De ce nu sunt bune tigarile. De ce sa te lasi de fumat. Motive concrete reale pentru a deveni nefumator. Dependenta de tigari (s27)

de ce nu sunt bune tigarile de ce si cum sa te lasi de fumat, motive concrete reale pentru a deveni nefumator, ghid complet pentru a scapa de dependenta de tigari fumat fumatori, ceicunoi.wordpress.comAcest material este extras din Ghidul complet prin care vă puteţi lăsa de fumat în cel mai uşor mod posibil (click pt detalii)

Următoarele informaţii sunt destinate Fumătorilor care vor să înţeleagă raţional toate DEZAVANTAJELE fumatului şi cum să se lase de fumat (dacă îi lasă dependenţa), şi NEfumătorilor care au prieteni sau cunoştinţe fumători, şi pe care îi pot ajuta să se lase de fumat spunându-le să citească integral, cu atenţie, cu mintea deschisă şi fără preconcepţii cartea În sfârşit nefumător. Metoda uşoară a lui Allen Carr. (ed Humanitas, 2009)

4. De ce este fumatul o problemă? (ghidul complet AICI)

Pentru eventualitatea în care cel care citeşte aceste rânduri încă nu ştie exact de ce este fumatul o problemă, sau dependenţa de nicotină nu-l lasă să vadă cât de dăunător este fumatul, sau oricine citeşte acest ghid vrea să vadă concret de ce este fumatul o problemă, prezint următoarea înşiruire de probleme cauzate de fumat, pe scurt (ordinea este aleatorie) (citiţi-le şi reflectaţi puţin asupra fiecărei probleme) :

(Citeşte aici CUM ÎŢI DAI SEAMA CĂ EŞTI DEPENDENT DE ŢIGĂRI)

– fumatul cauzează BOLI GRAVE (nu le mai înşir, că sunt prea multe); este poate cea mai mare problemă; acest lucru nu este o bănuială sau o poveste de speriat copii, ci este o certitudine! fumatul chiar cauzează boli grave şi chiar moarte (chiar dacă PRIN EXCEPŢIE vreun bunic a trăit fără probleme până la 100 de ani fumând – exemplu tipic pe care îl dau fumătorii, ignorând că acest lucru se întâmplă doar PRIN EXCEPŢIE)

– respiraţie urât mirositoare, dinţi îngălbeniţi, degete urât mirositoare;

– fumatul susţine dezvoltarea tartrului în gură şi îl ajută să adere mai bine pe dinţi, acesta fiind mai greu de îndepărtat la fumători şi mai urât mirositor;

– simţul gustului şi mirosului mult diminuate, rezistenţă la efort scăzută, circulaţie a sângelui scăzută, rezistenţă scăzută la boli sezoniere (şi nu numai);

– probleme la bărbaţi în a susţine calumea un act sexual (din cauză că ţigările afectează circulaţia sângelui şi sănătatea generală a organismului);

– mizerie pe stradă şi incendii din cauza mucurilor de ţigară aruncate la nimereală;

– faptul că nu te poţi bucura de sex fără să fumezi o ţigară după, faptul că nu te poţi bucura de o masă sănătoasă fără să o “spurci” cu o ţigară după, faptul că nu te poţi bucura de o discuţie cu prietenii fără să fumezi etc;

– dacă eşti femeie şi fumezi cât eşti însărcinată, vei naşte cel mai probabil un copil cu malformaţii, bolnav sau deja mort;

– viitorii părinţi ar trebui să renunţe la fumat cu câteva luni înainte de conceperea copiilor lor, întrucât fumatul riscă să afecteze ADN-ul bebeluşilor (conform unui studiu recent);

– otrăvirea propriilor copii, sau pe copiii altor oameni, atunci când fumaţi în jurul lor (80% din fumul de ţigară este invizibil; fumul de ţigară ajunge şi la 10-15 metri distanţă chiar dacă nu bate vântul; atenţie: 10-15 metri distanţă chiar şi în aer liber, ca să nu mai vorbim de în casă; părinţii care fumează la mai puţin de 10 metri faţă de proprii copii ar trebui după părerea mea decăzuţi din drepturile părinteşti sau măcar amendaţi crâncen; este ca şi cum ţi-ai înfige cu un cuţit copilul puţin câte puţin; să depărtezi ţigara la jumătate de metru-un metru atunci când ţii copilul în braţe sau când te plimbi cu el prin parc este total INSUFICIENT; din păcate, aşa fac 99% dintre părinţii fumători pe care i-am văzut până acum; anii de educaţie formală pe care i-am experimentat în grădiniţă, şcoală, liceu, facultate etc, nu ne-au învăţat nimic despre aşa ceva – de aceea există în ziua de azi atât de mulţi părinţi inconştienţi atunci când e vorba despre sănătatea propriilor copii);

– haine urât mirositoare, casă urât mirositoare, maşină urât mirositoare etc;

– foarte foarte foarte foarte foarte foarte foarte foarte foarte foart   mulţi bani aruncaţi pe ţigări;

– o viaţă de prizonier al ţigării – ţigara te controlează, nu poţi să-ţi vezi de treaba ta liniştit dacă nu fumezi;

– imposiblitatea de a te putea bucura liniştit de diferite evenimente fără să trebuiască să ieşi periodic afară (eventual în frig), să mergi undeva unde ai voie să fumezi, sau să te „piteşti” undeva ca să fumezi pe ascuns (de exemplu într-o toaletă publică infectă – cam înjositor, nu-i aşa?)

– stresul pe care ţi-l dă gândul corect care te macină zilnic sau din când în când: “ar cam trebui să mă las de fumat”;

– prietenii nefumători sunt deranjaţi când îţi aprinzi o ţigară lângă ei, dar se jenează să îţi spună;

– fumul tău îi deranjează pe nefumătorii din jurul tău atunci când fumezi în public, dar aceştia fie ignoră faptul că fumatul pasiv este foarte toxic fie se jenează să îţi comenteze ceva (se întâmplă la cozi în aer liber, în parcuri şi mai ales în staţiile mijloacelor de transport în comun);

– cei mai mulţi nefumători te desconsideră pentru faptul că eşti dependent şi la cheremul unei ţigări;

– în zilele noastre fumatul nu mai dă impresia de cool-şmecher-puternic, ci dă impresia de slăbiciune (sclav al unei dependenţe);

– trăirea într-o iluzie că ţigara îţi oferă vreun ajutor real. Ţigara nu-ţi oferă de fapt nimic. Toate concepţiile greşite pe care le au fumătorii despre fumat, şi toate iluziile cu care se hrănesc fumătorii (de exemplu “îmi place să fumez!”) sunt explicate şi demontate foarte bine de Allen Carr în cartea lui – În sfârşit nefumător. Metoda uşoară a lui Allen Carr. Cei interesaţi despre cum funcţionează fenomenul fumatului, şi cei care vor să se lase de fumat în cel mai uşor mod posibil vor citi cartea şi vor afla. Cei care preferă să rămână ignoranţi la acest capitol, vor trăi în continuare în iluziile pe care singuri şi le creează, bineînţeles, în defavoarea lor, dar şi a celor din jur.

CLICK AICI pentru Ghidul complet prin care vă puteţi lăsa de fumat în cel mai uşor mod posibil prin metoda Allen Carr.

Emilian, 20 feb 2013, ceicunoi.wordpress.com. Facebook: Ce-i cu noi? – un blog educativ despre comportamentul uman.

One response to “De ce nu sunt bune tigarile. De ce sa te lasi de fumat. Motive concrete reale pentru a deveni nefumator. Dependenta de tigari (s27)

  1. Pingback: Arhiva colectie articole educative despre viata, lume si comportamentul uman, valabile pe termen lung, blog educativ Ce-i cu noi? (edu25) | CE-I CU NOI?

Spune-ți părerea aici:

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s