A inceput Sezonul Accidente Moto. Statistica Accidente Rutiere Romania

accidente-moto-accidente-motociclete-2018-sezonul-a-inceput-accidente-rutiere-statistici

MENTIUNI INAINTE – Accidente Moto:

1. Nu am nicio problema cu motociclistii, sunt oameni de treaba, dar sunt pacaliti sa-si riste viata mergand cu motocicleta in trafic, riscand si viata altor participanti la trafic.
2. Acest articol are rolul de a constientiza pericolul real al motocicletelor in trafic si de a micsora numarul romanilor care isi iau motocicleta si o folosesc in trafic.
3. Bineinteles ca multe accidente cu motociclisti decedati NU au fost cauzate de motociclisti. Din pacate nu am statistica legat de cati / cine a fost vinovat in accidentele cu motociclisti morti.
4. Acest articol NU vorbeste despre cauzele accidentelor in trafic – se poate discuta ore in sir pe acest subiect; nu este cazul aici.

Sezonul Accidente Moto 2018 a inceput

A venit primavara, deci s-a dat drumul la Sezonul de Accidente Moto pe anul 2018

Motociclist decapitat aprilie 2018 AICI.

Niste motociclisti s-au adunat ca sa dea startul Sezonului Moto (vezi AICI) si ca sa ii constientizeze, zic ei, pe ceilalti participanti la trafic ca exista si motociclisti in trafic. Probabil s-a mai facut asta si in alti ani. Cu ce folos? In fiecare an au fost zeci de motociclisti morti in trafic.

Statistici Accidente Moto Romania

Din 2006 – 2016 avem urmatoarele statistici legate de motociclisti morti in Romania: 35 morti in 2006, apoi 73 in 2007, 90 in 2008, 74 in 2009, 59 in 2010, 69 in 2011, 62 in 2012, 52 in 2013, 45 in 2014, 55 in 2015, 46 in 2016. (sursa)

Deci cel mai probabil vom avea din pacate si in anul 2018 zeci de motociclisti morti in Romania. Niciun motociclist dintre toti cei care au murit in ultimii 10 ani in trafic in Romania NU se astepta sa moara cand s-a urcat pe motocicleta in acea zi. Si totusi, a murit. Ce garanteaza unui motociclist astazi, cand se urca pe motocicleta, ca nu va muri, cand vede ca in fiecare an sunt zeci de motociclisti morti in Romania?

Sa spunem ca la finalul anului 2018 statistica motociclistilor morti va fi de doar 40 motociclisti morti (in scadere de la 46 pe anul 2016 – nu avem date pe 2017). Asta inseamna (aproximativ) 1 motociclist mort la fiecare 9 zile in 2018. Stiind acest lucru, te mai poti urca pe motocicleta in trafic?

Sigur, si soferii mor in trafic, chiar mai multi, insa mortile de motociclisti pot fi evitate mult mai usor, prin NEFOLOSIREA MOTOCICLETEI. Ce e mai important? Distractia sau viata?

Intrebari Accidente Moto

Cati dintre soferii care au murit in trafic foloseau masina DIN NECESITATE? Probabil marea lor majoritate.
Cati dintre biciclistii care au murit in trafic foloseau bicicleta DIN NECESITATE? Probabil marea lor majoritate.
Cati dintre motociclisiti care au murit in trafic foloseau motocicleta DIN NECESITATE? Probabil FOARTE FOARTE PUTINI sau NICIUNUL. Serios acum, cati motociclisti folosesc motocicleta pentru ca AU NEVOIE de acest mijloc de deplasare pentru a functiona optim zi de zi, la serviciu, la piata, la gradinita cu copiii etc? Si cati folosesc motocicleta pentru ca este FUN, pentru distractie? Cum s-or descurca motociclistii pe timp de iarna fara motocicleta? Isi iau concediu 3 luni de la serviciu ca n-au cu ce sa se deplaseze?

Din pacate cel mai probabil vor muri si anul acesta destui motociclisti in trafic, desi ar fi putut sa aleaga sa ramana in viata.

Cine NU va fi cu siguranta un motociclist mort anul acesta? Toate persoanele care NU se urca pe o motocicleta in trafic. Despre restul….Dumnezeu cu mila Lui.

Accidente Rutirere. Accidente Moto. – STATISTICI UE – MORTI IN TRAFIC IN ROMANIA:

IN ANUL 2017:
98 morti in accidente rutiere per milion de locuitori in 2017 – record in UE (sursa)
Populatie Romania 2017 – 19.64 milioane locuitori (sursa)
REZULTA: 19.64×98 = aprox 1924 morti in accidente rutiere in 2017 in Romania.

IN ANUL 2016:
97 morti in accidente rutiere per milion de locuitori in 2016 (sursa)
1913 morti in accidente rutiere in 2016 (sursa)
46 morti pe motocicleta in 2016 (15 in zona rurala si 31 in zona urbana) (sursa)
33 morti pe moped/scuter in 2016 (sursa)

IN ANUL 2015:
95% dintre persoanele decedate pe motocicleta sau mopede/scutere in Romania au fost barbati (sursa)
Aproximativ 75% dintre persoanele decedate pe motocicleta in Romania aveau peste 24 de ani (sursa), iar 25% aveau intre 15-24 ani.
82% dintre motociclisti au murit pe un tronson de drum fara intersectie, iar 18% la o intersectie de drumuri. (sursa)
Din 89 morti pe motocicliete si mopeduri in 2015, cei mai multi au murit in Sezon: 7 in Aprilie, 12 in Mai, 12 in Iunie, 19 in Iulie, 15 in August, 9 in Septembrie, 7 in Octombrie. (sursa)

Deci nu stiu exact de ce se bucura motociclistii ca s-a deschis SEZONUL MOTO, ca eu vad ca s-a deschis Sezonul MORTILOR INUTILE pe Moto…

Accidente Moto vs alte accidente rutiere

Sigur, ati putea spune sa vorbim si de statistica legata de persoanele decedate in accidente auto, pietonii decedati, biciclistii etc. Sigur, si ei au procentele lor importante de decese, nu doar motociclistii. Asa este, insa dintre toate aceste categorii, doar motocicletele NU sunt o necesitate in trafic, si sunt folosite de regula “for fun”, nu pentru ca sunt practice. Deci produc “decese total inutile” daca le putem spune asa.

Daca vorbim de masini, asa e construit sistemul la nivel planetar – sa circulam cu masini care consuma petrol (combustibil, plastic, cauciucuri), petrol pe care mafia internationala il detine in gestiune. Deci nu putem elimina masinile in acest context, desi avem optiunea sa folosim mijloacele de transport in comun cel putin in orase, sau biciclete, sau mersul pe jos.

Nici pe pietoni nu i putem elimina de pe strazi.

Biciclistii din trafic sunt doar accidentati, probabil foarte rar cauzeaza si ei victime. Biciclistii din trafic folosesc bicicleta pentru deplasare pentru ca e mai practic, mai ieftin si de multe ori mai rapid decat alte variante. Prin existenta lor in trafic ei fac un serviciu oraselor in care se afla, pentru ca fiecare biciclist inseamna o masina in minus in trafic sau un om in minus in autobuz / tramvai / metrou etc. Sa ii elimini pe ei din trafic este o nebunie si ar echivala cu sufocarea si mai mare a oraselor mari.

Da, si motociclistii inseamna mai putine masini pe strazi sau mai putini oameni in transportul in comun, dar INSESIZABIL – cati motociclisti sunt, comparat cu biciclisti, de exemplu? Si in plus, prefer o aglomeratie un pic mai mare in trafic, daca asta inseamna ZERO motociclisti morti in 2018…

Concluzie Accidente Moto

Singura categorie din trafic fara sens in contextul actual al societatii in care traim (in toata Europa) sunt motociclistii, care exista in orase si in general in trafic, “for fun”, nu pentru ca ar fi eficient, economic sau practic sa te deplasezi cu motocicleta. Iar cand mai e si mega periculos, oricat de Valentino Rossi ai fi, sa mergi cu motocicleta in trafic denota cel putin inconștiență crasă, ca sa nu folosesc cuvinte mai dure.

Acestea fiind spuse, a venit primavara, s-a dat drumul la Sezonul de Accidente Mortale pe Motocicleta.

Cine se baga?

……………….

Emilian, 12 apr 2018, ceicunoi.wordpress.com. Facebook: Ce-i cu noi? – un blog educativ despre comportamentul uman.

7 responses to “A inceput Sezonul Accidente Moto. Statistica Accidente Rutiere Romania

  1. Nu ştiu de ce tre să fie atîta uluială-uimire,cînd se vede cu ochiul liber că numărul conducătorilor auto a crescut şi tot crescut în ultimii ani,direct proporţional şi cu cel al conducătorilor de bici-moto-ciclete,că starea sau construcţia de drumuri bate pasul pe loc,pacările sau locurile de refugiu sînt ca şi inexistente,că nervii sînt întinşi la maxim,că timpul nu mai are timp,că nimeni -din cei abilitaţi ,cu salarii nejustificat de mari au alte priorităţi pe agendă, că……..deci cauza este în continuă creştere asemeni aluatului care tot umflîndu-se va da peste copaie….. de fapt ,a dat ……

  2. Parerea mea este ca exagerezi. Sau mai usor de inteles, bati campii. Nu este pentru absolut nimeni o necesitate nici masina, nici bicicleta, nici motoreta, nici alte dracii inventate prin care sa te deplasezi altfel decat a intentionat natura, adica cu ajutorul proprilor picioare.
    Acum, dintr un motiv sau altul, alegem sa le folosim, desi toate statisticile ne arata cat sunt de periculoase.
    Folosesc activ toate aceste 3 mijloace in functie de ce am nevoie. Bicicleta mi se pare de departe cea mai periculoasa dintre cele 3. In primele 9 luni din 2016 au fost 630 accidente cu 90 decese. La auto nici nu mai pomenesc. 2-3 Mii de morti in fiecare an. Adica in fiecare zi, minim 5 romani nu se mai intorc seara acasa.

    Dar pentru a sustine tot ceea ce spui, ar trebui sa nu mai utilIzezi nici tu vreun automobil sau bicicleta. Deoarece din cauza ta s-ar putea sa mai moara un motociclist. Doar esti o rotita in acest trafic. De fapt ar trebui sa nici nu iesi din casa daca mai treci ocazional pe rosu ca pieton sau prin loc nepermis. Aia e cea mai mare cauza de accidente din Romania! (Pietoni neatenti sau necunoscatori de reguli din trafic).

    Problema este la conducatorul vehiculelor si la educatia sa, care lipseste cu desavarsire la biciclisti, iar la automobilisti si motociclisti e intr o mica masura fata de cum ar trebui.

    • Tu spui ca bat campii ca masina nu e o necesitate. Okay, daca crezi ca pot toti oamenii sa mearga rapid sute de km pe jos, bine :) Bineinteles ca sistemul actual de transport e periculos, pentru ca nu e gandit in folosul oamenilor, pentru ca la conducerea societatilor sunt niste criminali anti-umani.

      In articol vorbesc de chestii concrete, practice, existente AZI, nu de cum ar trebui sa arate societatea intr-o lume normala, condusa de oameni, nu de anti-oameni.

      Am mentionat de la inceputul articolului ca nu vorbesc despre cauze in acest articol, ca discutia s-ar lungi foarte mult. Sigur ca de vina sunt si pietonii, si biciclistii, si conducatorii auto care fac x, y, z aiurea in trafic etc. Dar NU despre asta e vorba. Toti fac greseli in trafic si din cauza acelor greseli oameni mor. Insa dintre toate categoriile, cea mai nonsensica in trafic este motocicleta. Aia chiar duce la morti inutile. In rest, cum am zis si in articol, in situatia de azi a societatii in care traim, oamenii nu au cum sa functioneze fara masini, fara sa mearga pe jos pe trotuare si sa traverseze strazi etc. Fara biciclete poate ar merge societatea, dar mult mai prost. Pentru biciclisti, bicicleta e foarte practica, de aceea o folosesc in trafic cei mai multi. Insa motocicletele…..ce e practic la ele? Mai ales gandindu-te la cat de periculoase sunt. Cati dintre motociclistii care au murit pe moto, erau pe motocicleta pt ca era practica? Pentru ca aveau nevoie sa o foloseasca pt mersul la serviciu sau diverse lucruri in oras / la tara? Pe motocicleta se moare total aiurea in tramvai, just for fun…in cele mai multe cazuri. Sigur, nu avem o statistica despre exact acest aspect. E totusi un articol personal pe un blog personal, deci e parerea mea…cu care oricine poate sa nu fie de acord.

      • Daca tu nu poti intelege utilitatea motocicletei asta nu inseamna ca ea, motocicleta, nu are sens.
        Este mijlocul preferat de cei care nu vor sa mai piarda ore in sir in trafic si vor sa nu dea la pedale. Ca mai mor unii care confunda strada cu circuitul, da, se intampla. daca te gandesti putin, chiar mai des se intampla in cazul automobilelor. Cele mai dese sunt cazurile acelea in care motociclistul isi vede de drumul lui uzual de serviciu, de naveta intre 2 puncte si este acrosat de un alt participant la trafic.
        Serios, mie mi se pare ca ai o problema cu motociclistii. Gandeste te la eficientizarea spatiului pe strada. Majoritatea masinilor merg cu unul, maxim 2 oameni si ocupa foarte mult loc. Daca toti ar merge cu scutere si mopede, ar ajunge si repede, ar fimai libere strazile si ar fi mai putina poluare.

      • Nu am nimic cu motociclistii, doar cu mortile inutile. Nu vorbesc de motociclistii care mor cand se duc si ei ca omul la serviciu cu motocicleta, ca cumva le e mai bine sa mearga cu motocicleta si li se pare suficient de sigur sau suficient de putin riscant… Daca tu zici ca astia sunt multi…okay. Parerea mea e ca cei mai multi folosesc motocicleta for fun, si deci mor din cauza dorintei de distractie… Adica decizia lor de a merge cu motocicleta este data in cea mai mare masura de dorinta pentru distractie, nu de necesitate / ca sunt practice. Dar..nu avem statistica, deci sunt doar pareri. Si oricat de practice zici tu ca pot fi motocicletele, la cat de periculoase sunt, nu gasesc motociclistii un alt mod de deplasare la serviciu? Ne-ar ajuta mult o statistica la politie, cu accidentele, sa vedem cati mergeau la serviciu…sau la treaba… dar nu avem.

  3. “Sigur, si soferii mor in trafic, chiar mai multi, insa mortile de motociclisti pot fi evitate mult mai usor, prin NEFOLOSIREA MOTOCICLETEI”…rly? Si mortile soferilor pot fii evitate mult mai usor prin nefolosirea masinilor…

    • Din pacate societatea asa cum e ea construita astazi este dependenta de masini. Daca de maine dispar toate autoturismele = haos. Deci nu poti evita asa usor mortile prin nefolosirea masinilor. Insa daca de maine ar disparea toate motocicletele, n-ar fi nicio problema pt mersul societatii, din contra, ar fi mai putine morti inutile. Textul nu este dedicat acelor minuscule aproape inexistente exceptii de oameni care folosesc motocicleta pentru ca este cea mai practica si avantajoasa metoda pe care au gasit-o ei pentru deplasarea la treburile zilnice (exista astfel de situatii? merita asumarea riscului deplasarii fara cockpit de protectie si fara centura?), ci textul este in special pentru gramada de 99.99% dintre motociclisti care folosesc moto “for fun” si mor inutil, “for fun”. Si pentru cei carora le-ar putea veni ideea autodistructiva si sinucigasa de a-si cumpara motocicleta sau de a folosi motocicleta.

Leave a Reply to Emilian Cancel reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s