Supermarketurile distrug economia Romaniei. Efectele magazinelor hypermarket asupra economiei locale: bani scosi din tara, distrugerea afacerilor de familie, saracirea producatorilor romani, sabotarea produselor romanesti, scaderea locurilor de munca etc (nom)

coada supermarket-urile distrug economia Romaniei efectele supermarketurilor asupra economiei locale magazine hypermarket butic cartier bani scosi din tara distrugerea afaceri familie profit 1

Oameni care se îmbulzesc la LIDL, la prima oră a zilei – au aşteptat vreo 10 minute să se deschidă uşile, într-o zi obişnuită a săptămânii, fără nicio ofertă specială din partea magazinului… (foto aug 2012)

Supermarket-urile şi mall-urile reprezintă pentru mulți o dovadă de civilizație, prosperitate, bunăstare. În realitate, supermarket-urile chiar aduc prosperitate și bunăstare, ÎNSĂ DOAR PATRONILOR LOR. Populația în zona căreia se deschide un nou supermarket ARE DE SUFERIT, nicidecum nu are parte de civilizație, prosperitate și bunăstare. Supermarket-urile ne atrag cu posibilitatea de a cumpăra o varietate mare de produse din același loc, cu niște prețuri mai mici decât la magazinele locale, cu igiena mai bună decât în piețe și cu angajați politicoși. Din păcate, aceste „avantaje” atârnă mult prea puțin în comparație cu efectul negativ pe care dezvoltarea supermarket-urilor (și mallurilor) îl are asupra economiei României la nivel național, și asupra economiei locale (în orașele în care se deschid noi unități). O să încep cu sfârşitul (ce înseamnă supermarket-urile pe scurt – ce implicaţii au) și apoi o să vă invit să citiți mai multe informații pe acest subiect, în diferite materiale găsite pe net, ca să vă convingeți privind impactul negativ al hypermarket-urilor, al supermarket-urilor, corporațiilor și mall-urilor asupra economiei naționale și să înţelegeţi problemele pe care supermarket-urile le aduc pe plan local în România şi orice alte ţări de pe planetă. (bonus: link către un episod educativ din desenele South Park exact pe această problemă în America – Walmart)

Supermarket-urile înseamnă pe scurt:

– mai puțini bani în economia locală și în bugetul României (pentru că supermarket-urile sunt afacerile străinilor și banii dați în supermarket IES din țară);

– mai puține locuri de muncă în economia locală (nu mai multe așa cum avem impresia);

– dependență a furnizorilor locali de supermarket (+furnizorii/producătorii locali/autohtoni acceptați de supermarket sunt forțați să accepte prețuri de mizerie pentru produsele lor – profitul gros din vânzarea către consumatorul final îl iau supermarketurile – adică străinii, nu producătorii/furnizorii români);

– salarii mici pentru angajați; distrugerea spațiilor verzi și alte afaceri imobiliare pe bază de șpagă;

creșterea poluării (oamenii merg cu mașina la supermarket să cumpere alimente în loc să se aprovizioneze din piața de cartier, care e mai aproape);

distrugerea economiei locale – eliminarea de pe piață a micilor magazine / micilor furnizori / micilor producători locali autohtoni români;

supermarket-urile distrug oamenii de afaceri locali;

supermarket-urile înseamnă monopol, șpagă, tratament preferențial din partea autorităţilor, într-o piață NEconcurențială;

– „Corporația face legislația”;

sabotarea produselor agricole românești (și a produselor românești în general) – supermarket-urile refuză o grămadă de furnizori de fructe și legume din regiune doar pentru că produsele nu arată „perfect”. Doar produsele din agricultura ultra industrializată și chimizată arată perfect. Astfel, NOI PIERDEM fructe și legume de calitate, produse local, la prețuri mici (nu există costul transportului) doar pentru că au mici imperfecțiuni ca aspect. Din același motiv – aspectul, supermarket-urile aruncă o grămadă de fructe și legume la gunoi – cum se stafidesc un pic ardeii grași, cum sunt aruncați la gunoi. În plus, dacă ești un lanț de supermarket-uri mondial (adică un instrument în mâna celor care conduc lumea din umbră) normal că vei vinde prin supermarket-uri produsele companiilor deținute de cei care conduc lumea, și doar prin excepție produse românești (de exemplu). Ați observat că în Supermarket-urile din România marea majoritate a produselor sunt STRĂINE? Normal că sunt străine – există câteva corporaţii gigant la nivel planetar care controlează piaţa produselor ce sunt livrate consumatorilor prin supermarketuri – click pe imaginea de mai jos şi vezi câte mărci recunoşti din Supermarket – şi e vorba de produse pline de chimicale, E-uri şi otravă toxică permisă de lege…;

10 mari corporatii bogatii lumii care controleaza produsele piata alimentara cererea si oferta comertul mondial, ceicunoi.wordpress.com

10 mari corporatii bogatii lumii care controleaza produsele piata alimentara cererea si oferta comertul mondial

– jumătate din cantitatea de mâncare ce este produsă sau adusă în Europa ajunge să fie aruncată la gunoi. JUMĂTATE!!! În timp ce avem o grămadă de oameni în Europa care nu au ce să mănânce. O mare parte din această cantitate este aruncată la gunoi de supermarket-uri, care în zgârcenia lor (tot ce îi interesează este profitul) preferă să le expire marfa la raft (doar doar o mai cumpără cineva în ultima zi), în loc să dea acele produse (care riscă să expire) cantinelor sociale sau direct oamenilor săraci… Un exemplu monstruos despre delăsarea unui supermarket + disperarea de a obține bani din vânzare până în ultima clipă, combinat cu NEMERNICIA INFECTĂ A UNEI BĂNCI și cu respectarea cu sfințenie a legii imbecile și cretine de către poliția locală AICI cu video AICI.

statul se poate trezi cu mii de șomeri peste noapte dacă un lanț de hipermarket-uri se hotărăște să plece sau dă faliment;

supermarket-urile LIMITEAZĂ posibilitatea de a alege ce să mănânci și ce să cumperi prin stabilirea ofertei de la raft;

supermarket-urile ne oferă MÂNCARE OTRAVĂ toxică pentru sănătate, chiar dacă este comercializată legal.

etc.

