Invataturile unui calugar ortodox de 85 de ani din Ierusalim. Sfaturi Duh Sfant Rugaciune Liniste Pace Minte Inima (bis2)

invataturile sfaturile unui calugar crestin ortodox de 85 de ani de la ierusalim, mormantul sfant inviere,liniste, pace, duh sfant, vindecare, gheorghe tattarescu - monah_batran

Gheorghe Tăttărescu – Monah bătrân

Recomand articolul Fiinţele iluminate care păşesc printre noi scris de deţinătoarea blogului  www.luminaindigo.blogspot.ro, aflată la Sfântul Mormânt, în apropierea Învierii. (am ajuns la articol de aici)

Poate cel mai mult mi-a plăcut asta: “Pentru mine este o binecuvântare când cineva îmi deschide uşa chiliei. Eu nu privesc omul intrând la mine ci pe Dumnezeu în om pătrunzând în chilie.”  (cam greu totuşi de aplicat în viaţa de zi cu zi, deşi cred că ar merita încercat şi cred că cei mai mulţi ar şi reuşi parţial, măcar să nu mai facă preconcepţii, să stea mai calmi şi liniştiţi, să nu mai urască, să acorde o şansă, să fie mai buni la suflet cu cei cu care interacţionează etc).

Citiţi articolul în continuare:

”În această lume complicată în care trăim, am intalnit zilele trecute un calugar ortodox de 85 de ani, considerat a avea har conform terminologiei utilizata de confratii sai. Si aceasta deoarece facea vindecari prin rugaciune. In terminologia mea, il consider o fiinta iluminata. Si aceasta deoarece traia, simplu, fara nici o urma de indoiala starea de unitate. Am inteles de la el ca putem aspira catre aceasta stare, putem sa ne gandim la ea, dar pasul final este sa ajungem sa o traim, aici, fizic, in acest plan.

Cuvintele lui sunt foarte simple, nu am regasit la el teorii complicate. Asa si afirma: “Creatia este mareata tocmai prin simplitatea, prin claritatea ei. De cate ori cauti cai complicate de a fi in Dumnezeu, tu de fapt te ratacesti in propria minte. La sfarsitul acestei vietii sufletul se innobileaza prin clipele in care a iubit, a daruit si s-a bucurat ca era pe pamant.”

L-am intrebat cum se produc vindecarile, ce se intampla cand cineva vine la el.

”Eu, omul nu ma gandesc ca as avea ceva de facut, eu ma deschid si las Sfantul Duh sa curga prin mine. Nu intreb niciodata omul de ce a venit la mine, ce problema are, ii simt doar sufletul cat de greu ii este, si apoi ma rog. Atat fac – ma rog impreuna cu el. Si ii spun ca este o mare bucurie atunci cand doi se strang in numele Lui ca atunci si El este cu noi. Pentru mine este o binecuvantare cand cineva imi deschide usa chiliei. Eu nu privesc omul intrand la mine ci pe Dumnezeu in om patrunzand in chilie. La sfarsit simt cum omul este mai usor, mai senin. Eu nu trebuie sa stiu ce greutate purta el, Dumnezeu stie, imi pastrez doar sufletul deschis si ma rog din toata inima mea. Deci totul este rugaciunea noastra catre Dumnezeu, uneori ii tin mainile in ale mele, alteori le pun pe crestetul capului. Uneori simt ca este nevoie sa mai vina, alteori stiu ca lucrarea s-a facut. Si miracolul pentru mine nu il numesc vindecare, il numesc trezirea omului in Dumnezeu.” …….   Continuarea aici: Fiinţele iluminate care păşesc printre noi.

Emilian, 7 ian 2013, ceicunoi.wordpress.com., Facebook: Ce-i cu noi?  – un blog educativ despre comportamentul uman.

3 responses to “Invataturile unui calugar ortodox de 85 de ani din Ierusalim. Sfaturi Duh Sfant Rugaciune Liniste Pace Minte Inima (bis2)

  1. trebuie mentionat ca e apropiat de inima in primul rand dupa cum insusi zice decat de apropierea de carti ortodoxe prea mult…care de teama sa nu pierzi cumva invataturile pierzi tocmai esenta(prin atasare de forma)

    ps: nu e de la ierulasim…e un calugar se pare mai diferit de restul pustnicilor de prin muntii Romaniei… vezi de la min 25:40 “Cine sunt pustnicii Romaniei(o parte desigur)”
    http://inregistrari.antena3.ro/view-30_Sep-2012-In_Premiera_cu_Carmen_Avram-41.html
    un caz care a renuntat la tot – temeri/atasamante exterioare si a vazut in interior…si a inceput simplu sa traiasca de acolo

  2. Pingback: Arhiva colectie articole educative despre viata, lume si comportamentul uman, valabile pe termen lung, blog educativ Ce-i cu noi? (edu25) | CE-I CU NOI?

Spune-ți părerea aici:

