Sfaturi achizitionarea unei biciclete second hand adusa din occident. Magazine online biciclete pe internet. Ce bicicleta SH sa iti cumperi si de unde – pentru oras, copii, de dama, MTB, cursiera, BMX etc (bici)

bicicleta occident de oras city bike gazelle deplasarea in localitate drum lung de sosea prin trafic olandeza din olanda second hand magazine biciclete internet online comercianti piese accesorii bicicleta shCitiţi acest material pentru a afla sfaturi şi detalii despre achiziţionarea unei biciclete noi sau second hand (la mâna a doua), de unde să vă cumpăraţi, ce tip de bicicletă să alegeţi – de oraş, MTB, cursieră, bmx etc, cum să înveţi să mergi pe bicicletă şi alte sfaturi utile despre mersul pe două roţi. Am pus această postare acum (la început de martie) pentru că încă se mai găsesc pe internet biciclete SH ieftine şi bune. Dacă vine vara preţurile vor creşte, deci profitaţi de moment dacă vreţi o bicicletă bună la vară. Iată ce veţi afla dacă veţi citi acest text:

1. Importanţa bicicletei în societatea modernă – pe scurt

2. Cum înveţi să mergi pe bicicletă – metoda clasică şi metoda uşoară

3. Tipuri de biciclete – totul pleacă de la ce vrem

4. Bicicletă nouă sau second hand (la mâna a doua)?

5. De unde iei bicicletă SH?

6. Mărci bune de biciclete SH

7. La ce să fii atent când cumperi o bicicletă SH

8. Accesorii utile pentru bicicletă.

Detalii în continuare:

1. Importanţa bicicletei în societatea modernă – pe scurt

pista de biciclete sorin oprescu bucuresti batjocura pe trotuar impracticabila stramba in functie de masinile parcate, ceicunoi.wordpress.com

Batjocură

Despre acest lucru trebuie să reţineţi următoarele: în orice oraş mare cu adevărat modern, dezvoltarea infrastructurii trebuie să aibă în centru PIETONUL, mijloacele de transport în comun şi BICICLETELE. De ce? Pentru că DEPLASAREA în interiorul oraşului (mobilitatea cetăţenilor) implică foarte multe chestii. Bicicleta, dacă este folosită ca lumea, într-o reţea adevărată de piste de biciclete şi cu o infrastructură reală de parcări de biciclete suficiente, bine amplasate şi securizate, vine ca o soluţie pentru mai multe probleme: poluare, sănătate, economie de bani. Comparativ cu mersul cu autoturismul, mersul pe bicicletă este sănătos, presupune mai puţin spaţiu fizic (atât culoarele de bicicletă cât şi parcările), bicicletele sunt mai ieftine, deplasarea cu bicicleta NU COSTĂ, este plăcută (dacă există infrastructură adevărată) şi NU POLUEAZĂ, deci nu provoacă multe alte daune pe care le creează autoturismele – praf, poluare, boli, bani aruncaţi pe benzină etc etc etc, iar întreţinerea bicicletei este MULT MAI IEFTINĂ. De asemenea, bicicletele nu creează accidente mortale. Mai mulţi şoferi pe biciclete înseamnă o rată scăzută a accidentelor auto (asta dacă bicicliştii sunt protejaţi în trafic prin benzi speciale…). Bicicleta poate fi folosită şi ca recreere în parcuri, pentru a transporta cumpărături de la piaţă sau pentru alte activităţi.  Mai multe detalii despre avantajele utilizării bicicletei, despre ce înseamnă o reţea adevărată de piste de biciclete şi sfaturi pentru mersul cu bicicleta în trafic, găsiţi pe blogul Ce-i cu noi? în categoria BICICLETE, apăsând click AICI.

2. Cum înveţi să mergi pe bicicletă?

Imagine de la unul dintre cursurile gratuite marca Ce-i cu noi?

Imagine de la unul dintre cursurile gratuite marca Ce-i cu noi?

Pentru cei care nu ştiu încă să meargă pe bicicletă, am creat personal o “metodă uşoară” prin care ORICINE poate învăţa SINGUR, rapid şi fără traume psihice/fizice să meargă pe două roţi.

Pentru detalii citiţi mai întâi această comparaţie între “metoda clasică” de învăţare a mersului pe bicicletă şi metoda uşoară explicată de mine:

Mersul pe bicicleta – sfaturi incepatori. Metoda clasica si metoda usoara. Cum sa mergi in echilibru cu bicicleta

Apoi, citiţi detalii despre metoda uşoară aici:

Cum sa inveti sa mergi pe bicicleta – singur, simplu, rapid. Cea mai usoara metoda

MERSUL PE BICICLETĂ SE ÎNVAŢĂ ÎN PARC sau ALTE ZONE NECIRCULATE. După ce învăţaţi să mergeţi pe bicicletă NU IEŞIŢI IMEDIAT ÎN TRAFIC! (adică pe şosea). Traficul marilor oraşe este MOARTEA pentru biciclişti, mai ales pentru cei începători, care pot muri la propriu pentru că nu au încă suficient de bine dezvoltate reflexele de frânare / evitare pericole.

Anul trecut am aplicat şi practic Metoda Uşoară prin 3 cursuri gratuite pentru biciclişti începători, în Bucureşti. Detalii şi poze AICI.

3. Tipuri de biciclete – totul pleacă de la ce vrem

Eu nu sunt specialist în biciclete. Până acum, în ultimii ani, mi-au trecut prin mâini vreo 15 biciclete, de regulă cursiere / semicursiere / de oraş, toate second hand, toate de calitate. La astea aş putea spune că mă pricep un pic. Deci în acest articol mă refer mai ales la bicicletele de oraş, nu la cele de teren accidentat (off road).

Bicicletele sunt de mai multe tipuri pentru că satisfac nevoi diferite. Astfel, avem să spunem, aceste 5 mari categorii:

1. Biciclete de şosea (cursiere sau semicursiere)

– făcute pentru deplasarea pe drum asfaltat (preferabil fără gropi sau denivelări), pentru drum lung. Cursiera este exclusiv creată pentru drum lung, competiţii etc, iar semicursiera se apropie de bicicletele de oraş. Unii folosesc cursiere/semicursiere în oraşe pentru că sunt mai rapide.

………………………………………..

2. Biciclete de oraş (city bike)

– făcute special pentru deplasarea prin oraş (olandezii sunt tari la fabricarea acestor biciclete – precum cea din poză, care este Gazelle, cu cadru de bărbat)

………………………………………..

3. Biciclete ciclocross

– este o combinaţie între o bicicletă de oraş/şosea şi una de munte – un fel de cursieră mai rezistentă, mai pentru teren accidentat.

………………………………………..

4. Biciclete MTB (mountain bike)

– făcute pentru deplasarea pe drum accidentat, în offroad, pe câmpii, dealuri şi munţi.

………………………………………..

5. Biciclete BMX

– sunt chestiile alea de făcut “scheme” şi “figuri” în parcuri şi pe rampe/platforme speciale.

………………………………………..

Atunci când ne gândim să ne cumpărăm o bicicletă trebuie să ne gândim mai întâi CE VREM. TOTUL PLEACĂ DE LA CE VREM. Şi în viaţă la fel… Iar pentru că oamenii sunt diferiţi, oamenii vor chestii diferite. Atunci când vrem să luăm o bicicletă, trebuie să ne gândim pentru ce vrem să folosim bicicleta ÎN PRIMUL RÂND şi DE CELE MAI MULTE ORI.

Dacă vreți o bicicletă de scheme, şmecherii în parc și pe rampe, bla bla bla, atunci BMX ar fi alegerea.

Dacă vreți o bicicletă pentru a vă plimba (recreere, fun, distracţie, relaxare), atunci puteţi alege o bicicletă city bike (de oraș) pentru mersul pe chestii asfaltate (parcuri etc), sau una mai semi- off-road / ciclo cross pentru mers pe drumuri mai proaste, plimbări prin pădure (inclusiv prin oraș).

Dacă vreți o bicicletă pentru a vă plimba mai ales prin păduri, pe dealuri şi munţi, pe cele mai accidentate trasee off road, atunci alegeți o bicicletă MTB.

Dacă vrem o bicicletă pentru a o folosi la deplasarea prin oraş (metodă de transport alternativ), atunci puteţi alege o bicicletă city bike (cea mai recomandată) sau o cursieră / semicursieră pentru viteză mai mare de deplasare (dar poziţie mai incomodă în timpul deplasării, mai ales dacă vorbim de un ghidon tipic de cursieră, cu coarne răsucite).

Nu există după părerea mea o diferenţă clară între “semicursiere” şi cursiere, însă uitându-te la mai multe, diferenţele ar fi următoarele, după părerea mea: semicursiera are roţi mai groase, uneori ghidon drept în loc de coarne, apărători de ploaie, accesorii precum suport portbagaj, cric etc. Pe scurt, o cursieră poate fi considerată o bicicletă exclusiv de şosea, drum lung (+competiţii) (trebuie să fie cât mai uşoară, cu cât mai puţine accesorii), iar semicursiera este apropierea unei cursiere de o city bike (adică o cursieră mai potrivită pentru deplasarea prin oraş).

Bicicletele de oraş au cadre de damă şi de bărbat. DIFERENŢA principală dintre bicicletele “de damă” şi “de bărbat” este bara de sus a cadrului, care la cele de damă lipseşte, sau este mult mai jos, pentru ca femeile/fetele să se poată urca mai uşor şi mai elegant, chiar şi dacă sunt în rochie (la bicicletele de bărbaţi trebuie să crăceşti piciorul peste cadru şi şa ca să te urci pe bicicletă, pe când la cele de damă piciorul se ridică mult mai puţin și discret pentru urcarea în şa):

Unii bărbaţi preferă din comoditate să folosească biciclete cu cadru de damă – e posibil să optez și eu pe viitor pentru o astfel de bicicletă. Există şi femei care folosesc biciclete cu cadru de bărbat.

Alte chestii relevante:

Atunci când te hotărăşti să-ţi iei o bicicletă trebuie să iei în considerare şi următoarele lucruri: traficul din marile oraşe bucureştene este periculos (mai ales în lipsa unei infrastructuri reale pentru biciclete – vezi textele din categoria BICICLETE). Bicicleta ocupă spaţiu – unde o parchez în deplasare? Unde o ţin în casă? (bicicletele se fură mai ales din scara blocului); altă chestie: roţile (cauciucurile) mai groase implică o frecare mai mare cu asfaltul şi o pedalare mai greoaie (de aceea pe cursiere sunt cauciucuri foarte subţiri şi se pedalează mult mai lejer). Altă chestie: roţile mai mari (ca diametru) oferă o deplasare mai rapidă – cu acelaşi efort în pedalare acoperi o distanţă mai mare dacă ai roţi mai mari. De regulă, dimensiunile roţilor sunt următoarele: cursiere, semicursiere, ciclo-cross şi city bike – 28 inch; MTB – 26 inch.; unele city bike – 26 inch; biciclete mai mici, de copii – 24 inch.

4. Bicicletă nouă sau second hand?

Înainte de a lua o bicicletă trebuie să ai deja stabilit UNDE O ŢII şi CE FACI CU EA! Degeaba o iei dacă nu o foloseşti (bani aruncaţi) şi dacă nu ai un loc sigur unde să o depozitezi, fie rămâi fără ea (că vei face proasta alegere de a o lăsa pe scara blocului) fie îţi va crea probleme cu spaţiul în casă. Deci gândiţi-vă dinainte dacă merită să vă luaţi o bicicletă (aveţi nevoie? o veţi folosi mai mult de 2 ori pe an?) şi dacă aveţi unde să o ţineţi în siguranţă fără să vă încurce.

Dacă te-ai hotărât că vrei o bicicletă, îţi recomand să-ţi iei FIE una nouă, de calitate (mai scumpă, dar măcar nu-ţi va face probleme precum cele din Supermarket) FIE să-ţi iei una ieftină, SECOND HAND, de calitate, adusă din occident. Eu până acum am mers pe variana Second Hand aduse din occident şi mi-a fost foarte bine. Bicicletele de marcă din occident, chiar şi cele folosite, sunt de o calitate de un trilion de ori mai bună decât mărcile ieftine din supermarketurile româneşti.

Atunci când îţi iei o bicicletă, fie ea nouă, fie second hand, trebuie să fii atent la MĂRIMEA CADRULUI – se măsoară în centimetri, de la surubul axului pedalier până la intrarea tijei de sa în cadru. Această mărime trebuie corelată cu înălţimea voastră. Pe o bicicletă cu un cadru prea mic, veţi sta înghesuiţi, iar pe o bicicletă cu un cadru prea mare, nu veţi ajunge ca lumea la pedale/să puneţi piciorul jos. Cel mai bine este să o probaţi înainte să o cumpăraţi – să vă urcaţi pe ea, să daţi două ture să vedeţi cum să simţiţi. Trebuie să staţi confortabil, ca să nu vă doară spatele/gâtul/mâinile de la o plimbare viitoare mai lungă.

VEZI TABELELE DE AICI PENTRU ALEGEREA MĂRIMII CADRULUI!

Apoi, pentru cine vrea bicicletă de oraş, sunt suficiente şi 5 viteze. Dacă sunt mai multe, veţi putea urca mai uşor pantele. Dacă e o singură viteză veţi avea probleme cu menţinerea unei viteze constante sau urcatul dealurilor. Bicicletele adevărate din Olanda, cele mai bune biciclete de oraş, au fie 3, fie 5, fie 7 viteze (de regulă).

5. De unde iei bicicletă second hand:

Bicicletele second hand aduse din occident se vând în special pe INTERNET şi sunt vândute în special de oameni (persoane fizice) care le aduc en gros (sau câteva bucăţi) din afară – deci să nu vă aşteptaţi la chitanţă şi factură! :)

anunturi gratuite mercador biciclete ieftine occident din afara olanda germani preturi mici second hand la mana a doua cele mai bune biciclete sfaturi biciclisti

Iată câteva site-uri unde puteţi găsi biciclete bune (introduceti la cautare ce vă interesează să găsiţi – puteţi căuta o anumită marcă de bicicletă, sau un anumit tip, de exemplu căutaţi “bicicleta copii” sau “bicicleta dama” sau “bicicleta oras” sau “bicicleta mtb” etc):

www.okazii.ro – puteţi vedea cât de serios este vânzătorul în funcţie de calificativele pe care le are pe acest site. Pentru a putea comunica cu vânzătorul aveţi nevoie de cont pe okazii.ro (se face gratuit). Nu puteţi vedea datele de contact ale vânzătorului până când nu aţi achiziţionat produsul.

www.mercador.ro – vedeţi datele de contact ale vânzătorului din prima, fără să fie nevoie să-ţi faci cont; nu există sistem de calificative => pot fi şi vânzători neserioşi şi nu aveţi de unde să ştiţi acest lucru – este foarte important să discutaţi la telefon cât mai multe detalii despre produs înainte de a-l cumpăra.

www.tocmai.ro – la fel ca la mercador.ro

www.publi24.ro – la fel ca la mercador.ro

În afară de site-urile cu anunţuri online, mai găsiţi biciclete şi pe site-urile/forum-urile specializate pe ciclism (ciclism.ro, dirt bike sau forum computer games – orice anunţuri etc) sau alte site-uri.

Aici găsiţi o listă de magazine şi service-uri bicicletă în Bucureşti: http://www.extremeaddict.ro/mtb_bmx/magazine_biciclete.html (de regulă magazinele nu vând biciclete second hand – doar unele). Cel mai bun loc de achiziţie a bicicletelor second hand (adică unde sunt mai ieftine) este INTERNETUL şi diferite târguri locale ocazionale.

La orice achiziţie pe internet vă costă de regulă, în plus, costul de transport (livrarea produsului) – detalii mai jos.

6. Mărci bune de biciclete second hand:

Recomand în special mărci nemţeşti şi olandeze: Hercules, Kettler, KTM, Focus, Scott, Giant, Gazelle, Batavus, Union etc. Mie îmi plac cele de oraş, cu schimbător de viteze în butuc (3/5/7/8 viteze).

anunturi gratuite mercador biciclete gazelle ieftine occident din afara olanda germani preturi mici second hand la mana a doua cele mai bune biciclete sfaturi biciclisti

7. La ce să fii atent când cumperi o bicicletă second hand:

Mă refer în principiu la city bike-uri (biciclete de oraş) (eventual şi cursiere/semicursiere vechi):

NU VĂ LUAŢI DOAR DUPĂ POZELE DIN ANUNŢUL DE PE INTERNET – cereţi lămuriri privind aspecte tehnice:

Bicicleta să aibă roţile dotate cu CAUCIUC(anvelopă) şi CAMERĂ! Există nişte cursiere/semicursiere vechi care au BAIEURI – cauciucuri lipite de jantă, FĂRĂ CAMERĂ – nu vreţi aşa ceva, pentru că dacă aveţi pană vă blestemaţi vieţile. Deci asiguraţi-vă că aveţi cauciuc + cameră, ca să puteţi înlocui uşor şi rapid camera atunci când aveţi pană.

Bicicleta să fie pe mărimea ta (verifică mărimea cadrului raportat la înălţimea ta – tabelele de la link-ul pus mai sus, sau probă pe bicicletă). Sau spune vânzătorului să se urce pe ea să vadă dacă lui îi vine bine şi întreabă-l ce înălţime are, ca să compari cu tine.

Bicicletele din oţel sunt de regulă mai grele, cele din aluminiu sunt de regulă mai uşoare – întrebaţi greutatea mai ales dacă ştiţi că o să urcaţi bicicleta în lift/maşină etc. Cei mai mulţi vânzători vor estima GREŞIT greutatea şi vă vor zice că bicicleta e “uşoarăăăă, are vreo 7-8 kile”, când în realitate astea mai vechi, clasice, de oraş, au de la 12 kg în sus.

Bicicleta să ruleze lin, fără sunete ciudate

Să meargă schimbătorul de viteze ca lumea, fără probleme, fără sunete ciudate – verifică fiecare viteză, pe rând

Să nu aibă rugină (cadru, roţi, butuci)

Să nu fie fisurat/îndoit cadrul

Să nu fie buşite/îndoite roţile (jantele roţilor)

Să nu aibă jocuri (jocuri pot apărea la butucii roţilor faţă şi spate şi la butucul pedalier – se testează pe rând, mişcând de roţi/axul pedalier stânga dreapta (adică perpendicular pe direcţia rotirii) fără să învârtiţi de roţi/ax pedalier)

Să funcţioneze frânele

Să funcţioneze sistemul de iluminat (far şi stop) (dacă are) (de regulă bicicletele clasice / vechi / vintage / SH de calitate sunt dotate cu sistem de iluminat pe dinam care încă funcţionează)

Întreabă-l detalii pe vânzător! Dacă nu e dispus să vă ofere detalii înseamnă că nu e prea serios şi riscaţi ca bicicletă să nu fie prezentată pe internet conform realităţii.

La orice achiziţie pe internet vă costă de regulă, în plus, costul de transport (livrarea produsului) (valabil şi pentru achziţionarea unei biciclete de pe site-urile de mai sus). Dar, chiar şi aşa, puteţi lua o bicicletă de o mie de ori mai bună decât tâmpeniile din supermarket, la un preţ mai mic, chiar dacă plăteşti transportul. Rugaţi vânzătorul să vă ambaleze calumea bicicleta ca să nu sufere şocuri/zgârieturi la transport – să folosească polistiren, plastic, carton, ziare, orice pentru a o proteja cât mai bine) – de regulă trebuie ambalată în cutie de carton ca să fie primită de poştă/curier. Trimiterea unei biciclete de 12 kg prin poştă cu ramburs (plătiţi când ajunge bicicleta la voi) ar trebui să coste între 40-55 lei (depinde de greutate şi valoarea rambursului). Prin curier, preţul ar trebui să fie între 50-70 lei, dar ajunge mai repede.