Este bine să conştientizăm că TOATE LUCRURILE DE MAI SUS SUNT SUSȚINUTE DE NOI TOȚI ATUNCI CÂND CHELTUIM BANI ÎNTR-UN SUPERMARKET!

BOICOTAȚI SUPERMARKET-URILE atât cât puteți! ALEGEȚI PIAȚA AGRO-ALIMENTARĂ MĂCAR PENTRU FRUCTE ȘI LEGUME! (vezi asta: Parteneriatele ASAT: hrana sanatoasa de la mici producatori direct la consumatori locali)

piata vs impotriva anti contra supermarket cumpara fructe si legume de la piata agroalimentara nu din hypermarket magazin banii ies din tara producatorii locali sufera

Detalii în continuare:

(dacă există antreprenori, producători, furnizori români care au avut relații contractuale cu supermarket-uri și pot confirma informațiile din acest articol sunt rugați să lase un comentariu mai jos. mulțumesc.)

INFORMAȚII DESPRE SUPERMARKET-URI:

(culese de pe net; aștept de la cititori și alte informații/articole găsite pe net pe acest subiect ca să le adăugăm aici)

Principalii beneficiari ai marilor proiecte de infrastructură din România sunt corporațiile cu sediul în Europa de Vest și patronii lor. În România, beneficiarii sunt foarte puțini, în timp ce majoritatea oamenilor, care trebuie să plătească pentru noile servicii, vor fi tot mai săraci. (…) Profiturile din aceste afaceri se vor acumula în mâinile proprietarilor şi ale acţionarilor care, desigur, nu locuiesc în România. Dar chiar și în cazul în care acţionarii ar locui în România, efectele certe ale activității marilor supermarketuri şi hipermarketuri sunt întotdeauna negative în ceea ce priveşte valoarea, diversitatea şi reziliența economiei locale. (…) „În cei 10 ani de când Walmart (cel mai mare lanț de supermarket-uri din lume) s-a mutat în Iowa, statul american a pierdut mai mult de 555 de magazine alimentare, 298 de magazine de hardware, 293 furnizori de materiale de constructii, 161 de farmacii şi 111 magazine de îmbrăcăminte pentru copii. 7.326 de companii au dat faliment.” (…) „Reducerea locurilor de muncă este un aspect intrinsec al modelului lor de afaceri.” În urma unor calcule s-a dovedit că în America la fiecare loc de muncă creat de Walmart, 1,5 locuri de muncă se pierd în altă parte. Dacă adăugăm și faptul că majoritatea locurilor de muncă la supermarketuri sunt prost plătite, singura concluzie care se desprinde din aceste constatări este că atunci când un supermarket se deschide în zona dumneavoastră, rezultatul va fi mai puţine locuri de muncă; mai puține locuri de muncă bine plătite, precum şi o scădere a cantității de bani care circulă în economia locală. Pentru o țară afectată de sărăcie cum este România, aceasta este o veste realmente proastă. (…) Furnizorii locali sunt îngroziţi de supermarketuri așa cum ar putea fi de orice mafie: supermarketurile au putere, iar dacă pierd contractul cu ele, furnizorilor le va fi foarte dificil să încheie alt contract cu altcineva. (articolul integral aici: http://gandeste.org/puncte-de-vedere/cum-ne-fac-supermarketurile-mai-saraci/24096)

…………………………………………………………………….

Pentru a extrage mai ușor profit, hypermarketurile occidentale au obținut în România amplasări înăuntrul orașelor și nu doar în afara acestora precum la ele acasă… (sursa aici: http://gandeste.org/general/metode-prin-care-ue-extrage-boga%C8%9Bie-din-romania

……………………………………………………………………

George Epurescu FB:

Cu spagi uriase au fost amplasate Hipermarketuri in interiorul oraselor, distrugand micile afaceri care asigurau un trai decent familiilor patronilor. Spaga uriasa data de marile lanturi de magazine a blocat reglementarea legislativa a amplasarii hipermarketurilor si a lasat micile firma la cheremul marilor investitori. Carrefour Militari a omis sa inchirieze terenul pentru breteaua de legatura cu autostrada. Spaga pentru autorizatie a fost de 1 milion de dolari. Toate hipermarketurile tin angajatii pe salariul minim, cu cateva exceptii. Aceste afaceri nu aduc siguranta nici angajatilor, nici statului care se trezeste cu mii de someri peste noapte. Acum avem invazia MegaImage, pietele sunt capusate de samsari si intermediari cu complicitatea primariilor, iar marii infractori sunt taranii care mai vand cate un patrunjel la colt de strada.

Corporatiile urmaresc profitul in cel mai pur stil capitalist, nu ca ar fi neaparat ceva rau, dar acest lucru este facut nu prin concurenta pe piata libera ci prin tendinte de monopol, prin facilitati acordate de guvern, adica tratamente preferentiale. Vezi Dacia cu autostrada, cel mai recent dialog la nivel inalt. Codul muncii permite astazi o forma de exploatare fara teama, pentru ca legea trateaza oamenii ca pe o forta de munca inerta, nu ca pe niste oameni. Corporatiile aduc in Romania un plus salarial insa per ansamblu nu aduc societatii mai nimic. La final tragem linie si observam ca ies banii la firmele mama, nu se platesc taxe in Romania dincolo de cele iminente, pe salarii, iar societatea se trezeste fara gradinite, fara scoli, fara spitale, fara teatre etc. Individualismul exacerbat promovat de corporatii este o sursa de alienare pentru ca ne trezim doar in valtoarea castigului si uitam de valorile umanitatii. Omenia dispare. Corporatia face legislatia, ori corporatia e un jucator nu un arbitru. Cand arbitrul tine cu o echipa s-a pierdut echilibrul.

………………………………………………………

Adrian Grigoriu FB:

PUI VEGETARIENI si ROMÂNII CONTRAREVOLUŢIONARI: Urmare a „revoluţiei” din ’89 s-a instalat în România o conducere a străinilor ce vor, desigur, tot binele pentru poporul nostru, străini care ne duc spre noi şi noi nivele de progres, eliminând până la unul orice iniţiativă a românilor retrograzi. Magazinele MEGAIMAGE care au ca misiune se scoată de pe piaţă orice magazin băştinaş românesc, ne aduc numai ce e bun pentru sănătatea noastră: acum au introdus şi PUIUL VEGETARIAN, cu versiunea sa ROŞIE, spre a se deosebi de cel albastru, verde sau cu modele.

Magazine Mega Image la 50 m distanţă (poze din dec 2013, magazinele funcţionează şi azi – 13 martie 2014):

25 aug 2012: Este guma de mestecat cea mai toxică substanţă dintr-un supermarket?

……………………………………..

S-au deschis supermarketuri pe bandă rulantă în ultima perioadă. Unul dintre cei mai mari investitori în supermarketuri a ajuns acum să şi închidă unele magazine pentru că se canibalizau. Erau situate atât de aproape unul de altul, încât îşi furau unul altuia clienţii.

Comerţul axat pe produsele alimentare este dominat de 12 mari reţele internaţionale, care au afaceri cumulate de 8 miliarde de euro şi controlează 1200 de magazine. Dintre acestea, hipermarketurile au cele mai mari vânzări. Românii au cheltuit anul trecut 4 miliarde de euro în cele circa 150 de hipermarketuri din România

Comerţul tradiţional, aşa cum sunt denumite generic magazinele de la colţul blocului, rezistă cu greu în faţa ofensivei marilor comercianţi. Cota comerţului tradiţional s-a redus semnificativ în ultimii ani şi a ajuns la sub 50%. Multe dintre magazinele de cartier s-au închis pentru că nu puteau concura cu marile reţele. Aproximativ 10.000 de magazine de bloc s-au închis în ultimii cinci ani.

În mediul rural, micile alimentare sunt încă la putere, şi asta pentru că marii comercianţi nu au ajuns în aceste zone cu putere de cumpărărare mai scăzută. Unii însă au atacat şi acest segment de piaţă cu magazine mai mici, operate în sistem de franciză. – http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Economie/Stiri/Supermarketuri+pe+banda+rulanta+Magazine+mai+multe+mai+mici

…………………………………………………………………..

Un nou supermarket în România, puternic pe plan international, saboteaza, practic, produsele agricole romanesti. De altfel, se poate observa cu ochiul liber ca toate marile supermaketuri comercializeaza mult prea putin produsele romanesti agricole (de ce, de pilda, se vand cartofi din Egipt sau ceapa din Grecia, cand aceste produse sunt disponibile si aici?), iar cand o fac, o fac prin impunerea unor preturi mici producatorilor autohtoni. Scandalurile despre aceste practici au fost reflectate in presa acum cativa ani. Un alt procedeu abuziv al acestor mastodonti este de a pune presiune pe micile magazine alimentare. Tactica este simpla: ori vinzi magazinul, ori falimentezi pentru ca nu rezisti concurentei. Astfel, afacerea supermarketurilor din Romania apasa greu asupra producatorilor agricoli autohtoni si asupra micilor proprietari de magazine alimentare. Invazia supermarketurilor in Romania evident ca si-a avut partea sa de importanta in distrugerea sistematica a agriculturii romanesti. articol integral aici: http://www.razbointrucuvant.ro/recomandari/2011/08/08/am-primit-pe-mail-invazia-supermarketurilor-si-distrugerea-sistematica-a-agriculturii-romanesti-culmea-nepasarii-avem-productie-record-de-legume-dar-importam-video/

………………………………….

Incet, incet, orbiti de multimea produselor si veselia culorilor de pe ambalaje, oamenii au inceput sa cumpere din supermarket din ce in ce mai mult. Micii comercianti din Calafat au constatat ca volumul vanzarilor le scade pe zi ce trece, multi dintre ei si-au inchis afacerile si zeci de persoane au ramas fara loc de munca. Ce nu inteleg cei ce promoveaza aceste supermarketuri in orasele mici precum Calafatul, este ca aceste mari magazine distrug oamenii de afaceri locali. Alt lucru pe care nu îl inteleg promotorii marilor lanturi de magazine este ca banii incasati de comerciantii locali se intorc in marea lor majoritate in economia locala, in timp ce banii incasati de marile lanturi de magazine sunt transferati direct in contul companiei care patroneaza supermarketul, adică în afara ţării. (articol integral aici: http://www.calafatul.ro/stiri4/index.php/using-joomla/extensions/components/content-component/article-categories/135-cum-distrug-supermarketurile-promovate-de-administratia-locala-micii-comercianti-din-calafat). Articolul inițial se pare că vorbea despre Zalău, dar problema apare probabil peste tot. Vezi aici un articol cu peste 10.000 de shares: http://reportajelive.wordpress.com/2012/11/09/cum-a-distrus-un-supermarket-un-oras/

……………………………………..

Deși noi trăim în iluzia că varietatea produselor dintr-un supermarket este mare, în realitate, Supermarketurile LIMITEAZĂ posibilitatea de a alege ce să mănânci sau ce să cumperi, în funcţie de cum le ies lor mai mulţi bani. Asta când în lume există mii de soiuri de legume și fructe și mii de produse făcute pe plan local care nu au piață de desfacere –   http://www.resilientcommunities.com/real-choice-and-the-soviet-supermarket-endgame/

……………………………………….

Supermarket-urile străine POT SUPORTA PIERDERI chiar și câțiva ani (pentru că sunt putred de bogate). Menținând un preț foarte mic (chiar fără profit în primii ani) VOR DISTRUGE CONCURENȚA (magazinele de cartier – economia locală), vor acapara furnizorii și producătorii locali cărora le vor impune prețuri de batjocură și astfel vor controla piața produselor.

Magazinele străine mult mai bine organizate vor distruge magazinele autohtone, lăsând în urmă milioane de şomeri. Aceşti giganţi dau buzna şi distrug ceea ce eu am construit de zeci de ani . Supermarketurile străine vor distruge concurenţa cu preţuri mai mici, iar “după ce vor elimina din calea lor magazinele de familie, vor controla şi vor domina comerţul şi vor dicta astfel preţurile”. “Dacă le permitem să aibă control total, atunci India se va afla captivă în mâinile companiilor multinaţionale”. – http://www.financiarul.ro/2012/09/21/tara-care-s-a-rasculat-impotriva-supermarket-urilor/

………………………………………….

Comerţul alimentar a pierdut în criză 30.000 de locuri de muncă. Cele mai multe afaceri care au tras obloanele sunt mici businessuri antreprenoriale (găsit AICI, sursă inițială AICI):

Criza financiară şi expansiunea agresivă a lanţurilor de supermarketuri şi hipermarekturi au şters în perioada 2008-2013 de pe hartă aproape 13.000 de companii din comerţul alimentar şi au dus la dispariţia a peste 30.000 de locuri de muncă, potrivit calculelor ZF pe baza datelor de la Registrul Comerţului.

Cele mai multe afaceri care au tras obloanele sunt mici businessuri antreprenoriale care nu au rezistat scăderii consumului începând cu 2009 şi nici asaltului de magazine moderne – hipermarketuri, supermarketuri, magazine de tip discount, cash&carry şi proximitate – care s-au aşezat în coasta micilor comercianţi independenţi.

……………………….

Valentin Roman:

În timp ce francezii au impus tuturor hypermarket-urilor din tara ca un procent semnificativ de produse si bunuri sa fie de provenienta locala, protejandu-si, astfel, agricultorii si industriasii, in Romania bietul agricultor de la tara nu are loc pe tarabele din piete de tigani si turci. Sau, daca reuseste sa ajunga acolo, plateste de-l ustura sufletul taxe catre “cefalai”.

Asta nu ar fi totul. Daca te pune dracu, ca simplu producator de legume/fructe sau lapte sa ceri finantare, suport logistic de la stat etc, atunci te-ai pierdut de tot in itele unei birocratii a carei singura menire pare a fi tocmai distrugerea a tot ce inseamna produs romanesc.

De ce situatia asta? Pai e simplu. Revenind la ce am spus mai sus, UE inseamna cativa puternici, in timp ce aia mici sunt doar piete de desfacere si consum. Ca atare, Romania, cu unul dintre cele mai fertile soluri din Europa, cu resurse (inca) bogate si un potential agricol si economic urias, trebuia pusa la pamant astfel incat locuitorii sai sa cumpere numai rosiile italienilor, usturoiul spaniolilor si varza nemtilor.

Doar nu credeai ca Germania sau Franta iti este partener egal in toata ecuatia asta si iti va da voie sa te dezvolti astfel incat marfurile tale sa fie prezente pe pietele lor de consum precum sunt ale lor pe piata ta. Ei, haida, sa fim seriosi.

http://valentinro.blogspot.ro/2013/03/ue-ne-vrea-multi-si-prosti-mamaliga.html

………………………………….

Iată ce spunea doctorul român Nicolae Paulescu, descoperitorul de drept al insulinei, despre eliminarea concurenţei, în cartea sa SPITALUL, CORANUL, TALMUDUL, KAHALUL ŞI FRANCMASONERIA:

“În România, aceste havre avansează bani ovreilor, pentru ca ei să poată vinde ieftin şi să distrugă astfel concurenţa. Pe urmă, după ce au acaparat meşteşugurile şi negoţul, jidanii organizează o exploatare neomenoasă şi, prin falimente frauduloase, sfârşesc prin a ruina pe creştini.

Ovreii fac la fel în agricultură, mai ales în Moldova. Ei primesc subvenţii de la Cahale, – adesea chiar din străinătate – şi cu aceste fonduri, ei pot să arendeze suprafeţe de pământ colosale, mărind foarte mult arenzile şi expulzând, de la locurile lor, pe arendaşii creştini. Pe urmă, ei asupresc pe ţărani, – care, de aici înainte, ajung la discreţia lor, – îi storc şi îi seacă, făcându-i să cadă în mizerie şi să moară de foame.

Cahalul este factorul corupţiei care răstoarnă statul nostru; – el este cauza acaparărilor, a trusturilor, a falimentelor care minează comerţul, industria şi agricultura în România; – el este organul care rătăceşte opinia publică prin ziarele pe care le subvenţionează; – el este agentul propagării perfide a materialismului şi a ideilor liberaliste, socialiste, anarhiste; – el este puterea ocultă a Francmasoneriei.

Cahalul este, în fine, agentul revoluţiilor, care au zguduit lumea şi care, de câtva timp, tulbură liniştea nenorocitului popor românesc. Aceasta este puterea ocultă ovreiască, împotriva căreia omenirea este dezarmată, pentru că nu o cunoaşte.

(sursa AICI – SĂ CITEASCĂ DOAR CINE E PREGĂTIT FIZIC ŞI PSIHIC DE CELE MAI DURE ADEVĂRURI ALE LUMII)

……………………………………………..

ALTE ARTICOLE:

30 mai 2014: Statul român acordă subvenţii multinaţionalelor

http://reportajelive.wordpress.com/2012/11/09/cum-a-distrus-un-supermarket-un-oras/

http://www.romania-actualitati.ro/de_la_supermarket_la_magazinul_de_cartier-56517

…………………………………………..

FILM DESENE ANIMATE SOUTH PARK RELEVANT:

(despre cum a distrus supermarket-ul Walmart o localitate mică)

(pregătiţi-vă nervii pentru reclame la show-rile imbecile de la TV din America ce au scopul să distrugă mental poporu’ şi să-i piardă timpul)

http://www.southparkstudios.com/full-episodes/s08e09-something-wall-mart-this-way-comes

…………………………………………………

Galerie FOTO coadă la LIDL într-o dimineață obișnuită (aproape că-și dădeau coate la intrare, deși nu erau oferte, nu era nimic special) :

Emilian, 13 martie 2014, ceicunoi.wordpress.com. Facebook: Ce-i cu noi? – un blog educativ despre comportamentul uman.

44 responses to “Supermarketurile distrug economia Romaniei. Efectele magazinelor hypermarket asupra economiei locale: bani scosi din tara, distrugerea afacerilor de familie, saracirea producatorilor romani, sabotarea produselor romanesti, scaderea locurilor de munca etc (nom)

  1. Bravo Emilian, un alt articol cu care ai dat lovitura, Il asteptam de ceva vreme.
    Nu ai scapat nimic, este complet! Inca o data felicitari!

    • Multumesc. Nu e chiar complet si eu doar am adunat niste pasaje mai relevant din diferite articole, dar e bun ca ~sambure de adevar~. Daca dai peste informatii asemanatoare, trimite link sa adaugam aici. Lipseste o parte importanta pe acest subiect, dar pe care o voi prezenta intr-un text viitor, si anume COMPARATIE intre PIATA agro-alimentara si SUPERMARKET – de ce pierde piata razboiul cu supermarketul si ce ar putea fi facut pentru ca oamenii sa cumpere mai mult din piata, unde se mai gasesc micii producatori romani.

  2. Pingback: CUMPĂRAȚI „ROMÂNEȘTE” ! - Ion Coja

    • Din pacate nu putem sabota decât dacă avem alternativă viabilă la indemana… Iar pentru legume si fructe AVEM! Inca exista PIATA. Macar pt legume si fructe sa mergem la piata… Dar pana si asta e greu pt romanii comozi si fara timp (prefera sa ia totul dintr-un loc).

      Dacă ai ceva informatii despre boicot in elvetia, da un link ceva. Ms.

    • calin de acord cu sabotajul acestor magazine,cum vom face acest lucru si cum ne organizam,cred ca ar trebiu sa apara magazine similare dar romanesti cu produse proaspete,eu vad ca pietele traditionale sant pline de tigani si de aceea cumpar din supermarket,unde poti alege ce doresti.trebiu sa recunoastem ca aparitia acestor marketuri a insemnat un pas inainte in retail si asta este adevarul ca banii pleaca afara este vorba de politica guvernului,tot ce se produce in romania este scos cu profit cu tot afara se platesc muncitorii si atat

      • ideea magazinelor romanesti a fost pusa in practica de legionari in anii 30
        au fost insa sabotati sistematic ; nicolae iorga fiind cea mai cunoscuta coada de topor din acea vreme….acum au stocuri nelimitate de cozi de topor…

      • Asa este – sa facem concurenta cu marile corporatii pe partea comerciala n-avem nicio sansa, am invatat asta de la legionari, care aveau mega succes si facea super concurenta…dar..au fost eliminati. Putem insa sa ajutam un pic magazinele de cartier cat sa le mentinem pe linia de plutire. Si putem sa cumparam mai des chestii facute in romania, preferabil de la producatori romani…

    • Cu cine sa sabotezi ? Cu astia care ies in strada doar la meciuri, dar cand se fac magarii in parlament, stau cu o mana in chiloti si cu una pe telecomanda?

      • Florin, nici iesitul in strada nu rezolva prea multe. Au mai iesit romanii pt diverse chestii, dar miscarile au fost deturnate – vezi protestele anti proiectului rosia montana deturnate prin miscarea Uniti Salvam. De la 30.000 de oameni in strada in punctul maxim, proteste s-au stins… Dar chiar daca ar fi 100.000 de romani in strada impotriva sau pentru ceva, ce le zici sa faca pentru a rezolva problema neamului romanesc…? In primul rand nici nu cunoastem bine Problema, si cine sunt cei care ne exploateaza in prezent… si vrem oameni in strada ca sa ce? Ignoranta de care vorbesti a fost ”educata” prin Scoala si Mass media de către străinii care ne exploateaza în prezent. Poporul roman este o victima din acest punct de vedere, nu este vinovatul. Vinovati sunt agresorii. Noi avem vina ca nu am facut fata atacului viclean si ascuns, dat pe toate planurile impotriva poporului nostru. Dar este asta o vina reala? Sau vina reala se afla la atacator?

  3. sunt de acord cu campania anti mega image,in curind se deschide unul laga mine in sectorul 2 unde sunt cele mai mute ,trebuie facut un boicot cu plancarde si cu oameni care sa picheteze pe rand aceste magazine din bucuresti deoarece micii intreprinzatori dau faliment ,mega avand discaunturi mari iar noi nu mai vindem nimic rog ca cineva sa i-a initiativa pe aceasta cale ,eu sunt alaturi de vpi cu 5 angajati pe care ii putem folosi .popularizati acest mesaj. va multumesc!

    • Si mai grav e ca profiturile alea pe care ei le incaseaza sunt BANII MUNCITI DE ROMANI si cheltuiti in supermarket, BANI CARE IES DIN TARA!!! – ca supermarketurile sunt ALE STRAINILOR.

      • Asa este in tot estul europei, polonezi sloveni etc imi spun ca se asteptau “la mai bine” dar mirajul asta n-a mai venit, in schimb au inflorit supermarket-uri peste tot. UE a vazut in tarile membre noi mana de lucru ieftina si o piata uriasa de desfacere unde au descurajat productia locala cu “normele europene”.

        Toti se plang dar e nevoie si de oameni care sa vina cu solutii reale, oameni educati care sa nu se lase aburiti de formule si termeni economici cu care politicienii vrajesc omul simplu si sarman. Dar e usor sa controlezi prin saracire chiar si pe cei mai educati, saracirea, disperarea de a supravietui sunt unelte de control.

      • Da, problema este GLOBALA. Productiile si afacerile locale nu sunt doar descurajate, ci sunt DISTRUSE si eliminate de pe piata. UE este doar un instrument de distrugere a suveranitatii statelor natiune, si de a facilita colonizarea, controlarea si exploatarea lor.

        Da, saracia este una dintre metodele de control. Insa putem observa ca si in statele bogate tot control avem… Ceea ce inseamna ca nu este singura metoda, si nici chiar cea mai importanta. Saraciei se adauga LIPSA DE TIMP/acapararea timpului cu tot felu de gunoi si probleme, ca sa nu ai cand sa afli adevarul, INDOBITOCIREA prin sistemul de invatamant si Mass Media, ocuparea functiilor de conducere la nivel politic si administrativ etc etc etc. Despre toate gasesti detalii pe acest site. Spor!

  4. Nu-mi place să merg la cumpărături (shopping) în supermarketuri… cu’mpinge căruţu’. Din ’89 încoa’ n-am fost decât de doo ori la Cora şi de 4 ori la Carrefour. Prefer să-mi iau ce am nevoie din piaţă sau de la băcănia din colţ. Măcar acolo nu se ia nimeni de mine că “de ce intri desculţ?” ! :D

    • Subscriu total la ce ai scris, dragul meu prieten descult Dinu. Cel putin pe mine nici nu m-au lasat sa intru desculta in Carrefour idiotii aia de bodyguarzi. Asa ca ma p… pe magazinul lor !

  5. Este absolut adevarat ca supermarketurile fac toate alea. Dar la fel de adevarat ca vinovati sunt si comerciantii romani. Lacomia le-a adus, celor mai multi, falimentul. Sa ne amintim cu cat cresteau preturile la cel mai mic zvon de marire a salariilor, de cresterea a pretului benzinei si electricitatii. Preturile lor treceau de limita suportabilitatii. Asa ca lumea s-a repezit la ofertele facute de cei care stiu cu adevarat sa faca comert.

    • HI HI. Tare. Daca te refereai strict la preturile celor care au magazine / chioscuri de cartier, la parterul blocurilor sau prin diferite curti, poate aveai dreptate – eu habar n-am de crescutul preturilor in functie de salarii etc. Sa imi amintesc de unde? Daca isi amintesc si altii de chestia asta in afara de tine, atunci asa o fi fost in unele cazuri. Dar sa bagi in aceeasi oala pretul benzinei….e groasa :) Pai ti se pare ca stabilesc vreodata comerciantii romani pretul benzinei? Chiar si la benzinariile alea din sate parasite cu nume de firma no-name… Ti se pare ca au ei cum sa stabileasca un pret mai mic. Pai n-o iau si ei de undeva cu un pret deja mare, inainte sa o vanda populatiei? Electricitate? Care comercianti romani vand electricitate? Aia cu chioscu de la parterul blocului? :) Doar “baietii destepti” – de regula mafioti imbarligati politic fac bisnita cu energie pe spinarea poporului. Aia nu sunt reprezentanti pentru categoria “comercianti romani”. Supermarketurile NU au oferte cu preturi mici pentru ca stiu sa faca cu adevarat comert, ci pentru ca au o pozitie de superioritate in piață – au MULTE PRIVILEGII fata de amaratii comercianti romani. Au avantaje de la STAT de tot felu, pe care micii comercianti nu le au, au CAPITAL FINANCIAR STRAIN + de la bancile comerciale, pe care micii comercianti romani nu il au etc. Scopul supermarketurilor este sa distruga concurența facute de băștinasi – micii comercianti romani (daca s-ar putea sa ii falimenteze pe toti ar fi ideal pentru ei) si sa scoata bani in afara tarii – sa saraceasca poporul roman. Plus cele detaliate in articol.

  6. Salut,
    O sa am bunavointa de a iti sugera sa nu mai schimbi opinia cititorilor tai venind cu informatii luate din stanga si dreapta. Am “placearea ” de a-ti desfiinta orice argument si anume:
    – mai puțini bani în economia locală și în bugetul României
    Din contra, banii aceeia care ies din tara nu are influenta majora asupra economiei, precum si cu banii care s ar fi dus in buzunarele patronilor de buticuri. taxa pe valoare adaugata este marja care se duce la bugetul statului, Din contra, populatia isi mareste cosul de cumparaturi, puterea de cumparare este mai mare intr un supermaket in agregat microeconomic decat intr un butic( ex: ce poti si cat poti cumpara cu ex. 50 lei ).
    -dependență a furnizorilor locali de supermarket : Intradevar, dar astfel avem si deschidere la piata. De altfel citeam de curand un articol despre un producator de oua de prepelita si recunostiinta sa fata de lantul de magazine Mega Image fara de care nu si-ar fi reusit succesul.
    – salarii mici pentru angajați; distrugerea spațiilor verzi și alte afaceri imobiliare pe bază de șpagă.
    Salariile sunt la acelasi rang ca ale angajatilor chioscurilor de cartier, avem parte de crearea posturilor calificate in vanzari, achizitii , logistica samd. Totul se desfasoara intr -un cadru legal, munca la negru dispare, frauda si evaziunea fiscala limitata, iar cu siguranta marile lanturi de magazine nu risca “spaga” imobiliara.
    – distrugerea economiei locale – eliminarea de pe piață a micilor magazine / micilor furnizori / micilor producători locali autohtoni români; ca la punctul anterior, invierea economiei nationale, prin eliminaarea de frauda si evaziune.
    – – supermarket-urile distrug oamenii de afaceri locali;
    Marile lanturi de magazine furnizeaza anual mai multe traininguri decat s-au efectuat pe toata perioada Romaniei comuniste. Creeaza oameni de afaceri.
    – supermarket-urile înseamnă monopol, șpagă, tratament preferențial din partea autorităţilor, într-o piață NEconcurențială;
    Pentru cel din urma am de zis BULL SHIT! probabil monopol pentru minimarketuri , eu zic sa ne dorim cat mai multi investitori in tara noastra!!!!! Concurenta creste.

    • In primul rand, ce e aia sa nu mai schimb opinia cititorilor mei? UGH? Eu am o opinie a mea pe care am exprimat-o public pe blogul meu. Nu inteleg care e problema ta. :)

      In al doilea rand, mi-ai desfiintat ce am zis in text de m-ai rupt :)

      Despre preturile mici pe care le pot mentine supermarketurile, am explicat in articol si intr-un alt comentariu. Este o lupta intre supermarket-uri si magazinele mici TOTAL INECHITABILA. Este deci firesc ca intr-o astfel de lupta comerciantul roman sa fie strivit.

      Supermarket-urile scot destui bani din tara, bani care ar fi putut ramane la comercianti si producatori romani. Daca tie ti se pare ca e vorba de sume “de ignorat”, fara importanta, treaba ta.

      Da, sunt si mici avantaje pentru producatorii romani care nu reusesc sa-si gaseasca singuri clienti. Dar per total, impacul supermarket-urile in economia Romaniei este puternic NEGATIV.

      Munca la negru, frauda si evaziunea fiscala la nivelul micilor comercianti si producatori bastinasi ROMÂNI sunt probabil singurele modalitati prin care antreprenorii romani pot supraviețui in piață, în fața mecanismelor de exploatare impuse prin Statul român pentru sărăcirea si distrugerea poporului roman – taxe, impozite, instituții gen ANAF etc. Fenomenul de munca la negru, evaziune fiscala etc la nivelul populatiei si micilor antreprenori/micilor firme etc este o REACTIE DE SUPRAVIETUIRE în fața unui atac bine pregătit, perfid si ascuns al străinilor. – detalii pe blog.

      Sa facem plecaciuni supermarketurilor pentru ”posturi calificate in vanzari, achizitii si logistica”. Cum or fi fost in stare romanii sa faca comert de la daci si pana acum fara asa ceva?

      Economia națională NU ar învia prin eliminarea fraudei si evaziunii fiscale de care vorbești, ci PRIN STOPAREA PARAZITĂRII EI de către străini.

      Supermarket-urile creeaza oameni de afaceri dupa chipul si asemanarea lor? Nu multumesc!

      Da da, cat mai multi investitori straini. Sa vina toti sa ne exploateze si sa ne fure! Concurenta, auzi! Tare asta. Ia uite un exemplu de „investitori” minunati aici:

      http://www.zf.ro/zf-24/dupa-aurul-negru-fac-profit-si-din-aurul-verde-austriecii-taie-paduri-romanesti-de-un-miliard-de-euro-pe-an-12652981

    • De acord ! Deși sunt adevărate unele lucruri cu aruncatul mâncării în hipermarketuri este la fel de adevărat și faptul că scârba sau măcar miștoul, să nu mai zic de furatul la cântar ,prosteala pe față (amestecarea de legume/fructe bune cu cele alterate, “afumarea” legumelor/fructelor cu țigări) ,cu care te tratau unii dintre “producătorii” autohtoni în piețe cum e cea din Rahova de ex,m-au făcut să NU mai sprijin decât firmele/producători veritabili românești cum e de ex.Genadent sau altele care își respectă clienții .Din hypermarkt-uri iau destule produse romanești de calitate neafumate, le prefer de cate ori am ocazia .Totuși dintr-un loc precum MucEGAIMAGE frt rar cumpăr ,ptr că sunt produse scumpe majoritatea .Sunt multe de zis dar mă opresc aici si aleg întotdeauna civilizația cu minusurile ei ,mitocăniei autohtone din unele piete .

      • Da, sunt multe puncte la care supermarket-urile bat piața, în special la ce spui tu legat de ”civilizatie”. Dar tre sa privim lucrurile pe termen lung. Merita sa lasam piata sa dispara din cauza acestor lucruri, si sa avem in viitor doar mega-magazinele străinilor? E avantajos pentru economia reala a româniei și pt bunăstarea românilor să avem doar supermarketuri aparent „civilizate”?

      • De acord cu contra-argumentele de mai sus.Economia românească are câștig din tva-ul colectat + taxe si altele.Nu sunt comerciant,nu agreez unele corporații cum e RMgc,texaco,chevron ,monsanto și altele dar nici cu primitivismul comercial nu mă-mpac .

      • Dar daca ”primitivismul comercial” inseamna supravietuirea economică a poporului tau pe termen lung, atunci te impaci cu el? „Incet, incet, orbiti de multimea produselor si veselia culorilor de pe ambalaje, oamenii au inceput sa cumpere din supermarket din ce in ce mai mult” ……

  7. Este si vina comerciantilor locali, care nu au investit in modernizarea magazinelor de cartier, cand au avut ocazia, inainte de ofensiva jucatorilor internationali. In multe este o mizerie si o dezordine de nedescris. Sunt foarte putin care dintr-un magazin de bloc, au investit si s-au extins. Ei nici acum nu inteleg ca oamenii sunt comozi, vor sa-si aleaga singuri produsele din raft, sa au de unde alege, sa fie curatenie, civilizatie, sa ti se vorbeasca frumos cand intri. Un magazin de genul acesta nu se face dupa ureche, americanii au studii de prin anii ’50, despre iluminatul spatiilor, muzica si pozitionarea produselor. Ai nostrii nici acum nu stiu despre lucrurile acestea si mai grav este ca avem acces la orice informatie din lumea asta si tot prost le facem.

    • De unde sa stie romanii toate chestiile astea? Au deschis si ei cate un magazinel fara sa aiba habar de tehnici de marketing si alte metode de manipulare a clientilor. Cine sa-i invete? Scoala? Statul? Pai astea sunt impotriva binelui poporului nostru. E adevarat, sunt probleme si de bun simt, dar si alea tot în Scoala ar fi trebuit sa fie corectate…daca familia n-a reusit. Se pot imbunatati multe la capitolul comportament, insa pt modernizare ai nevoie de BANI, si de unde bani cand majoritatea magazinelor abia supravietuiesc in lupta cu supermarketurile…? Problema oricum nu cred ca e aspectul magazinelor, ci pretul e determinant. Daca ar avea preturi mai mici, ar veni mai multi clienti, insa cat sa reduci preturile? Ai da faliment…

  8. Este foarte adevarat articolul!! Ar trebui sa dea lege sa fie inchise hipermarketurile in weekend ca in alte tari!!!! Pentru ca magazinele autohtone sa mai poata castiga si ele putin teren.

  9. In mare sunt de acord cu articolul.O problema ar fi si cu comerciantul român. In dorința de a-si maximiza profitul nu cedează niciun procent din adaosul său.Lucrez in distributie, colaboram doar cu comercianți români si indiferent de forma de stimulare a vânzări (discount-uri mai mari, gratuități gen 4+1gratis) prețul rămâne neschimbat cu excepția ultimelor 2,3 zile din termenul de valabilitate când fac o reducere( poate, poate se vinde).
    La sărăcia din Romania tot timpul vor fi pline aceste magazine, prețul va fi cel mai important criteriu, calitatea fiind ultimul criteriu(chiar si aspectul este mai important decât calitatea).

    • Sunt de acord cu ce spui. La nivelul comerciantului roman sunt probleme legate de intelegerea fenomenului – ce se intampla, probleme de relatia cu clientii etc. Nu stiu cati comercianti mici tin de pret ca sa se imbogateasca/faca averi din chiosculeț, cred ca marea majoritate pentru a supravietui pe piata. Oricum, daca un chiosculet ar gasi o modalitate prin care sa tina preturile mult mai mici decat toate celelalte supermarket-uri din zona, ceea ce mi se pare imposbiil, tot n-ar tine figura decat cateva zile. Supermarketurile ar putea reactiona de genul ”ce-a facut asta? a coborat la 1 leu pachetul de faina? Nicio problema, coboram si noi la 0,8 lei!” :) Supermarketurile n-au o problema cu banii, ele n-au scopul de a produce bani in tari precum Romania, ci doar sa acapareze piata si sa desfiinteze concurenta bastinasilor (romanilor). La fel si in alte tari pe planeta.

      Uite, pentru ca lucrezi in domeniu, poate ma ajuti cu o nelamurire de-a mea. Un producator roman de ulei (exemplu aleatoriu) ar fi dispus sa livreze la prețul la care livrează supermarketului direct micilor comercianti romani? In ce conditii? Daca are siguranta ca poate vinde x baxuri/luna? Tot ce il intereseaza e sa isi vanda cantitatea pe care o produce lunar, sau mai are si alte avantaje dintr-o relatie exclusiva cu supermarketul? Mersi…

  10. total de acord..mai putin cu o liniuta de acolo…ca daca pleaca raman mii de someri…pai vrei sa ramana si sa se intample toate alea de mai sus sau sa plece si sa ramana mii de someri?? ca nu mai inteleg

    • Normal ca ne-ar fi mult mai bine fara ele. Eu ziceam doar ca pe langa problemele insirate, mai creeaza BRUSC si problema asta daca se hotarasc peste noapte sa plece…

      • Corect, nu m-am gandit la faza cu plecarea brusca! Dupa ce au eliminat orice concurenta, si ne-au facut dependenti, daca pleaca brusc genereaza un vid, va fi si asta o problema …

  11. Sa plece :) nu vor pleca , pentru ca e mai rau decat credeti si ma tot zbat sa gasesc solutii … locuiesc in Germania iar aici este un adevar bine stiut ca suntem o piata de desfacere pentu nemti ceea ce inseamna nici mai mult nici mai putin decat razboi economic … in circa 10 ani ne-au terminat economia … iar aici nu suntem decat sclavi desi avem studii si experienta trebuie sa muncim pe jumatate din banii pe care ii primesc nemtii …bani care nu iti ajung sa te itretii ….asa ca daca e razboi economic sau nu decideti voi. Eu cred ca in 10 ani ne vor manca sobolanii in Romania

    • E bine ca din ce in ce mai multi oameni deschid ochii si realizeaza ca toata abureala cu Europa de Vest cea civilizata, cu democratia, cu egalitatea de sanse, cu prosperitatea pe care o va aduce UE bla bla bla au fost doar niste mari tepe pe care ni le-am luat… Tot e bine daca vom reusi sa bagam la cutiuta si sa fim mai greu de prostit pe viitor. Am scris despre Iluzia SUA si UE in categoriaa dedicata ce poate fi gasita undeva in stanga pe blogul CE-I cu noi?

  12. Banca Mondiala si UE bagă SUTE DE milioane de euro in Kaufland si Lidl pentru ca cele doua lanțuri de supermarketuri sa invadeze piețele autohtone si sa distrugă economia locală a țarilor mai slabe: http://www.presalibera.net/banca-mondiala-si-ue-au-injectat-sute-de-milioane-de-euro-in-lidl-si-kaufland_1831049.html
    Pai normal, asa se intampla in UE: țările puternice (Franța, UK, Germania) exploatează si distrug țările mai sărace gen Romania sau Bulgaria.
    Si măcar de ar vinde produse ca lumea: http://www.presalibera.net/carne-stricata-vanduta-la-lidl_1831159.html
    Deh, daca un comerciant local ar fi vândut ceva stricat, toate ziarele ar fi fost pe capul lui, dar asa ca e vorba de Lidl, presa mainstream nici nu aduce vorba; din fericire inca mai exista publicații independente care prezintă informații obiective

    • Entitatile mentionate de tine in acest comentariu – Banca Mondiala, UE, Supermarketuri, Tari precum Franta, UK, Germania etc sunt controlate de aceiasi oameni de aceiasi etnie. Guvernul “roman” la fel. De aceea se intampla toate lucrurile astea. Bineinteles ca trebuie distrusi comerciantii bastinasi.

      • Si daca sunt controlate de aceeasi oameni, de ce, totusi, e un pic mai bine la ei d.p.d.v. material, ca spiritual… au ajuns rau de tot si ei… mai rau ca noi daca sub pretextul “tolerantei”, promoveaza agresiv toate perversitatile sexuale…? Poate o sa faci un articol in care o sa explici de ce e mai bine in Europa occidentala decat in Estul Europei…

      • Un astfel de articol este deja in lucru. Sunt vreo cateva motive pt care e mai bine material in vest, o sa il pun pe blog curand :)

      • Sper ca unul dintre aceste motive nu este si acela ca acolo sunt mai multi atei, desi nu e exclus…

  13. In mare, intr-adevar este o idee buna, dar cand stiu ca ma duc la piata si cumpar produse pe care nu am voie sa le aleg ca ma grabeste vanzatoru si se uita urat la mine, ca apoi sa constat acasa ca jumatate din produse nu sunt bune ( mi s-a intamplat cand am cumparat pentru muraturi), cand stiu ca majoritatea nu sunt oameni care cresc legumele in curtea lor, ci le cumpara din Turcia sau din alte tari exotice, deoarece nu au gust si au aspectul perfect pe care nicio leguma crescuta natural nu o are, incep sa gandesc altfel. Daca ar fi niste legi interioare mai severe care sa-i oblige si sa-i verifice pe comercianti in ceea ce priveste calitatea si provenienta produselor, cu draga inima as da in plus cei cativa lei ca sa mentin economia.;dar in acest caz, prefer sa dau banii pe hipermarketuri.

  14. este nevoie mare doar de supermarket cu produse pur romanesti….dar cine se incumeta la asa ceva? economia noastra sta in mana strainilor,aproape tot ce producem este sub nume ( sau finantat) de firme straine.Nu se fece lobby pt. produsele romanesti in massmedia(dar avem autobuse si tranvaie cu reclame pur straine) intrun cuvant…jalnic.Nu avem cultura necesara sa percepem ca daca nu ne bagam mintile in cap riscam sa fim mai asupriti ca si congo-lezii de belgieni…..si asta doar in virtutea civilizatiei si prosperitatiii

Spune-ți părerea aici: