Introducere in educatie. Despre educatia oamenilor. Importanta educatiei (edu1)

introducere in educatie despre invatamant sfaturi pentru profesori parinti si copii, educatia din romania liceu facultate master, educatia pe buneEducația este cea mai importantă componentă din societatea umană.

Educația poate fi înțeleasă în sens restrâns sau în sens larg. Educația în sens restrâns se referă la educația formală (în gradinițe, școli, licee, facultăți). În acest blog, atunci când voi folosi termenul ”educație”, fără alte detalii, mă voi referi la educația în sens larg.

Educația în sens larg (așa cum o înțeleg eu), adică educaţia “pe bune” se referă la/ se formează din / cuprinde:

1.educația părinților – primul tip de educație de care are parte copilul

2.educație din partea familiei lărgite (alte rude, prieteni de familie, cunoscuți, vecini, colegi de-ai părinților, nași etc)

3.educație din experiența de viață – tot ce se întâmplă în jurul copilului reprezintă o formă de educație pentru el (aici intră: educația străzii – tot ce vede, aude, trăiește individul pe stradă, educație din relațiile cu diferite entități publice și private, educație din relația cu statul (politic și administrativ)

4.educație din anturaj (copii din fața blocului, colegi de grădiniță, școală, liceu, facultate, prieteni, cunoscuți etc)

5.educația formală (creșă, grădiniță, școală, liceu, facultate, și orice alte cursuri, seminarii, întâlniri cu scopul concret de a învăța ceva)

6.educație din relația cu partenerul de viață (relație mai specială)

7.autoeducație (/autoeducare) – foarte importantă, bazată pe cele anterioare, este educația care dezvoltă și îmbunătățește toate învățăturile primite anterior, care trage concluzii în urma informațiilor știute și experiențelor trăite, și crează noi informații utile.

TOATE ACESTE 7 FORME DE EDUCAŢIE SUNT IMPORTANTE, NU DOAR CEA FORMALĂ CUM CRED CEI MAI MULŢI PĂRINŢI!

Educația indivizilor poate fi proastă, sau bună (corectă). O educație proastă se observă atunci când comportamentele individului mai mult dăunează societății în care individul trăiește, iar educația bună/corectă se vede atunci când individul aduce mai multe beneficii societății decât daune.

Un popor educat, deci inteligent, poate să găsească rezolvare la aproape orice problemă ar avea. Motiv pentru care, în dezvoltarea unui stat, cel mai mult trebuie să se pună accent pe educație.

România o duce atât de prost, din principalul motiv că are un popor needucat, sau prost educat. În educația din România nu se investește în mod real pentru că nu se dorește educație în România. Pentru că un popor needucat este mult mai ușor de prostit. Poporul needucat nu știe să distingă între oamenii de bună credință și cei de rea credință, astfel, prin manipulare și prostire, politicieni corupți și de rea credință ajung să conducă țara la infint. Orice ar spune acei politicieni pe gură, printre cele mai importante lucruri pentru ei este ca educația în România să rămână la un nivel cât mai prost, astfel încât românii să fie cât mai proști și mai ușor de prostit.

Educația formală obligatorie (școală generală, liceu) ar trebui să cuprindă obligatoriu trei componente majore:

1.Educație pentru o cultură generală de bază/esențială (școala primară)

– informații despre comunicare (în scris sau verbal prin limbaj) – să înveți să scrii și să vorbești corect

– elemente esențiale de matematică – calcule (adunări, înmulțiri etc), forme geometrice, corelaţii logice etc

– un minim de istorie, geografie şi cultură generală din alte domenii

– informații importante despre mediu (cum funcționează, resurse, energie, poluare, reciclare, importanţa protecţiei mediului, metode prin care poate fi protejat mediul) (de bază în secolul 21)

– utilizarea calculatorului şi a internetului – de bază (avantaje şi dezavantaje internet AICI)

– învătarea cel puțin a unei limbi străine (de preferat engleză)

– cât mai multă educație fizică (sport-mişcare)

2.Educație cu accent pe ANUMITE domenii (detalii) (liceu)