De citit şi informaţiile de aici: http://www.freerider.ro/mag/biciclete-second-hand-ghid-achizitionare-10692.html

8. Accesorii utile pentru bicicletă:

(găsiţi accesorii pe site-urile menţionate, şi noi şi SH, sau în magazinele specializate)

Mulţi renunţă la accesoriile de bicicletă pentru a-şi face bicicleta cât mai uşoară. Însă dacă nu vă interesează chestia asta, există anumite accesorii utile pentru mersul pe bicicletă (dotaţi-vă bicicleta cu aşa ceva în funcţie de nevoile voastre concrete – nu daţi banii pe accesorii degeaba!):

CASCĂ – nu e obligatorie conform legii, dar este de bază dacă vrei SĂ NU MORI în trafic (doar oamenii inconştienţi merg cu bicicleta în trafic, adică pe şosea, fără cască de protecţie pe cap). Degeaba ai cască de protecţie în cap dacă nu e prinsă ca lumea!

………………………………………………………………………………..

SONERIE – de bază! te ajută foarte mult în trafic să atragi atenţia că EXIŞTI, să te vadă şoferii şi să nu mori; nu vă luaţi tâmpenii chinezării cu baterii, cu melodii etc, e suficientă una mecanică pe care să o acţionaţi cu degetul TRING TRING sau BING BING, dar să se audă calumea!

………………………………………………………………………………..

Cameră de rezervă – de bază! – camera e de diferite dimensiuni, se cumpără cameră nouă în funcţie de dimensiunea roţii-cauciucului – cel mai bine e să mergeţi cu bicicleta la magazin dacă nu vă pricepeţi să citiţi dimensiunile de pe roţi-cauciuc; vedeţi să aibă valvă/ventil care să se potrivească cu pompa voastră

………………………………………………………………………………..

Pompă de umflat cauciucul (de fapt camera din cauciuc) – sunt avantajoase pompele micuţe că ocupă puţin loc – vedeţi că există 2 tipuri de valve/ventil la biciclete (unele sunt tip PRESTA – mai subţiri – în special la cursiere şi city bike, şi unele tip AUTO – ca la maşini – în special la MTBuri). Unele biciclete vechi pot avea roţi diferite cu valve diferite, de aceea recomand pompă cu valvă dublă – poţi umfla ambele tipuri de roţi.

………………………………………………………………………………..

Leviere pentru schimbat camera – sunt un fel de tije metalice îmbrăcate în plastic (mai bune), sau doar din plastic (mai proaste) cu ajutorul cărora se dă jos cauciucul de pe jantă ca să poţi înlocui camera spartă cu una nouă.

………………………………………………………………………………..

Scule – aveţi nevoie de o cheie fixă pentru a demonta roata în caz de pană şi un inbus pentru mici reglări (frână, pipă, ghidon, şa etc). Unele cursiere au un sistem de prindere a roţilor pe cadru cu “quick release” – un fel de “fluturaş”, o manetă prin care demontezi-montezi roata foarte uşor, fără altă cheie. Mulţi biciclişti cară cheile, antifurtul, cheile de la casa, mobilu şi orice altceva in tot felu’ de mini borsete speciale pentru prins pe bicicletă.

………………………………………………………………………………..

Iluminat – e obligatoriu noaptea, conform legii, pentru mersul pe şosea (far alb/galben în faţă, stop roşu în spate, ochi de pisică pe lateral – pe spiţele roţilor); e bună şi o vestă reflectorizantă sau pot fi lipite benzi reflectorizante pe cadrul bicicletei. Farurile pot funcţiona cu baterii sau cu dinam. Bicicletele vechi / SH din occident vin de regulă cu sistem de iluminat pe bază de dinam.

………………………………………………………………………………..

Apărători ploaie/noroi  – sunt bune pentru că nu te faci fleaşcă/plin de jeg pe pantaloni dacă te prinde o ploaie neaşteptată şi tu eşti încă pe bicicletă

………………………………………………………………………………..

Suport bidon + bidon apă – sunt bune ca să ai unde căra lichide pe bicicletă – nu folosiţi bidoane second hand, sunt cam neigienice

………………………………………………………………………………..

Suport bagaj deasupra roţii spate + genţi speciale (coburi) – sunt bune ca să cari ORICE (se poate improviza un portbagaj din tot felul de cutii/rafturi/materiale) sau se pot căra sacoşe/ghiozdanul etc direct pe suportul de bagaj, fără să ai genţi speciale – există elastice speciale cu cârlig;

………………………………………………………………………………..

Ghiozdan bicicletă – bun de cărat ceva în spate dacă nu ai suport de bagaj/genţi speciale pe bicicletă (dar transpiri la spate de la el) – sunt mai bune alea mai mici şi cu formă mai aerodinamică; unele ghiozdane sunt speciale pentru bicicletă încât au şi recipient pentru apă şi bei prin furtun din mers, fără să te mişti din poziţia de pe bicicletă

………………………………………………………………………………..

Husă şa cu gel – pentru cine vrea să stea pe moale în timp ce pedalează

………………………………………………………………………………..

Pantaloni de ciclism cu bazon (burete special între picioare, pe interior) – teoretic se poartă fără chiloţi – face şaua mai moale şi nu ştiu la ce altceva mai foloseşte – de regulă sunt folosiţi de cei care merg mult sau la competiţii

………………………………………………………………………………..

Vitezometru / Cronometru / Kilometraj ce se montează pe ghidonul bicicletei (si un mic magneţel pe roată) – dacă vreţi să vedeţi viteza cu care mergeţi, distanţa parcursă, cât e ceasu’ etc

………………………………………………………………………………..

Lanţ ANTIFURT – lanţ de legat/securizat bicicleta – în pricipiu un lanţ de ancoră de vapor prins cu un lacăt de 30cm ar fi bun ca să nu vă fie furată bicicleta. În rest…majoritatea lanturilor de legat bicicleta din comerţ pot fi tăiate imediat de hoţii de biciclete. Cel mai sigur este SĂ NU LĂSAŢI NICIODATĂ bicicleta nepăzită. EU nu mi-am cumpărat lanţ antifurt special ca să nu fiu tentat să îmi las bicicleta nepăzită pe undeva. Dispare în câteva minute când ţi-e lumea mai dragă.

………………………………………………………………………………..

Suport auto pentru bicicletă – dacă vreţi să transportaţi bicicleta cu maşina; există mai multe modele;

………………………………………………………………………………..

Suport perete sau tavan pentru ţinut în casă bicicleta – există diferite modele

………………………………………………………………………………..

Mască anti poluare – pentru cine merge des în trafic – unele nu sunt bune de nimic

………………………………………………………………………………..

Mănuşi de biciclist – bune la drum lung, ca să nu transpiri şi să-ţi alunece mâna de pe ghidon + atenuează din şocuri; există fără degete pentru vară şi cu degete pentru iarnă/frig.

………………………………………………………………………………..

CONCLUZIE:

Luaţi biciclete second hand de calitate! Sunt mai IEFTINE şi MAI BUNE decât prostiile din supermarket. În plus, achiziţionarea de biciclete second hand este o practică anti-consumerism prin valorificarea produselor deja folosite ce încă mai pot fi utilizate în continuare. În plus, parte din costul bicicletei ajunge ca profit într-o familie românească, în loc să ajungă la patronul corporaţiei din occident ce deţine supermarketul cu biciclete noi de unde aţi fi poate tentat să cumpăraţi. Dacă vreţi neapărat biciclete noi, dar mai low budget, luaţi măcar din Decathlon. Folosiţi bicicleta cât mai des, şi dacă puteţi şi pentru deplasare, nu doar pentru plimbări în parc. O bicicletă în trafic înseamnă o maşină poluatoare mai puţin, sau mai mult loc în mijloacele de transport în comun! Atenţie la şoferi! Citiţi codul rutier dacă nu aveţi permis! Folosiţi CASCĂ de protecţie! Nu lăsaţi bicicleta nepăzită, veţi rămâne fără! Luaţi doar accesoriile de care chiar aveţi nevoie! Succes!

Emilian, 3 martie 2014, ceicunoi.wordpress.com. Facebook: Ce-i cu noi? – un blog educativ despre comportamentul uman.

9 responses to “Sfaturi achizitionarea unei biciclete second hand adusa din occident. Magazine online biciclete pe internet. Ce bicicleta SH sa iti cumperi si de unde – pentru oras, copii, de dama, MTB, cursiera, BMX etc (bici)

  1. Dragă Emil, postarea asta m-a lăsat…de-a dreptul “paf”. FELICITĂRI !

    Prima mea bicicletă am avut-o la 9 ani. Mi-a cumpărat-o tata la sfârşitul clasei a II-a, că luasem premiul întâi cu cunună. Am fost împreună la un magazin ferometal de pe lângă parcul “23 August”. Bicicleta se numea “Pionier” şi costase 345 de lei. Am mers cu ea vreo 5 ani până când mi-a furato un băiat din balcon, într-o noapte (stăteasm la et. 1).
    A doua, a fost “Victoria”, galbenă, cu roţi mici (de tip Pegas), nemţească, trimisă de el cu trenul când a lucrat acolo un an. Era pliabilă – se demonta în două bucăţi separate si se remonta cu ajutorul unei menghine cu ceva ca un robinet. Un ghidon telescopic (ca două coarne de troleibuz) şi cu amortizoare elicoidale. Avea frână pe disc, în faţă ca la motociclete şi normală pe spate. Două faruri cu dinam, trusă scule + pompă şi coş portbagaj nichelat, 3 oglinzi retrovizoare şi sistem de blocare a roţii cu o cheiţă. Cântărea 45 kg. Am vândut-o după 12 ani.
    A treia fu semicursiera rusească “Sputnik – XB3”, verde metalizat, pe care am cumpărat-o din primul meu salariu (cu 1600 lei în 1981). Îi pusesem un kilometraj la roata din faţă şi făcui 7000 km. Ca antifurt, făcusem 1 m de lanţ de fântână băgat printr-un furtun, cu lacăt rusesc. O dată pierdusem cheia de la lacăt şi m-am chinuit vreo oră să tai lanţul cu un bomfaier… în mână, că n-aveam de unde merghină. Iar cînd a venit hoţul, neputând tăia lanţul, a tăiat din ţeava caloriferului de pe scară de care era legată bicla.
    Acum strâng bani, încă din martie, să-mi iau una nouă verde, de oraş. Caut…

  2. P.S. = În comentariul precedent, am făcut câteva greşeli de tipar, pentru că am scris în grabă, de la serviciu, profitând de faptul că azi n-a venit şefa mea. Fiindcă nu ne dă voie să intrăm pe internet. Şi că aude imediat când clipocim (cântăm) pe tastaturi.
    Aceste greşeli sunt. “… mi-a furato*, în loc de furat-o* ~ “bomfaier” în loc de bonfaier ~ “… cînd a venit hoţul”, în loc de când*. Îmi cer scuze !

    Dinu

  3. In privinta sfatului de a cumpara second hand, eu cred ca asta se potriveste pentru cine are putin talent tehnic. Un second hand nu are cauciucuri noi, frane noi, mai trebuie unsa, etc. Pentru cine nu se pricepe deloc la tehnica, nu are prieteni priceputi, mai bine sa-si cumpere bicicleta noua, macar are garantie 2 ani. Unde mai pui ca majoritatea second-handurilor sunt de fapt furate.

    • Nu am informatii in legatura cu ideea ca ar fi majoritatea furate. Eu stiu persoane care se duc si cumpara cu tiru biciclete si le vand apoi in RO. In rest, cine are nevoie de service profesional la bicla, poate gasi si pt biciclete second.

  4. R U C S A C !
    Să lăsăm, totuşi, “ghiozdanul”, pentru grădiniţă şi şcoala primară, acolo unde îi e locul, chiar dacă de multă vreme, e, de fapt, un rucsac mic şi colorat… Dar NU invers!

  5. Foarte frumos scris. Eu am cumparat bicicleta pentru mine si sotia mea dintr-un depozit second hand din Germania sau Olanda(nu mai retin) . Aduc stocuri mari de biciclete. Preturile sunt ok, ei zic intre 200 si 800 ron, dar eu am gasit la 250 si sotia mea la 300 . I-am gasit pe facebook (depozit-sh). Sunt undeva la gura de metrou grivita, iesirea C . Adresa era strada halta grivita, dar nu mai retin adresa exacta. Oricum e o straduta infundata cu pasarela si ei se afla pe jumate din straduta respectiva.

Spune-ți părerea aici:

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s