se stie: esec. Atunci cand aproape 50% nu promoveaza BAC-ul din prima, ceva este clar ca nu merge.

    Cea mai mare pierdere a Romaniei nu este faptul ca am pierdut industria si banii si independenta… ci risipa de materie cenusie. Atat de multi copii care au potential sa faca tot felul de lucruri si ajung pierduti in licee de doi bani din care sa iasa cu niste calificari pe hartie cu care se pot sterge la … curriculum. Daca au avut nesansa sa nu aiba parinti care sa bage in ei meditatii si sa ii indrume psihic si sa ii sustina financiar, foarte putini ajung singuri undeva decat viitori someri sau sclavi pe mosia unui patron care ii trateaza ca pe gunoi. Altii care reusesc sa invete bine si sa se dezvolte mental, sa isi descopere talentele, realizeaza multi dintre ei ca nu au ce face cu acestea pe piata romaneasca. Fie ca vor fi angajati pe pile, deci nu pe merit, fie nu vor fi angajati, fie ca nu au bani suficienti sa porneasca o afacere in conditiile de povara fiscala din Romania. Si pleaca afara… Aceasta e cea mai mare pierdere… Mai sunt si cei care cred ca a munci inseamna a te casatori cu locul de munca… care se bucura de un salariu mai mare la o multinationala sau o banca si pe care ii uita Dzeu la ore suplimentare pana dau in balbaiala. Cam asta e imaginea de ansamblu…

    • Da, e un fel de cerc vicios in care sunt implicate toate astea: Minister, curicula, profesori, parinti, elevi, societate, piata muncii etc

      De acord cu cele spuse de tine.

      • Referitor la un comment de mai sus: “e usor a scrie versuri/cand nimic nu ai a spune” spunea poetul…Iar comentatorul spune ca nu e pacat de industrie si independenta, ci e pacat de creiere…Pai creierele alea, inainte, se pregateau pentru industria romaneasca si pentru tzara independenta, pentru orice domeniu. Acum se pregatesc pentru a-i sluji pe altii….ca ceva trebuie sa faca pentru bani.
        Ma “bucur” ca ai fost de acord cu comentariul. Dar am observat ca in general trebuie create pe bloguri ideea ca toti suntem de acord, suntem pe aceeasi linie! Imi aduc aminte de lozinca: Tot inainte!
        Tineti-o, deci, tot asa! O sa ajungeti “departe”….
        Impresia ca unii comenteaza ca sa se afle in treaba si/sau sa-si dea importantza, e mai veche….

  2. “Dar si aici e fix aceeasi problema: toti desteptii sunt tratati la fel si li se cere sa avanseze in invatat, in acelasi timp (exact ca la clasa prostilor). Esti destept si ai invatat mai repede decat colegii tai ” gifted” si vrei sa inveti mai mult? Pai nu se poate! Trebuie sa astepti sa invete si colegii si abia apoi trecem la lectia urmatoare. ”

    Foarte bune articolele, dar aceasta idee din citat nu se aplica intotdeauna, de fapt in Romania cred ca e exact invers. Cel putin asa a fost cand eram eu la scoala si la liceu. Daca cei 4-5 elevi din clasa cu rezultate mult mai bune decat ale celorlalti si cu capacitatea de a pricepe mai repede intelegeau ce se preda, restul de 25 de elevi din clasa nu mai contau. Important era doar ca cei 4-5 sa inteleaga materiile, restul erau ca si inexistenti. Si asta s-s intanplat tuturor cunoscutilor mei, nu doar eu zic asta.

    Poate regula ca cei mai “dotati” trebuie sa ii astepte pe ceilalti se aplica mai mult in vest, nici asta nu prea am de unde sa stiu. Oricum, ambele variante sunt la fel de nocive pentru mintile tinerilor in formare.

    Dupa terminarea licentei, am ajuns la concluzia ca aproape totul se poate invata acasa, pe cont propriu si ca nu exista aproape nimic ce te invata facultatea, care sa nu poti invata singur. Exceptie fac acele domenii in care e nevoie sa ai acces la laboratoare si sa faci experimente. De exemplu medicina sau fizica cuantica nu prea le poti invata acasa. Dar de regula, de ce sai dai o groaza de bani pe o facultate, cand acasa inveti aproape gratis? ( aproape, pentru ca trebuie sa dai ceva bani pe carti, asta daca nu cumva gasesti site-uri pe net care te invata gratuit ce vrei sa stii)

    De asemenea, de fiecare data cand un viitor licean ma intreaba care e cel mai bun liceu la care sa mearga, ii raspund asa: du-te la un liceu care e aproape de casa, ca sa nu pierzi mult timp pe drum; du-te la un liceu mai slabut, nu la unul bun, ca la liceele mai slabute profesorii au mai putine pretentii si dau mai putine teme. Asta inseamna mai mult timp liber, in care poti invata tu exact ceea ce vrei.

    Eu m-am dus la un liceu considerat “bun” si a fost o mare dezamagire.

    P.S. Felicitari pentru site, il urmaresc de multa vreme chiar daca abia acum am scris comment pentru prima oara!

    • In situatia prezentata de tine a fost foarte bine pentru tine, si pentru cei care au fost mai buni, dar…nici sa-i abandonezi pe restul 25 nu poti. Si ei trebuie educati, si lor le trebuie descoperit potentialul, si ei trebuie sa invete sa se descurce in viata etc. In ce an se intampla exemplul dat de tine in Romania, ca e interesant… Si unde?

      Da, totul se poate invata acasa pe cont propriu (cu exceptiile gen laboratoare etc). Principala diferenta este “socializarea” (acasa nu ai colegi…, dar de multe ori anturajul e si negativ…). Si poate alta diferenta e ca pe la Univ mai gasesti un profesor capabil pe care sa il intrebi ce nu intelegi (nu gasesti chiar TOATE explicatiile pe net…) Dar…nici profesori capabili nu prea gasesti in Universitatile din Ro…asa ca…

      Da, tine de cat vrei tu sa inveti. Poti sa devii olimpic si intr=un liceu mai slabut si intr-unul mai “bun”. Tine de tine/de elev.

      Problema principala cu sistemul de invatamant (generala+liceu chiar si fac) este ca SE PIERDE PREA MULT TIMP pentru PREA PUTINA INFORMATIE ACUMULAT / ABILITATI DEPRINSE… Asta e buba. Plus celelalte chestii explicate in articole, despre indoctrinare, nedescoperirea potentialului etc

      Multumesc pentru apreciere, orice opinie la orice articol este binevenita. Mai bine mai tarziu decat niciodata :)

      • Eu am facut scoala si liceul la sfarsitul anilor ’90 – inceputul anilor 2000, in Bucuresti. Si prietenii si cunoscutii care s-au confruntat cu aceasta ignorare de catre profesori a majoritatii elevilor in detrimentul celor putini, chiar daca aparent mai inteligenti, tot in aceeasi perioada au facut scoala si liceul.

        Eu nu am facut parte din cei 4-5 mai dotati, motiv pentru care m-am cam chinuit cu meditatiile.

        Da, socializarea este un lucru important, nu poti tine copilul intr-un glob de cristal. Copii trebuie sa se obisnuiasca sa faca fata si unui anturaj negativ, sa traiasca si printre tentatii, sa invete sa se comporte si intr-un grup de oameni pe care nu ii simpatizeaza. De aceea eu nu prea sunt de acord cu home schooling. La home schooling inveti ce ti se potriveste in ritmul tau, dar cand cauti primul job si iesi practic in lume, esti foarte vulnerabil si faci fata mult mai greu nedreptatilor. De aceea ii sfatuiesc pe toti sa nu se lase de scoala, dar in acelati timp sa incerce cumva sa “faca rost” de timp libet pentru a se dedica adevaratelor pasiuni si abilitati innascute. Eu de exemplu am facut rost de timp liber mergand la un liceu aproape de scoala si… scutindu-ma de sport. E foarte rau sa nu faci sport, insa la liceu ne obligau sa jucam basket, iar eu nu suport sportul asta, asa ca ce rost avea sa ma duc, cand puteam in timpul liber sa fac inot, patinaj etc, lucruri care imi plac.

        Da, si cu universitatile e cu dus si intors. Sunt si profesori foarte buni, care incearca sa le deschida ochii studentilor cu privire la lume. Acestia sunt foarte putini la numar, insa daca ai intalnit unul, te poate schimba pe viata. Eu am intalnit un astfel de profesor, singurul care ne-a vorbit despre teme importante, cum ar fi Rosia Montana. Merita incercat sa mergi la facultate, dar nu pentru diploma sau pentru ca ti se pare ca un domeniu ti-ar aduce multi bani… Daca alegi o facultate pentru ca te pasioneaza domeniul, atunci automat inveti si din alte surse, nu doar de la profesori. Si asa esti mai putin expus manipularii. E greu de generalizat daca facultatea e un lucru bun sau rau, dar tot ce pot spune este ca, daca ti se pare ca pierzi timpul si ca nu e pe gustul tau, atunci lasa-te, ca nu e o tragedie daca nu ai facultate.

      • Da, nici eu nu promovez home schooling, dar nu sunt impotriva ideii, ci inca n-am stat sa ma gandesc/citesc avantaje-dezavantaje in amannunt, ca sa imi stabilesc o parrere clara. Autoarea textelor insa crede ca e mai buna, si sustine acest lucru prin prezentarea dezastrului din scolile publice :) E corect ce recomanzi, este ce spunea si autoarea textelor, sa te adaptezi sistemului constient, fara sa spui nimanui :) Si sa abuzezi de timpul liber pentru a te dezvolta pe bune.

      • @ Ana te rog, mai adauga la nume o cifra/litera, pt a nu se face confuzie. Multumesc!

  3. Doresc pentru corectitudine sa fiu avocatul profesorilor si sa explic Anei de ce un profesor isi face lectia cu cei 4-5 elevi care raspund si nu are cum altfel de cele mai multe ori.

    In orice clasa la intamplare vor fi cativa elevi mai buni si cativa mai putin buni decat marea majoritate. Asa ar spune teoria probabilitatii, curba lui Gauss. Daca insa mergi la un liceu pe filiera tehnologica, unde deja s-a facut o selectie, majoritatea din clasa au un nivel de cunostinte mai scazut decat o majoritate dintr-o clasa de la un liceu teoretic. Cu alte cuvinte e mai dificil acolo sa predai aceeasi materie la acelasi nivel, de fapt cu ore de studiu mai putine, cu toate ca BAC-ul pretinde acelasi grad de dificultate. A incercat sa vina ministrul educatiei si invatamantului cu altfel de dimplome de BAC (de categoria a doua adica), nu am urmarit daca s-a aprobat in parlament legea… dar asta e o rezolvare artificiala, de forma si nu de fond a problemei calitatii foarte slabe a pregatirii elevilor prin scaderea cerintelor la BAC, lucru inechitabil fata de cei care au dat BAC in anii precedenti.

    Vina nu poate fi a elevilor atunci cand sunt atat de multi cei care nu iau BAC-ul. Dar nu este nici vina profesorilor si o sa ma explic mai jos. Vina este a SISTEMULUI, care trebuie schimbat/reformat de urgenta din radacini pentru ca produce pe banda rulanta idioti si diplome lipsite de valoare (cu exceptiile de foarte buni si olimpici etc, care de fapt sunt rezultatul talentului innascut plus o doza mare de noroc ca au avut conditii materiale, familie ok sau i-a descoperit cineva la timp si a investit in ei).

    Eu zic, Ana, sa vezi si problema din punctul de vedere al profesorului. Daca o clasa ar fi compusa din grupuri de 10-15 elevi sau chiar mai putini, asa cum se practica in tarile nordice, atunci ar fi timp sa se ocupe profesorul de toti. Dar daca o clasa are 25-35 sau chiar 40 de elevi, nici o sansa. Mai ales cu atitudinea celor care stau in fundul clasei si ignora totul. La liceu deja elevii sunt ditamai vlajgani, de obicei mai inalti si mai musculosi decat profesorii. Acestia au deja formata atitudinea de lipsa de respect, tupeu si aroganta si formeaza nucleul popular si smecher, care nu vor sa invete sub nici o forma. Daca profesorul incearca ceva sa ii faca sa invete, poate ii mai dau si o bataie cand iese de la ore.

    Pe de alta parte profesorul este obligat sa predea o cantitate mare de informatii intr-un timp scurt. Cu alte cuvinte, profesorul nu se deosebeste cu nimic de lucratorul la strung caruia i se cere un numar mare de suruburi pe ora, adica lucreaza la norma… la cantitate si nu la calitate si totul e OK daca produce un numar acceptabil de rebuturi. Profesorul TREBUIE sa parcurga materia fie ca vrea, fie ca nu vrea. Intradevar, ar trebui sa predea la nivelul la care intelege majoritatea si nu la nivelul celor 4-5 elevi care sunt cu mana pe sus si cu care reuseste sa termine lectia la timp. Dar ce faci cand majoritatea sunt sub orice critica, cand abia reusesc sa citeasca romaneste din manual? Nu vreau sa dau nume de licee… o sa va spun o intamplare…

    (Eu nu sunt inca profesor, dar imi doresc sa fiu pentru ca mi-ar placea ca idee si m-am pregatit in acest sens). Si am fost sa predau in practica ce se face la cursurile de psihopedagogie la scoli generale si la licee. La generala a mai fost cum a mai fost, copiii mici inca mai poti sa discuti cu ei… Dar la liceul la care am fost, un liceu cu profil tehnologic la margine de Bucuresti si am predat la clasele 11 si 12 cateva ore, a fost dezastru, cu toate ca mi-am facut treaba si am luat nota maxima. Am predat niste lectii de istorie cu toate ca nu era pe specializarea mea (care este economie), dar asa era contractul cu scoala de cursuri de formare. M-am pregatit bine la acele lectii de istorie si m-am prezentat cu emotii in sensul ca ma gandeam ce ma fac daca elevii vor pune intrebari din istorie din lectii pe care nu le cunosteam si am incercat sa intuiesc legaturi posibile si sa ma pregatesc pentru intrebari din afara lectiei. Dar surprizele au fost de alta natura. Elevii erau varza. Erau 2-3 cu care am reusit sa parcurg ora pentru ca altfel ce faceam in fata inspectiei care se astepta sa predau, nu? Dar am incercat si cu ceilalti. Probabil nucleul smecher era tacut pentru ca erau directorul scolii prezent si alti profesori in ultimele banci, deci am predat in conditii mult mai bune decat sunt in mod obisnuit, adica nici macar intrerupt de telefoane mobile si biletele aruncate prin clasa.
    Cum am spus… am incercat sa fiu interactiv (asa e cerinta, sa lucrezi pe grupuri, sa ii implici pe toti). Cu toate ca i-am grupat altfel si le-am dat teme de gandire, a fost nevoie de mult ajutor din partea mea pentru ca nu reauseau sa gandeasca lucruri elementare. A trebuit ca sa nu fie un dezastru total sa ii pun ca la clasele primare sa scoata in caiet cuvintele importante din lectia din manual. La unii a trebuit sa le sugerez ca multe din ele sunt cuvintele scrise bolduit sau care se afla in titluri, atat de greu le era. Am pus pe unii sa citeasca cate un fragment din manual ca sa il discutam. Aici a fost partea jenanta deja. Abia silabiseau unii, abia ingaimau ceea ce citeau desi erau ditamai baietii ca brazii de inalti. Ce lectie sa mai faci cu ei? Stiti ce sentiment am avut? MILA… o imensa mila m-a cuprins… Cum e posibil ca au ajuns in ultimele clase de liceu si nu stiau nici sa citeasca? Erau de varsta copiilor mei si erau de parca ma aflam la o scoala de retardati, desi era clar ca erau normali si aveau istetime, dar am convingerea ca renuntasera de mult sa mai incerce sa inteleaga ceva din orice carte de la scoala si era de asemeni clar ca nu aveau nici o sansa sa ia BAC-ul si nici sa ii angajeze cineva dupa aceea.
    Dupa ore am stat de vorba cu directorul scolii…. Am intrebat ce era cu elevii aceia atat de slab pregatiti… Culmea… explicatia primita a fost ca am predat la clasa de matematica-informatica si deci nu erau interesati de istorie. De parca problema era istoria cand de fapt acei elevi nu stiau nici sa se exprime sau sa citeasca un text banal. Am spus mai departe directorului ca simt ca as putea sa ii ajut, ca mi-as dori sa ajung intr-o zi profesor, poate chiar la acel liceu tocmai pentru ca vad ca au nevoie de indrumari. Raspunsul directorului a fost cam asa: “Nu stii ce iti doresti, am de semnat zilele acestea demisia in grupa a 5 profesori care nu mai vor sa le predea si sa vedem de unde aducem pe altii.” Am intrebat ce s-a intamplat. Si a zis mai departe: “Acum au fost cuminti pentru ca eram eu la orele de practica, dar cand trec pe coridor in timpul orelor, nu pauza… se aude din clase un vacarm total… si cand intru in clasa intr-un colt sta profesorul ghemuit de frica, total depasit de situatie… si pentru asa de putini bani cat e salariul au spus ca nu mai le trebuie asa ceva si de aia au demisionat.” Am inteles… rezistau numai zbirii si scorpiile. Am vazut in pauze cum ii chemau din curte sa intre la ore. Erau racnete din partea profesorilor si copiii aia mergeau ca o turma de oi manati de cainii care latra pe margine. La intrarea in liceu era o ghereta cu doi gardieni. Aia ar fi echivalentul la ciobani probabil. Din nou m-a cuprins un sentiment de mila… Astia sunt copiii care vrem sa devina viitorul tarii? Eventual viitorii politicieni care sa ne conduca?

    Scoala pe timpul meu arata cu totul altfel. Am terminat liceul in ’86. Alte vremuri. Acuma totul se incearca sa se faca “interactiv”… dar nu se poate… Cica sa planifici strategic ora (50 de minute, din care pierzi 10 minute cu disciplina si catalogul si inca 10 cu intreruperi inutile si telefoane mobile sau iarasi probleme de disciplina)… Cica planifici obiective care sa asigura noi competente sau sa le dezvolte bla bla bla… de fapt o insiruire de chestii care sunt teoretic bune, dar in practica lipsite de sens atata timp cat elevii nu au o baza de educatie (de competente dobandite deja) pe care sa construiesti. Cum sa pui acoperis la o casa fara fundatie si pereti? Cum sa faci o lectie de orice fel la clasele de liceu cu elevi care nu ar fi trebuit nici de gimnaziu sa treaca?

    Evident nu este vina elevilor, dar nici a profesorilor. Ca sa revin la exemplul cu strungarul cu norma de suruburi. Daca ai 50% rebuturi, spui ca nu e bun materialul din care sunt facute suruburile, cand din acelasi material se fabrica in alte tari 95% suruburi bune? Dai vina pe strungar… spui ca e beat sau neglijent… dai vina pe masina… spui ca e veche… Cam asta e ceea ce se intampla la noi cu educatia. Daca nu dau vina pe elevi si pe parintii care nu i-au educat cum trebuie, atunci se da vina pe profesori… ca sunt corupti, ca sunt slab pregatiti, ca sunt nemotivati de salariu, ca sunt prosti sau depravati… sau se da vina pe conditiile materiale… ca scolile nu sunt dotate, ca este frig in clasa, ca nu au curent sau transport, ca peretii stau sa cada sau sunt murdari etc…
    Toate motivele de mai sus sunt in realitate CONSECINTE SI NU CAUZE ale sistemului prost de administrare a resurselor din invatamant. Si a continuitatii de 20 de ani a acestui SISTEM care scoate foarte multe rebuturi, in loc de calitate. Nu numai ca se aloca foarte putini bani pe educatie, cand tari din lume care nu aveau nici macar resursele de bogatie din subsol sau pamant fertil cum a avut si inca are Romania, au investit cel mai mult in educatie. Vezi Japonia! Aia traiesc cu cutremure zilnice care pe noi ne-ar scoate in strada si am muri jumate din pensionari de infarct. Si totusi unde au ajuns japonezii fata de noi, traind pe niste insule fara nimic in subsol si in continua amenintare de invazie din partea chinezilor, fortati sa accepte trupele SUA pe teritoriul lor, adica protectie tocmai de la aceia care le-au dat o Hiroshima si Nagasaki. Si in aceste conditii ei prospera. Si noi care de 20 de ani avem pace si un pamant atat de bun, avem o agricultura paragina, care depinde de cum ploua si o lucram cu tractoare de doi bani, desi inca se mai lucreaza cu plugul cu boi am convingerea prin unele sate. Dar Japonia a stiut ca cel mai important este sa aloce in educatie. La fel a procedat si Singapore si au reusit INTR-O SINGURA GENERATIE sa treaca de la stadiul de tara in curs de dezvoltare la tara cu economie moderna dezvoltata:

    http://www.oecd-ilibrary.org/fr/education/lessons-from-pisa-for-the-united-states/singapore-rapid-improvement-followed-by-strong-performance_9789264096660-8-en;jsessionid=8u6ugn6p8n480.x-oecd-live-01

    Deschideti pdf-ul de la linkul de mai sus, daca stiti engleza. Singaporezii au inteles ca lucrul cel mai important in care sa investesti banii de la buget este EDUCATIA.
    La noi se procedeaza excat invers… cei mai putini bani se aloca educatiei. Si acei bani se pierd pe lucruri neesentiale. Degeaba cumperi calculatoare si utilezi laboratoarele daca nu schimbi sistemul de predare-invatare falimentar si prost gandit. Daca inghesui 30-40 de elevi intr-o clasa si dai o norma profesorului ca in cele 30 de minute reale de lucru sa predea 10 notiuni noi si cu formule sau demonstratii, ce calitate se poate cere la un asemenea ritm? In loc sa se dezvolte imaginatia elevilor, sa fie incurajati sa isi gaseasca fiecare talentele ascunse, sa indrazneasca sa incerce, sa indrazneasca sa parcurga ceea ce le place in ritmul lor, sa fie stimulati catre dezvoltarea unei culturi generale, catre dorinta de a citi carti, de a se comporta civilizat, de a intelege ce este Romania si de ce avem nevoie sa ne pese ce se intampla cu tara noastra… se cultiva memorizarea, concurenta care duce la copiere la lucrari, la egoism si invidie, la umilinta pana la sinucidere sau in cazul cel mai des la nervi sau plictiseala, care se transforma in timp in resemnare sau frustrare. Uite cum se invata in Finlanda:

    http://romaniateiubesc.stirileprotv.ro/emisiuni/2013/sezonul-2/mitul-performantei-invatamantului-romanesc-demontat-de-realitatea-dura-a-testelor-internationale.html

    S-a incercat la noi educarea prin introducerea religiei in scoli… Ideea in sine buna, daca s-ar fi limitat la valorile morale din Biblie si nu la indoctrinare prin “nu pune intrebari, asculta si te supune” si memorizare de pasaje etc… pentru ca scopul nu este acela de a cultiva o moralitate de cunoastere a binelui si a raului, ci de a asigura prozeliti, viitori cotizanti la BOR sau o sursa noua de venit pentru preotii care vin sa predea.

    Acum se lucreaza la manualele scolare…. asa-zis mult asteptate… Daca cineva isi inchipuie ca aceste manuale vor contine 50% din cantitatea de informatie mai putin in sensul ca restul sa fie mai bine dezvoltat si mai frumos ilustrat cu poze, scheme si exemple, ca se va cauta utilul si frumosul si nu detaliile, care ar trebui invatate in facultate si masterate, partea practica si nu inutilitatea, sa creeze o cultura generala si nu o durere de cap, cred ca isi face iluzii degeaba. Eu nu am vazut aceste manuale, dar sunt gata sa pariez ca au umblat la “actualizarea notiunilor depasite din cauza progresului in lume”.

    Sistemul trebuie complet reformat. Trebuie umblat la manuale, dar in sensul reducerii cantitatii in favoarea calitatii. Matematizarea si abstractizarea sa fie lasata pentru masterate si doctorate, nu pentru gimnaziu si liceu. Sa fie alegerea elevului ce aprofundeaza, nu sa fie bagat fortat cum se indoapa gastele cu palnia pe gatlej, daca stiti cum e procedura. Trebuie umblat la timpul alocat predarii… profesorul sa fie lasat sa predea mai mult sau mai putin in functie de necesitatea clasei si nivelul mediu al acesteia pentru ca sa fie cat mai multi elevi prinsi in dorinta de a invata. Cei care sunt dotati mai mult sa nu fie inhibati, ci sa fie trimisi in cercuri (grupuri) unde sa poata aprofunda cat vor ei de mult, sa termine si doctoratul la 15 ani daca pot si vor. Dar cel mai important este sa nu fie inhibati majoritatea care nu au ce au “alesii”, dar si acestia, in ritmul lor, pot descoperi ca pot evolua chiar mai mult decat ceilalti. Cum spunea Napoleon si asa ar trebui proiectat invatamantul: “Fiecare soldat poarta in ranita sa un baston de maresal!” Aceasta e cea mai mare durere a sistemului nostru de educatie: taiem aripile puilor nostri inainte sa le dam sansa sa zboare… Daca nu se intelege acest lucru, restul este foarte mult bla bla bla si reforme inutile si bani pierduti, ca tot rezultate proaste vom avea indiferent ce manuale vor scoate, ce dotari vor aduce in scoli sau ce salarii vor da profesorilor.

    • Cred ca toata lumea e de acord cu asta: Evident nu este vina elevilor, dar nici a profesorilor. Vina este a SISTEMULUI, care trebuie schimbat/reformat de urgenta din radacini pentru ca produce pe banda rulanta idioti si diplome lipsite de valoare (cu exceptiile de foarte buni si olimpici etc, care de fapt sunt rezultatul talentului innascut plus o doza mare de noroc ca au avut conditii materiale, familie ok sau i-a descoperit cineva la timp si a investit in ei)… Si mai adaug eu sublinierea: TOT SISTEMUL de educatie este PREMEDITAT mentinut un DEZASTRU pentru a scoate oameni distrusi mental, sclavi perfecti pentru Colonia Romania… Problema reală(cauza) sunt CEI CARE CONDUC ROMÂNIA ASTĂZI (marionetele și stăpânii lor din umbră). Până nu scăpăm de criminalii de la conducere nu avem nicio șansă să ne fie bine, pe NICIUN plan, nu doar educatie…

  4. Felicitari pentru articol si pentru felul in care puneti problema! Persoane ca dv ar trebui sa fie nemuritoare, daca nu in aceasta lume, macar intr-una mai buna. O lume In care satanismul si instrumentul sau de baza Masoneria, nu exista. De fapt acest material este ca si cum ar fi o autobiografie a mea, deoarece inca din timpul gradinitei si pana azi la adoua tinerete, m-am opus, ma opun, si ma voi opune sistemului opresiv in care vietuim. Asa cum religia (a nu se confunda cu credinta personala) este un sistem eficient de indobitocire, invatamantul este un sistem de indoctrinare si atat, cu ceva spoiala de cultura. Cultura adevarata ti-o dezvolti singur in functie de inclinatiile tale prin autodidacticism si empiric, dezbatand cu altii. Daca as mai fi copil, nu cred ca as mai face mai mult de 4 clase, desi acum am mult mai multe. Chiar si la varsta asta uneori mai am cosmaruri ca sunt pe bancile scolii, cosmaruri din care ma trezesc cu bataile inimii foarte ridicate. As prefera sa fac inchisoare decat scoala. Acolo prin forta sau inteligenta te mai poti apara, in scoala orice gandeste si mai ales gandeste critic esti retrogradat, etichetat, demoralizat, discreditat, pot spune chiar terorizat. Cel putin asa era in scoala in care am fost eu. Evident nu pot generaliza acesdte experiente personale, dar consider ca intre scoli este doar o diferenta de nuanta. Cert este un lucru, vietuim (nu traim) intr-o lume a minciunii, a amagirii in care sunt impuse si recunoscute valori false.

    • Multumesc pentru apreciere, articolele nu sunt ale mele, eu doar le-am promovat ca sa ajunga la mai multa lume. Sunt de acord cu restul lucrurilor spuse de dvs. Va rog sa mentionati si anii in care ati facut scoala si unde, e relevant. Multumim.

    • Citeste mai multe texte de pe blog, ca sa te convingi daca e blogul pe care-l cautai de-o viata. :) Sper sa reusesc sa pun curand o postare cu cele mai importante texte de pe blogul Ce-i cu noi? Aboneaza-te prin Follow (stanga) pentru a primi ultimele postari.

      • O fi venind parerea de acolo, de la un ateu tampit si disperat, dar constatarea aceasta credinciosii adevarati o au demult. Crestinul ortodox vorbeste de o libertate frumoasa asa cum a lasat-o Dumnezeu prin care cunostinta se ofera omului prin providenta, iar agnosticul sau ateul se da singur cu capul de pereti aiurea luindu-se la lupta cu ceva inexistent pentru el, facand ironii si aducand argumente de la alti indivizi decazuti in spatiul instinctului animalic.

  5. Am facut scoala incepand cu sfarsitul anilor 80 si inceputul anilor 90, intr-un cartier rau famat al Bucurestiului. Nu pot sa va spun mai multe date. Cred ca este suficient sa va dati seama. Profesorii din acea scoala aratau mai rau decat gardienii de la inchisori politice. Am fost nevoit sa ma prefec ca sunt bolnav, desi nu aveam nimic, iar doctorii m-au operat de apendicita. Am preferat sa ma operez degeaba pt ca sa pot sa lipsesc motivat cateva zile. Cu parintii nu puteam sa ma inteleg, erau prea indobitociti de sistem. Si oricum nu erau naturali. Probabil de aceea sub nici o forma nu am iesit ca ei, ca neamurile lor, ca prietenii lor. Stiti ca e o vorba ,,Sangele apa nu se face” . Cu ADN-ul nu e chiar asa de joaca. Nu poti deveni caine autentic, daca tu esti pui de lup.

    • Foarte interesant. Si eu incep sa inteleg din ce in ce mai bine ca ADNul conteaza foarte mult, poate chiar mai mult decat educatia, pentru cum va ajunge un om in societate – benefic/neutru/nociv.

  6. Emilian, poate îţi place video-ul ăsta, ar fi poate bine să-l încorporezi undeva, despre sistemul de educaţie distrus intenţionat. Îi am şi traducerea în română (pentru introdus ca subtitrare) mai completă decât cea a video-ului subtitrat RO pe care l-am găsit cândva pe net dar nu-l mai găsesc. Sper într-un viitor să învăţ să folosesc program de editare ca să-l pot finisa, dar până atunci uite filmul: Modern American School system & American education destroyed

    Sau ai tu cumva timp, să-ţi trimit video-ul şi fişierul Word ca să le “întâlneşti” tu?)

    (… şi gata cu comentariile, duminica s-a terminat, trec la treaba mea)

    • Am adaugat video-ul. E tragic cu dau americanii pastile copiilor… Dar las ca ii prindem si noi din urma… Daca zice cineva ca e interesat de traducere…vedem cum facem.

  7. ….pentru a face EDUCATIE aici NU trebuie lege ….adicà impunere fortatà DICTATURA a da cu biciul ….trebuie . o educatie si sensiblizare ca sà vinà din constiinta noastrà , prin respect si onoare … numai ÏNVÄTÄTORII PROFESORII în scoli se face si cu emisiuni TV. explicate de specialisti psychologi , sociologi , medici cum tre. sà ne schimbàm si cum tre. sà ne comportàm / respectàm între noi ………..dar astàzi specialistii romani NU NU fac asta , pentru cà si ei au tràit în comunismul àla odios, numai în urà si dispret care persistà si azi , deci nici ei nu s capabili sà ne educe …….ar trebui sà plece prin alte tàri mult mai dezvoltate / civilizate si sà vadà cu adevàrat ce înseamnà a educa o populatie o educatie ALIMENTARA . SEXUALA , NONSEXUALÄ .. NATURA SCOALA . RESPECTUL .INTEGRITATEA …etc ….. si repet ,cà numai ei specialistii au puterea de a schimba numai ei si numai ei …..deci dupà cum stim teoria ca teorie.. dar practica <>………sau ne omoarà…(iar specialisti romani din ROMANIA adevàrati si îsi fac meseria cu pasiune ,care ne pot educa / schimba NU sunt primiti si ascultati ba sunt si fugàriti )…….. dacà tineri studenţi de azi care sunt plecati în tàri mult mai dezvoltate si civilizate si sar întoarce (acasà ) cà prin comportamentul si seriozitatea proiectelor lor. sunt formatori de opinie cinstiţi pentru că au calităţi umane speciale, sunt buni academici şi au sufletul pur. numai ei pot educa si sensibiliza romanii , tiganii , ungurii…etc … numai ei pot spăla păcatele şi pot înălţa ROMANIA în ochii LUMII ………dar mai dureazà de aici aniiiiii buni ……….pentru cà romanii generatia de ieri / azi în romania asta comunistà la capitolul educatie,,,,, este dezastruoasà ……….. la noi unii pàrinti / profesori sunt VINOVATI DA…pentru cà îsi învatà ODRASLA sà triseze sà mintà si ca sà te descurci ” DRAGUL MAMEI / TATEI în lumea asta ” pe principiul numai cu spagà ca sà ti se deschidà usile ….cà ce sà facem… bani avem ….minte ce ne mai trebuie …..

  8. Sunt de acord ca programa scolara este incarcata cu notiuni care I depasesc pe copii la varste mai mici si cu informatii prea multe si inutile la liceeni .Sunt de acord cu infiintarea si in Romania sistemului de invatamant- scoala acasa , care functioneaza in alte tari .Aceasta critica virulenta la adresa invatamantului in general si a invatamantului romanesc in special,acest demers pentru scoala acasa ,trebuie trimis Ministrului Invatamantului,poate intro forma organizata, de o asociatie pentru infiintarea acestei forme de invatamant.Asa, ramane un strigat de ajutor citit de copii care si gasesc o buna scuza sa nu mai invete NIMIC.Trebuie sa recunosti ca sunt sclavi si sclavi .Ca om ,nu cred ca nu apreciezi un sclav cu care ai ce vorbi ,fata de un sclav incult ,agresiv.Aceasta diferenta o face totusi educatia primita la scoala asa cum e ea .Cred ca nu ai copii si ti e usor sa I indemni pe altii sa nu invete .Crezi ca le faci un bine daca I indemni la abandon scolar ?Poti sa I ai pe constiinta.

    • Traiesti cu iluzia ca situatia dezastruoasa a invatamantului romanesc a aparut asa…din neant, din hazard, din ~coruptia politicienilor romani corupti~ sau etc. NU! Distrugerea invatamantului era in plan. Invatamantul si Mass Media sunt singurele care pot prezenta ADEVARUL populatiei. Daca ai distrus invatamantul si controlezi Mass Media, populatia va ramane ignoranta pe termen lung cu privire la ce se intampla in realitate in societatea noastra, si va fi chiar indobitocita mental prin indoctrinare si impunerea respectului orbesc al autoritatii (in scoala) si prin distrugerea creierului biologic prin TV etc. Sa te duci cu vreun demers la Ministerul Invatamantului este cea mai inutila chestie. Ministerul invatamantului a fost instrumentul prin care Scoala a fost distrusa. Sa te duci la distrugatori cu atentionari/petitii/rugaminti sa nu ne mai distruga Scoala e o stupizenie fara sens. Nicaieri in acest text nu a zis nimeni ca, copiii nu trebuie sa mai invete nimic. Aflarea de noi informatii, setea de cunoastere, sunt de baza in dezvoltarea unui om. Insa acestea pot fi facute si acasa, si pe cont propriu, nu doar prin programa Sistemului care ne distruge mental copiii. Ce zici tu de sclavi cu care ai ce vorbi si sclavi inculti este multumirea cu firimiturile care raman. Ajungem sa multumim Sistemului ca mai scoate si sclavi cu care poti vorbi doua vorbe, in loc sa ne indignam si sa dam foc Sistemului ca scoate sclavi, de oricare ar fi ei… NU am indemnat pe nimeni sa nu invete. Nu interpreta gresit acest text! Invatatul e de baza! Insa metoda aplicata de Sistemul de invatamant ne indobitoceste tinerele generatii. Poate cel mai grav lucru pe care il realizeaza Scoala din ziua de azi este inocularea in creierul copiilor a increderii absolute in AUTORITATE, in Sistem. Rezultatul il vedem in jurul nostru: daca doctorul (autoritate) spune ca vaccinurile sunt bune => oamenii isi fac vaccin fara sa cerceteze mai mult si isi otravesc astfel corpul. Daca doctorul spune ca pt cancer e buna chimioterapia, oamenii asculta orbeste si se sinucid aplicand aceasta metoda. Daca sondajele de opinie (autoritate) spun ca romanii cred asta sau ailalta in majoritate, oamenii chiar pun botul si iau de bune acele sondaje; daca ministerul mediului (autoritate) spune ca proiectul de la RM e bun pt mediu, oamenii chiar cred etc etc etc etc. Aceasta incredere orbeasca in autoritati de tot felul denota distrugere mentala – programare mentala din Scoala – sa fii obedient si ascultator fata de Sistem. In schimb, daca copilul este invatat – educat de parinti, care ii spun mereu sa caute pe cont propriu sa afle adevarul, fara sa aiba incredere orbeasca in x sau y, copilul va anjunge un adult muilt mai bine informat si mai sceptic cu privire la ce vine din partea Sistemului corupt in care traim. Astfel de oameni ar fi mai greu de prostit, manipulat si exploatat de catre Sistem si criminalii care conduc sistemul. NU am indemnat pe nimeni la abandon scolar. Fiecare parinte sa faca cum crede mai bine de cuviinta. Eu doar am postat niste informatii pe care cred ca orice parinte care-si iubeste copilul trebuie sa le ia in considerare. Nu spun doar eu ca Scoala indobitoceşte copiii, o spune prof. Florian Colceag – expert in educatie (inclusiv copii supradotati), care nu bate campii dupa parerea mea.

  9. Emilian, eu sunt in clasa a 7-a si observ la scoala tot ceea ce scrie in articolele de aici. Stii ce ne-a zis profesorul de educatie civica (care e complet rupt de realitate, daca ii spui ceva despre cei care conduc lumea din umbra te crede nebun)? A zis ca la scoala nu trebuie sa chestionam profesorii, trebuie, citez, “sa fim miei”. M-a exasperat aceasta exprimare. Pai daca acum, cat suntem in scoala, suntem “miei”, cand deveni adulti vom fi niste “oi”, care o sa stam in “turma” si nu o sa ne intereseze de ce se petrece in jurul nostru. In orice ca, observ ca mai multe informatii din manual sunt false, in special la istorie si la biologie. Normal, atata timp cat se vrea ca populatia sa fie dezinformata…

  10. Salut , sunt elev in clasa a 12-a si miam dat seama de anumite lucruri cu cateva zile in urma : limba si literatura romana care ar trebui sa dezvolte capacitatiile de comunicare ale oameniilor nu face atceva decat sa le inhibe , profesorii critica tot timpul abilitatea noastra de a ne exprima , in plus toata lumea pune mare accent pe citirea cartiilor facandui astfel pe elevi tocmai sa le ignore, in momentul in care acesta va citi o carte se va crede foarte important si va crede ca nu e nevoie sa o citeasca si pe a doua pentru ca e deja destul de bun . la fel si cu notele , un elev care va lua doar ote de 10 la scoala nu va incerca sa devina mai bun si sa invete si din alte domenii tocmai pentru ca acesta crede ca nu mai are ce invata . Acest tip de educatie nu facealtceva decat sa dezumanizeze omenirea . omul a fost creat perfect si multi nusi dau seama ca faptul ca ei traiesc chiar acum este cu adevarat un miracol, omul este capabil sa etina mult mai mult decat ce se preda in scoli dar acest tip de educatie este implementat de adevaratii conducatori ai planetei care nu vor ca tu sa sti prea multe. mintiile cu adevarat geniale nu leveti gasii niciodata in posturi de conducere , mintiile geniale fac cea ce le place canta, danseaza , sportivi , liberi profesionist ( traiesc din agricultura) . Nimanui nu cred ca ii placesa stea 12 ore pe scaun la birou doar pentru 2 ziile de distractie in weekend . Viata este mult mai mult decat lupta pentru bani care nu reprezinta decat o hartie fara valoare , o iluzie care indoctrineaza populatia. Scuzati daca am repetat ce scrie in articol o sa il citesc dupa ce termin de scris

    • Este bine ca ai observat aceste lucruri. Le vei gasi si la facultate. Daca vrei sa inveti ceva sa-ti foloseasca in viata trebuie sa inveti pe cont propriu – exista suficienta informatie pe internet. Nu te baza vreodata pe scoala/facultate – aleea au rolul in prezent sa ne bage in cap niste idei cretine despre lume si viata. Exista desigur profesori ok, dar aia sunt exceptii, si nu schimba realitatea generala din sistemul de invatamant actual… Vezi si celelalte texte despre educatie de pe acest blog ca sa intelegi mai bine fenomenul si vezi cum te poti feri. Spor!

  11. Sistemul omenesc este plin de disfuncționalități, întrucât există o luptă perpetuă între bine și rău. Nici nu știu dacă ar fi posibilă o societate doar cu exemple pozitive, întrucât oamenii sunt ființe duale. Și ce înseamnă să fim ființe duale? Înseamnă că toată viața facem alegeri mai bune sau mai puțin bune. Iar în momentul când facem alegeri mai puțin inspirate, va trebui să suportăm consecințele negative. Unele urmări sunt minore și pot fi reparate, pe când altele pot costa omul imens (iar aici, costurile se referă la avere, la viața omului sau, mai rău, la sufletul acestuia).
    Un sistem unde curge doar lapte și miere este o utopie. Mai degrabă, vom putea vorbi despre un sistem omenesc, deschis, care se va putea regla de la sine, într- un mod civilizat, atâta timp cât oamenii nu vor avea intenții ascunse, perverse și vor respecta regulile jocurilor. Însă până atunci, vor mai curge tone de cuvinte și impresii.

    • desigur ca nu se poate obtine perfectiune. insa noi trebuie sa vrem si sa luptam pentru ceva mult mai bun decat ce avem acum, ceva care ESTE POSIBIL.

Spune-ți părerea aici:

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s