– cele care există și în prezent – matematica, română, limbi străine, istorie, geografie, fizica, biologie, chimie, ecologie, informatică etc – dar predate CALUMEA, nu de un profesor incompetent, nu pe principiul “dictării”. Dacă un profesor dictează la ore si copiii scriu…şi atât, la ce mai vine toată lumea la acea oră? Să le dea profesorul materialul printat şi gata. Nu e nicio diferenţă…

3.Educație cu accent pe TOATE CELELALTE DOMENII relevante și foarte importante pentru om

Atât în timpul școlii generale cât și în timpul liceului copiii ar trebui învățați mult mai multe lucruri despre lumea în care trăiesc, despre cum funcționează ea, despre cum trebuie să te adaptezi la ea, despre cum trebuie să te comporți, despre ce drepturi ai, despre ce obligații ai etc. Puținele ore de dirigenție, cu dierite tematici, de multe ori nu se fac, și oricum nu ar fi suficiente pentru a-l pregăti pe copil pentru lumea reală în care urmează să trebuiască să se descurce. Această pregătire a copiilor pentru lumea reală în care cu toții trăim ar trebui începută cât mai din timp, de către părinţi acasă, apoi dezvoltată la grădiniţă, clasa I şi tot aşa.

Indiferent de modul în care ajunge informaţia la copil, iată care consider eu că ar fi temele obligatorii care ar trebui prezentate elevilor până la ieșirea din liceu:

-educație politică și administrativă (ce este statul și cum funcționează, care sunt atribuțiile diferitelor instituții publice importante, diferite sisteme politice si administrative pe glob, sistemul de vot etc)

-drepturi și obligații ale cetățenilor (explicarea drepturilor pe care fiecare român le are, dar și obligațiilor față de societate și stat; dezvoltarea unei atitudini civice pentru respectarea drepturilor și obligațiilor cetățenilor, dar și pentru respectarea obligațiilor statului față de cetățeni)

-principiile statului de drept și ale democrației (ce înseamnă stat de drept și ce înseamnă democrație, înțelegerea principiului împărțirii puterilor în stat; înțelegerea că funcționarii publici ar trebui să se comporte ca niște angajați ai cetățenilor – pentru că sunt plătiți din banii lor; diferența dintre interesul public și interesul publicului, importanța mass-mediei etc)

-cum să te comporți cu ceilalți oameni (relațiile cu prieteni, colegi, cunoscuți, rude, vecini, profesori, persoane necunoscute, funcționari publici, angajati ai diferitelor instituții publice sau private etc)

-cum să te comporți în societate (pe stradă, la diferite evenimente)

-cum să-ți asiguri o igienă personală corectă

-cum, ce, unde şi cât să mănânci pentru a avea o viaţă sănătoasă

-importanța mediului și ce poate face fiecare pentru a-l proteja (resurse, energie, reciclare etc)

-importanța internetului, cum funcționează, la cel folosește, avantaje și pericole etc etc etc

O educație bună încă din copilărie va duce la o educaţie bună a poporului în întregul său, iar un popor educat va duce la:

-alegerea prin vot a oamenilor potriviți (de bună credinţă şi competenţi)

-înțelegerea mecanismelor și sistemelor care funcționează în societatea modernă

-găsirea unui loc de muncă mai ușor

-adaptabilitatea la lumea în schimbare

-o cunoaștere mai bună a drepturilor pe care fiecare dintre noi le are

-o cunoaștere mai bună a obligațiilor pe care le au cei care ne conduc,

-o gestionare mai bună a familiei si a problemelor din familie

-o gestionare mai bună a relațiilor cu ceilalti oameni (prieteni, rude, colegi, alte persoane cunoscute, persoane necunoscute)

-o relație mai sănătoasă cu statul și funcționarii statului, bazată pe drepturi, obligații și atribuții de serviciu

-recunoașterea cu ușurință a momentelor în care drepturile ne sunt încălcate

-identificarea modalităților prin care îți poți revendica drepturile

-găsirea unui partener de viață mai ușor

-rezolvarea problemelor mult mai ușor – analizarea tuturor elementelor dintr-o anumită problemă, pentru a o putea rezolva mai uşor

-identificarea mai multor soluții la problemele care trebuie rezolvate

-gestionarea mai bună a vieții

-un trai sănătos de viaţă

-înțelegerea mai bună a lumii în care trăim

-un nivel de viață mai ridicat

-bunăstare etc etc etc

UPDATE ARPILIE 2014: CITIŢI ACEST TEXT PENTRU A VEDEA CE ÎNSEAMNĂ ÎN PREZENT EDUCAŢIA ÎN ŞCOLI:

Educatia pentru turme – efectele nocive ale scolii asupra copiilor. Scoala indoctrineaza si limiteaza potentialul. Scopul real al sistemului de invatamant din prezent: indoctrinare, inregimentare, distrugere mentala, pregatire pentru viata de sclav (edu)

Emilian, 15 ian 2012, ceicunoi.wordpress.com. Facebook: Ce-i cu noi? – un blog educativ despre comportamentul uman.

36 responses to “Introducere in educatie. Despre educatia oamenilor. Importanta educatiei (edu1)

  1. Parca lipseste educatia morala, din enumerarea ta…?? In rest, imi aminteste de vechile preocupari ale lui Platon sau Aristotel… cu inerentele deficiente ale unei conceptii oarecum “totalitare” despre formarea “eficienta” a omului prin educatie, sau legi… sau constrangeri… Omul NU este educatia facuta lui, indiferent cat de insistent sau persistent, de cine sau cum o incearca… Omul este… altceva… in primul rand, o CONSTIINTA… formata sau anarhica, educata sau haotica, cine stie… Mai vorbim…

  2. Pingback: De ce nu sunt interesati românii de Noua Ordine Mondială? (pol61) | CE-I CU NOI?

  3. O vecina din blocul meu, timp cam de jumatate de an, la 6-7 dimineata, indiferent ca pleca dupa accea la servici sau nu, dadea drumul la aspirator pentru a scoate mucii din nas (un aparat conectat la aspirator,dupa cum se scrie pe anumite articole pe internet). Sa tot dormi un somn cursiv…mai ales daca ai un somn sensibil. Fiind sub ea, ea fiind la etaj, i-am comunicat prin interfon, frumos. Deceaba, pana la urma atrebuit sa vorbesc de cateva ori cu sectoristul, care mi-a spus prima daca ca copilul e copil, legea 61/91 necontand pentru el se pare. Pana la urma, copilul ramane cu probleme, deoarece tatal lui fumeaza, mama sa nu ii da nici o educatie si il injura, copilul avand 4 ani si politia trebuie rugata se pare sa isi faca treaba. Cred ca si tu ti-ai dat seama ca multe victime care vin la politie sunt tratate ca si cum ar ascunde ceva si ar fi ei de vina, chiar daca unii din politie vad dupa aia ca nu, aceasta situatie continua, chiar daca oricum problema mi-a fost rezolvata, oricum neluind amenda.

    • roarke,asa este cine nu a avut de a face cu asemenea oameni nu crede ,politia este un dezastru national pe care il platim cu totii,pensie mare la 46 de ani ,nimic pt cetatean

  4. Pingback: Părintii români sunt prost educati si inconstienti. Greseli in educatia copilului (fam3) | CE-I CU NOI?

  5. Pingback: Cum a supravietuit o soparla blocata intr-un perete din casa unui japonez. Prietenie, Dragoste, Altruism (div14) | CE-I CU NOI?

  6. Pingback: NU CREDE ORBESTE TOT CE VEZI, CITESTI SI AFLI AICI! GÂNDEŞTE! Campanie Ce-i cu noi? (edu9) | CE-I CU NOI?

  7. Pingback: Cum sa faci sex cu cainele tau – ghid complet ca sa va simtiti bine amandoi (div18) | CE-I CU NOI?

  8. Pingback: Sfaturile parintilor pentru copii. Insuflarea moralitatii. Scrisoare Alexandru Vlahuţă către fiica lui Margareta (edu16) | CE-I CU NOI?

  9. Pingback: Cum sa te ajuti PE TINE din viitor. Gandirea pe termen scurt si lung. Binele din prezent si binele din viitor (edu18) | CE-I CU NOI?

  10. Pingback: Îndrăgosteala de politicieni – un fenomen nociv pentru poporul roman. Cum analizeaza si voteaza românii oamenii politici (pol105) | CE-I CU NOI?

  11. Pingback: De ce sunt oamenii diferiti si cat de important este sa intelegem acest lucru. Oamenii sunt la fel (edu21) | CE-I CU NOI?

  12. Pingback: Schimbari necesare la poporul român. Abordari si atitudini importante pentru români. Schimbarea comportamentului (edu5) | CE-I CU NOI?

  13. Pingback: Ce vor toti oamenii si cum pot obtine ce-si doresc. Totul pleaca de la ce vrem. Solutii pentru bunastare (pol110) | CE-I CU NOI?

  14. Pingback: Arhiva colectie articole educative despre viata, lume si comportamentul uman, valabile pe termen lung, blog educativ Ce-i cu noi? (edu25) | CE-I CU NOI?

  15. Pingback: Ce avem nevoie concret pentru rezolvarea problemelor României. Asigurarea interesului general al poporului român. Cum sa progresam si sa traim mai bine | CE-I CU NOI?

  16. Pingback: Ce avem nevoie concret pentru rezolvarea problemelor României. Asigurarea interesului general al poporului român. Cum sa progresam si sa traim mai bine (pol116) | CE-I CU NOI?

  17. Pingback: Cea mai mare problema a omenirii si a poporului român: incapacitatea de a cauta, vedea si constientiza adevarul dur, realitatea inconjuratoare grava (edu35) | CE-I CU NOI?

  18. interesanta expunere. chestia asta are o hiba.( sau poate chiar mai multe)
    1. cand pleci devreme de acasa si ajungi atat de tarziu incat abia schimbi cateva vorbe cu copilul …..
    2.copilul isi ia portia de educatie de unde sta mai mult.(strada, internet,persoane straine)….
    3.educatia primita de la un strain este , in general, una eronata , in folosul acelui strain
    4.intrand intr-o grupa de persoane de obicei intalneste o persoana influenta care este privita cu un soi de idolatrie= nimeni sa nu zica nimic rau despre acea persoana ca sunt destui care baga mana in foc pentru ea…
    5.copilul ajuns fizic la maturitate are indoieli in ce priveste gandirea sa si accepta tot ce i se ofera ca pe un fapt implinit
    6.partea cu autoeducare se rezuma , in zilele noastre, la a citi sau asculta ce ne ofera mass-media despre oameni care in realitate sunt niste nulitati.
    Sunt de acord cu “O educație bună încă din copilărie va duce la o educaţie bună a poporului în întregul său” dar cred ca oamenii care vor sa aiba niste urmasi puternici se asigura de educatia propriilor odrasle si se bucura cand vad ca se ingroasa randurile prostimii alias needucatilor pe principiul ” creste inima in mine cand vad unul mai prost ca mine”
    VREAU FAPTE NU VORBE.
    Cred ca putem face si noi ceva. pe modelul sa adunam semnaturi pentru o petitie sa faci acest lucru si te asigur ca eu semnez pentru ca aceasta educatie sa existe in scolile romanesti.

    • Chestiile pe care le-ai enumerat tu sunt corecte, ele sunt probleme / piedici in a avea o educatie reala.

      1. Da, timpul petrecut alaturi de copil e foarte important, si din pacate acesta e foarte putin pentru “parintii moderni” care nu au timp de nimic. Dar conteaza si daca parintii stiu sau au ce sa le spuna copiilor util. Cum pot niste parinti needucati la randul lor sa educe niste copii? Toata lumea a vazut cel putin o data, un parinte care se enerva si il zgornea pe copil atunci cand acesta punea prea multe intrebari cu “de ce…?” desi raspunsurile la intrebarile alea sunt DE BAZA si reprezinta hrana pentru creierul lui. Ehe.

      2. În principiu asa este, dar depinde. Conteaza si calitatea nu doar cantitatea educatiei (timpul). De exemplu daca parintii reusesc in putinul timp petrecut alaturi de copil sa ii dea o educatie puternica morala, atunci lucrurile rele pe care le vede pe strada sau la scoala (unde sta mai mult) nu se vor prinde de el.

      3, 4. da, anturajul se manifesta de regula mai mult negativ decat pozitiv

      5. ajunge asa doar daca nu a fost invatat altfel, si de regula nu este invatat altfel. Educatia este cea mai mare problema a romaniei. (pe langa celelalte “cele mai mari probleme ale Romaniei” :) )

      6. Da, mass media manipuleaza si prosteste la greu.

      Tot timpul cei mediocri vor sa aiba in jurul lor oameni mediocri sau mai slabi ca ei. Pentru ca un om mai inteligent este perceput ca o amenintare.

      Si eu vreau FAPTE NU VORBE. Am multe idei, dar deocamdata n-am cu cine sa le pun in practica.

      NU cred insa in modelul semnaturilor si petitiilor. Vremea lor e de mult apusa in Romania. Adevarul crunt este ca DEGEABA strangi semnaturi, degeaba faci petitii. Nu da nimeni doi bani pe ele. Romania este tara in care 2 referendumuri nationale (unde a fost exprimata vointa poporului suveran) NU AU FOST LUATE IN CALCUL SI AU FOST TOTAL IGNORATE. Este vorba de momentul in care romanii au cerut parlament cu maxim 300 de parlamentari si referendumul de demitere a lui Basescu in care 7,5 mil de romani au zis sa moara Basescu (politic, bineinteles). S-a intamplat asa ceva? NU. Referendumurile au fost ignorate. Si era vorba de REFERENDUM NATIONAL, nu de o lista cu semnaturi sau o amarata de petitie. Deci imagineaza-ti in ce hal e tara asta…. S-au strans peste 1 milion ( UN MILION ) de semnaturi impotriva actelor electronice cu microcip. DEGEABA! Au fost ignorate. S-au sters cu ele la fund. Si sunt multe alte exemple. Deci, dupa parerea mea, vremea semnaturilor si abordarii “Politically correct” a trecut de mult. E nevoie de niste abordari mai directe, mai concrete.

      Mai citeste din textele de pe blogul Ce-i cu noi, si stai pe-aproape daca esti dispusa sa contribui cumva la salvarea acestei tari.

      Succes!

  19. Pingback: Incapacitatea de a cauta, vedea si constientiza adevarul dur, realitatea inconjuratoare grava | SANTINELA ORTODOXA

  20. Pingback: Cat de normali si anormali sunt românii. Bolile societatii romanesti. Rezistenta poporului roman la dezastrul politic economic social medical si ecologic din România (edu49) | CE-I CU NOI? – un blog educativ despre comportamentul uman

  21. Pingback: Cum rezistam mental comportamentelor gresite pe care le avem? Cum facem sa ne schimbam in bine? Salata sanatoasa (edu57) | CE-I CU NOI? – un blog educativ despre comportamentul uman

  22. Pingback: De ce nu sunt interesati românii de Noua Ordine | NewsInfo1000

  23. Pingback: Romanii sunt distrusi mental premeditat. Cum se obtine distrugerea mentala a popoarelor. Manipulare creier, gunoi mediatic, mass media, cenzurarea informatiilor, ascunderea adevarului, ocuparea timpului. Ce sanse mai avem sa salvam Romania? (nom31) | CE-I

  24. Pingback: Despre economia Romaniei in comunismul ultra nationalist al patriotului Nicolae Ceauşescu. Plata datoriei externe (pol153) | CE-I CU NOI? – un blog educativ despre comportamentul uman

  25. Pingback: Ne-am nascut si traim intr-o lume pe care nu o cunoastem dar nici nu vrem sa o cunoastem. Suntem ignoranti chiar si fata de propria viata. Proasta educatie ne-a distrus mental (edu74) | CE-I CU NOI? – un blog educativ despre comportamentul uman

  26. Pingback: Cum a supravietuit o soparla blocata intr-un perete din casa unui japonez. Prietenie, Dragoste, Altruism | Lupul Dacic

  27. Pingback: Exemple de comportamente care denota distrugerea mentala a românilor. Reactia gresita a oamenilor in diferite situatii. Societatea romaneasca distrusa la cap (edu75) | CE-I CU NOI? – un blog educativ despre comportamentul uman

  28. Pingback: Cum ne dam seama pentru ce trebuie sa luptam atunci cand vrem sa “Uniti salvam toata Romania!”? Sfaturi pentru oamenii de buna credinta (nom) | CE-I CU NOI? – un blog educativ despre comportamentul uman

  29. EU PROPUN O PETITIE EFICIENTA CARE SA DEA DREPTUL ELEVULUI SA IL EVALUEZE IN MOD DIRECT PE PROFESOR, ELEVUL SA II DEA O NOTA PROFESORULUI LA SFARSITUL SEMESTRULUI. DAR DACA REALMENTE ELEVUL NU E MULTUMIT CUI SA SE PLANGA?.
    HAI SA REUSIM MACAR IN INVATAMANTUL SUPERIOR.

    ASISTENTELE NU STIU SA FACA INJECTII, IAR PROFESORII NU STIU SA PREDEA. PROFESORII TREBUIE VERIFICATI DE ELEVI/STUDENTI.

    NU EXISTA UN DIALOG INTRE STUDENTI SI ELEVI. E FOARTE GRAV. NU EXISTA UN DIALOG INTRE PROFESORI SI ELEVI. E UN BLOCAJ DE SISTEM.
    CU O SIMPLA PETITIE SISTEMUL SE POATE DEBLOCA IN PUNCTUL LUI SENSIBIL..

    PS
    STIE CINEVA CUM SE FACE O PETITIE PRIN CARE SE TRIMITE IN MOD DIRECT O PETITIE ONLINE DIRECT LA O ANUMITA ADRESA DE EMAIL A MINISTERULUI IN FUNCTIE DE CATI PETITIONARI SUNT, DUPA CE A BIFAT ACEA PETITIE ONLINE?.

    ROG POSTATI MAI JOS INFORMATII TEHNICE EXPLICITE. MULTUMESC.

    • Draft text petitie:

      Solicit introducere in tot sistemul national de educatie a unei fise de evaluare semestriala pe care elevul sa fie obligat sa o completeze in care sa se mentioneze gradul de satisfactie al elevului referitor la

      1) modul in care preda profesorul
      2) sugestiile elevului.
      3) cat de bine a inteles elevul explicatiile profesorului.
      4) cat de bine a performat profesorul

      si masurile legale pe care le ia institutia impotriva profesorului ineficient.

      (Adevarul este altul – nici profesorii nu au fost instruiti la randul lor sa se implice., Rezultatele sunt pe masura lor)

    • Da, profesorii trebuie evaluati de elevi/studenti. Se practica deja in universitati de bun simt din lumea intreaga. La noi, desigur, o struto-camila. In unele universitati, studentii primesc din an in paste niste chestionare despre profesor si cursul lui, le completeaza si ADIO. Nimeni nu afla rezultatele in afara de seful direct al profesorului respectiv, pe care il poate astfel santaja (cu niste rezultate proaste) :) NU SE DORESTE o evaluarea reala a profesorilor.

      Eu am renuntat sa mai cred in petitii :) LA NOI IN TARA NU SE RESPECTA REFERENDUMURI NATIONALE, intelegi? Detalii aici:

      Este normal sa protestam? De ce nu ies mai multi romani in strada? Lupta pentru drepturile noastre si pentru o viata normala prin proteste (pol106)

      • emilian,ce alte metode am pute folosi in afara celor stiute pt ca in romania nu este democracy,este o coruptie generalizata si este greu sa convingi oamenii indoctrinati de antena 3,radu tudor este o mizerie care si acum mistifica totul in anume sens dorit de a3,mizerabili

Spune-ți părerea aici: