Emilian de la blogul Ce-i cu noi? lanseaza un nou site si prima Campanie 1 leu – solidaritate intre oameni buni: donatii pentru profesoara Mirela Miron si elevii din Mărișel, judetul Cluj

poza logo detalii informatii campania 1 leu sistem solidaritate intre oameni buni altruisti solidaritate cheta bani probleme donatii un leu cauze nobile nevoi ale societatii romanesti sustinem romania ajutam oameni buni facem fapte bune

Solidaritatea, întrajutorarea, convieţuirea, cooperarea şi împărţirea resurselor sunt caracteristici pe care noi românii le avem în gene, de la strămoșii noștri care au trăit pe aceste teritorii încă de acum peste 6 mii de ani. Aceste caracteristici trebuie să domine într-o societate umană normală la cap şi sunt lucruri care trebuie susţinute pentru a se putea manifesta şi dezvolta (din nou) în România.

Lansez astăzi, 18 decembrie 2013, o chestie pe care o plănuiesc de ceva vreme – un sistem de solidaritate prin care oameni de bună credinţă să susţină financiar alţi oameni de bună credinţă, cu câte 1 LEU donaţi de fiecare persoană interesată să contribuie. Banii sunt folosiţi în CEL MAI TRANSPARENT MOD POSIBIL pentru a susţine o anumită cauză nobilă, pentru rezolvarea unei anumite probleme sau pentru dezvoltarea unui anumit lucru pozitiv din societatea românească. Detalii în continuare:

Sistemul pe care vreau să îl pun la punct va rezolva probleme rapid şi perfect transparent, cu un consum minim de timp şi un efort financiar MINIM din partea fiecărei persoane participante. Îmi dau seama că acest sistem nu va fi perfect, mai ales de la prima campanie, de aceea vă rog să aveţi puţină îngăduinţă şi înţelegere la început (accept orice recomandări, sfaturi, propuneri, critică constructivă pentru a îmbunătăţi sistemul).

Pentru acest sistem, care sper că se va dezvolta din ce în ce mai mult și va funcționa pe termen lung, am dat drumul noului site Campania 1 leu – solidaritate între oameni buni, www.campania1leu.wordpress.com (site-ul este încă în lucru). TOATE DETALIILE DESPRE ACESTE SISTEM ȘI DESPRE CAMPANIILE DE DONARE SE GĂSESC PE ACEST NOU SITE.

Prima campanie din cadrul acestui sistem de solidaritate se referă la ajutorarea unor copii din localitatea Mărişel (Cluj) să înveţe limba română – prin susţinerea eforturilor depuse deja de profesoara Mirela Miron din Cluj şi colegilor ei.

Detalii despre povestea doamnei profesoare găsiți în articolul următor pe care vă rog să îl citiți:

http://www.gandul.info/reportaj/vorbeste-romaneste-profesoara-care-a-renuntat-la-salariul-si-masina-de-serviciu-de-la-multinationala-pentru-a-i-invata-limba-si-literatura-romana-pe-copiii-din-apuseni-11721125

În urma discuției pe care am avut-o personal cu profesoara Mirela Miron, s-a concluzionat că doamna profesoară, şcoala și copiii care învață în acea școală au nevoie de o nouă imprimantă multifuncțională. Profesorii au nevoie să xeroxeze fișe de lucru pentru elevi, și acest lucru se poate face cu o imprimantă multifuncțională care să funcționeze ca lumea, nu precum cea pe care o au în prezent.

Astfel, scopul acestei prime Campanii 1 leu este achiziționarea unei imprimante multifuncționale pentru profesoara și copii din Mărișel, județul Cluj. (de exemplu aceasta: Canon Pixma MG2450 – cartușe  PG-545 (negru), CL-546 (color) ).

(mă interesez zilele următoare legat de CARTUȘELE acestor multifuncționale – dacă pot fi reumplute, că am înțeles că e o problemă din acest punct de vedere – unele pot fi reumplute doar de câteva ori și apoi trebuie înlocuite; dacă știți mai multe detalii despre chestia asta, lăsați un comentariu sau contactați-mă pe mail (vezi CONTACT).

Și acum, descrierea completă pentru Campania 1 leu #1 – donați un leu pentru profesoara Mirela Miron și copiii din Mărișel, jud Cluj, conform schemei TIP care va fi folosită pe site-ul campaniei:

(detaliile care vor apărea pe parcurs, vor fi prezentate doar pe site-ul Campaniei 1 leu, AICI)

1. Inițiator: eu, Emilian

2. Organizator: eu, Emilian

3. Persoană de legătură: profesoara Mirela Miron, Cluj.

4. Cauza nobilă: donarea unei imprimante multifuncționale profesoarei Mirela Miron și elevilor din Mărișel, județul Cluj, pentru susținerea procesului de predare-învățare.

5. Detalierea Cauzei: prezentată mai sus. De citit și articolul despre povestea doamnei profesoare.

6. Beneficiarii direcți: doamna profesoară Mirela Miron, elevii doamnei profesoare, ceilalți profesori și elevi din școala din Mărișel

7. Beneficiari indirecți: întreaga școală din Mărișel, comunitatea locală, societatea românească (ne dorim tineri care să știe să scrie și să vorbească corect românește)

8. Suma necesară pentru a rezolva cauza: 200 lei

9. Pentru ce vor fi folosiți banii: pentru achiziționarea unei imprimante multifuncționale şi, dacă e cazul, pentru costurile de trimitere a imprimantei de la organizatorul din București (eu) către persoana de legătură din Cluj
(doamna profesoară Mirela Miron)

10. Perioada de donare este ACTIVĂ: începând cu 18 decembrie 2013 până pe 27 decembrie 2013 se pot dona bani în contul Campaniei. Dacă se strâng toți banii până pe 27 decembrie inclusiv, atunci perioada de donare se încheie pe 27 decembrie. Dacă nu s-au strâns banii, perioada de donare se prelungește până când se strânge toată suma de 200 lei. Banii donați după terminarea perioadei de donare vor reprezenta un surplus și vor fi folosiți în campaniile următoare (pentru rezolvarea altei cauze nobile).

11. Conturile bancare în care pot fi donați banii: le găsiți cu verde în pagina Cum poți ajuta de pe noul site.

Atenție – cei din București pot dona și personal, în mâna mea. De asemenea, cei care nu pot dona 1 leu, indiferent de motive, pot ajuta Campania în alt mod. Detalii despre toate aceste lucruri în pagina Cum poți ajuta.

12. Rubrica Transparență: aici voi adăuga extrase de cont, listă încasări pe cont, poze, filmulețe, print-screen-uri și alte chestii relevante pentru ca donatorii să vadă cu ochii lor ce se întâmplă cu banii donați și câți bani s-au adunat în fiecare zi etc.

13. Anunțul de finalizare a Campaniei: atunci când se va încheia campania, vom prezenta aici faptul că avem o campanie încheiată cu SUCCES și vom posta imagini/filmulețe doveditoare, mărturii relevante etc.

14. Feedback de la beneficiarii direcți și/sau alte persoane implicate în campanie: după finalizarea campaniei.

15. Mulțumiri pentru donatori din partea beneficiarilor direcți (poze, video sau text): după finalizarea campaniei

(detaliile care vor apărea pe parcurs, vor fi prezentate doar pe site-ul Campaniei 1 leu, AICI)

Ajutați Campania! Distribuiți informația! Share pe Facebook (aveți buton mai jos)! Donați! Strângeți bani de la prieteni! Solidaritate! Toate detaliile pe site-ul www.campania1leu.wordpress.com!

Emilian, 18 decembrie 2013, Ce-i cu noi? și Campania 1 leu.

7 responses to “Emilian de la blogul Ce-i cu noi? lanseaza un nou site si prima Campanie 1 leu – solidaritate intre oameni buni: donatii pentru profesoara Mirela Miron si elevii din Mărișel, judetul Cluj

  1. Mult succes!
    Da…inteleg temerea ta cu transparentza! La cat s-a furat in Romania din fondurile publice, fie de stat sau private, stii ca oamenii nu mai au incredere si ca ai putea fi banuit ca nu vrei decat sa furi! Asta este o mare problema in Romania de azi: lipsa de incredere in cel de langa noi! :(
    Eu am ajuns cred, sa trec peste acest gen de temere, pentru ca i-am auzit pe unii care se fofileaza in spatele acestei temeri: VAI, EU NU DONEZ, PENTRU CA SUNT SIGUR/A CA BANII NU AJUNG ACOLO UNDE TREBUIE…Eu am ajuns sa merg pe gandire pozitiva si incredere (macar minima) si sa spun asa: eu mi-am facut datoria, de la mine a plecat fapta buna. Daca pe parcurs este deturnata, nu mai este problema mea si fiecare raspunde in fatza Lui Dumnezeu si/sau a propriei constiintze!
    Nu stiu daca o sa donez in aceasta campanie a ta, dar am inceput sa donez de cativa ani, si personal prin jurul meu, si in campanii oficiale prin institutii care se ocupa.
    As vrea sa traim intr-o lume in care sa nu mai fie nevoie sa donam, in care fiecare om sa aiba strictul necesar…dar pana atunci, acesta este un inceput!
    Mult noroc!

    • “Eu mi-am facut datoria, de la mine a plecat fapta buna. Daca pe parcurs este deturnata, nu mai este problema mea si fiecare raspunde in fatza Lui Dumnezeu si/sau a propriei constiintze!” – corect! Asa este! Insa in campania 1 leu pe care am demarat-o azi nu solicit nimanui sa aiba incredere in mine, ci sa vada ca sistemul pe care l-am pus la punct este de incredere. Oricum, dupa ce vor fi rezolvate primele cauze, chiar si cei mai sceptici se vor convinge. E normal sa nu ai incredere, pentru ca in ultimii 23 de ani cam toata lumea ne/a inselat increderea. De aceea, increderea trebuie castigata. Tocmai daia eu incerc sa fac tot procesul cat mai transparent posibil. Sper sa iasa ceva frumos si de durata, cu cat mai multi oameni implicati. Deocamdata e nevoie de donatii de cate 1 leu pentru Marisel si de cauze nobile pe care sa le abordam pe viitor. Mersi pt urari. Tine aproape! :) Cu totii am vrea sa traim intr/o lume in care sa nu fie nevoie de asa ceva. In mod normal, pe planeta NU ar trebui sa exista ONGuri :) Prezenta ONGurilor si asociatiilor NON profit intr-o tara arata ca Statul nu-si face treaba calumea. Altfel…daca si-ar face treaba calumea, totul ar fi ok si n-ar mai fi nevoie de ONGuri. La fel si cu donatiile. Daca politicienii nu ar fi corupti si n-ar sluji intereselor straine Romaniei si anti-romanesti, am duce-o bine si n-ar mai fi nevoie de donatii. Dar…in situatia data…facem ce putem pentru a mai indrepta raul facut. Si 1 leu de caciula nu e mult, zic eu :)

  2. Succes in marea aventura a schimbarii mentalitatii si atitudinii romanilor!
    Ma refer la toate articolele si ideile lansate pe blog.
    Ai inceput o actiune complexa si foarte grea, ai nevoie de multa energie, de buni colaboratori si de multa intelegere si sustinere. Toate problemele abordate sunt de interes national si e foarte bine ca tinerii se gandesc si la tara si la neamul lor care nu trebuie sa piara. Sper ca romanii se vor trezi cat mai curand si ca vor iesi din ”somnul cel de moarte… ”
    Bravo, mult succes!!!!!

  3. La multi ani si bine ai revenit! Am rasfoit iar blogul tau un pic si am constatat ca inca este marfa de citit si informat…. Nu am vazut daca ai vreun link spre Zeitgeist. Eu stiu ca filmul a aparut de cel putin 5 ani (mi-a fost recomandat, trimis, dar nu mi-am facut timp de el) si l-am vazut abia aseara, prima parte si este “de baza”, asa cum iti place sa spui. Acum este pe youtube cu subtitrare romaneasca foarte buna. Daca nu l-ai pus inca aici, poate ar trebui sa-l pui. Ce zici? Eu n-am putut dormi asta-noapte dupa ce am vazut doar prima parte, desi ideile imi erau deja cunoscute in general. Si nici nu-I banuiesc de corectitudine 100% pe cei care l-au creat, dar oricum e foarte bun!

    • Am auzit de el, nu l-am vazut inca, nu l-am pus inca pe blog. O sa fac rubrica de documentare dastea lungi si le strang acolo pe toate. Si poate imi fac si timp sa-l vad :D

      • Buna!
        Si eu eram in aceeasi faza, auzisem dar nu-l vazusem, desi primul este din 2007! Merita vazut, e intr-un fel “de baza”. In seara asta am vazut Zeitgeist Addendum si am vazut ca mai este unul. Cum sunt genul care nu cred tot ce vad si tot ce mi se spune, am inceput sa-mi pun niste intrebari, am cautat si alte pareri pe internet…Dupa ce o sa-l vezi (asta sigur trebuie!) poate o sa-l pui si aici si sa spuna lumea ce parere are…ma refer la un anumit gen de oameni, cei care gandesc. Am vazut comentarii pe youtube, dar majoritatea erau scrise de agramati, deci nu erau demne de luat in seama.

Spune-ți părerea aici: