Interviu cu o elevă de 16 ani din București care a renunțat la școală și învață singură acasă în sistem Homeschooling

Interviu cu o elevă de 16 ani din București care a renunțat la școală și învață singură acasăAm mai scris pe acest blog materiale care prezintă realitatea din sistemul de învățământ practicat și la noi în țară, și anume că Școala mai mult îndobitocește copiii și le pierde timpul decât să îi ajute să se dezvolte pentru viața de adult. Ca o confirmare a acesui fapt este și interviul foarte interesant peste care am dat astăzi și pe care vă recomand să îl citiți integral. Este vorba de Catrina, o fată de 16 ani din București care nu mai suporta stresul, inutilitatea și pierderea de timp din școală, și a decis să învețe singură acasă, în sistem Homeschooling.

Redau mai jos doar câteva pasaje, interviul integral îl găsiți pe un site foarte util pentru educația copiilor, la acest link: http://homeschooling.urbankid.ro/2015/03/02/de-vorba-cu-catrina-unschooler-de-16-ani-din-bucuresti/

Pasajele în continuare:

Înainte de unschooling eram elevă la un liceu de elită din Capitală și îmi iroseam viața (după părerea mea), prefăcându-mă că studiez subiecte care nu mă interesau sau, dacă mă interesau, cum ar fi istoria, simțindu-mă dezamagită de nivelul la care se studiază în școală.

Am fost elevă până în clasa a IX-a, când am spus pur și simplu că nu mai suport. Nu învățam absolut nimic, aveam profesori care nici nu se deranjau să vină la ore, iar cei care veneau îmi spuneau foarte clar că eu trebuie să spun și să gândesc ASTA și gata, fără opinii personale, fără să judec eu cum cred că e corect.

Îmi amintesc cum, în clasa a IV-a,  stăteam noaptea trează, lividă la față, gândindu-mă că dimineața iar trebuie să mă duc la școală. Țin minte cum plângeam, eram furioasă, nu voiam să merg…

Am un frate cu vreo 10 ani mai mic și, când eu eram în clasa a IX-a, el se apropia de șase ani și începusem să ne întrebăm ce facem cu el. Mama, văzându-mă pe mine, mereu tristă, mereu supărată că iar mă duc să pierd șapte ore din zi la școală, nu prea voia să-l condamne și pe frati-miu la așa un chin. Și nici eu nu-mi doream asta pentru el, pentru că nu voiam să-l văd trecând de la un piticuț deștept care nu poate să stea locului la un băiețel cu ochi obosiți, forțat să stea cu orele în același loc și târând după el un ditamai ghiozdanul, plin de variate prostii care nu-i vor folosi în viață.

Acum, acasă, studiez unele lucruri care se intersectează cu materiile școlare, cum ar fi chimie, informatică, uneori și matematică. Și se vede o diferență clară, adică am reușit în ore să înțeleg ce nu reușisem în ani (la școala). De când am devenit unschooler, am reușit să învăț multe chestii și să descopăr pasiuni noi, cum ar fi desenul ( alta activitate care mă ține ocupată ore întegi). E incredibil cum am desenat ani intregi la școală, fără să se prindă ceva de mine, și acum când nu mi se mai impune, am descoperit că-mi place enorm. Problema cu școala (una din ele…) e că ți se spune ce și cum să faci, când ar trebui doar să te încurajeze să faci.

E o prejudecată extrem de bine înfiptă, pentru că nu contează cât de multe lucruri știu, câte cărți citesc, câte limbi vorbesc, atitudinea e aceeași: “dacă nu mergi la școală, ești prost.”

Gândindu-mă la ideea de facultate, pe de-o parte mă tem că o să fiu închisă iar în sistemul din care abia am scăpat. Nu vreau să ajung iarăși să îndur patru ani niște profesori plictisiți, care nu au ce să mă învețe și nu vor să mă învețe.

Făcând unschooling am posibilitatea să cresc, să învăț lucruri noi despre mine și despre lumea din jur, să experimentez, să aflu ce mă pasioneaza și ce nu… Mă descopăr pe mine însămi și asta mă va ajuta în orice aleg să fac în viață.

Interviul integral aicihttp://homeschooling.urbankid.ro/2015/03/02/de-vorba-cu-catrina-unschooler-de-16-ani-din-bucuresti/   De citit si comentariile. Recomand părinților să studieze ce presupune Homeschooling pe site-ul respectiv.

Vezi și asta: Prof. Florian Colceag: scoala dreseaza copilul astfel incat sa iasa ce vrea Sistemul. Educatia reprezinta un mod de insclavizare a populatiei 

……

Emilian, 8 octombrie 2015, ceicunoi.wordpress.com. Facebook: Ce-i cu noi? – un blog educativ despre comportamentul uman.

Advertisements

12 responses to “Interviu cu o elevă de 16 ani din București care a renunțat la școală și învață singură acasă în sistem Homeschooling

  1. Problema principala este de alta natura: nu va recunoaste nimeni acest tip de pregatire. Companiile cer diplome, nu conteaza ca-s si cumparata la kilogram. Important e sa existe. Nu ai diploma pe domeniu nici nu se uita la tine. aici e buba principala. Invatatul acasa este ceva utopic in dictatura in care traim.

    • O sa te contrazic. Companiile care cauta diplome in primul rand n-au probabil un manager prea inteligent. Nu stiu cate cauta diplome si cate oameni priceputi, insa sunt o gramada care cauta oameni (“unelte” pentru companie) care sa facă bine treaba, fara sa le intereseze de unde stie omul ala sa faca ce face. Cei care se uita pe diplome sunt cei care n-au un sistem propriu de selectie. O companie ”adevarata” ar trebui dupa parerea mea sa aiba un sistem de selectie specific pentru posturile disponibile si activitatea firmei. De exemplu, am fost la un moment dat pt o angajare la o companie care avea criteriu de selectie eliminatoriu – un test de logică. Testul respectiv le arata daca creierul tau poate functiona rapid in modul in care aveau ei nevoie in compania lor, pe anumite functii/pozitii, cu anumite programe de calculator etc. I-a durut in cot de experienta anterioara, diplome, varsta etc. Ii interesa strict sa vada daca creierul tau e potrivit pt ce au ei nevoie. Daca luai testul erai ca si angajat pentru ca putini luau testul. Din seria de 10 persoane in care am fost eu nimeni n-a trecut. Si sunt o gramada de alte companii care testeaza angajatii INAINTE de orice fel de interviu.

      Ca angajator, decat sa te intereseze diplomele, mult mai relevanta este experienta anterioara. Cred ca ce spui tu se intampla la stat, unde birocratia impune diplome etc. In privant, cred ca oamenii cu capul pe umeri cauta oameni priceputi, nu diplome.

      Nu cred ca invatatul acasa e utopic, din contra. Daca ajungi sa STII mai multe decat cei cu scoala, vei avea mult mai multe sanse sa-ti gasesti un serviciu mai bun – parerea mea.

      • Inteleg perfect ce spui, doar ca companiile din pacate nu merg dupa pricipii d-astea. Si eu ca angajator as proceda foarte simplu: test de logica si test de studiu al comportamentului in situatii necunoscute. Astea mi-ar fi suficiente.

        Problema care vroiam s-o punctez este greutatea cu care un sistem de invatamant alternativ are prindere intr-o societate. In anumite tari se accepta usor asa ceva, dar in cu mult peste 99% din cauzuri prima bifa se pune la diploma.

        Eu as fi in totalitate de acord cu un sistem de invatatura acasa, doar ca societatea controlata de mijloacele de opresiune nu va permite asta.

        Mare atentie ca urmeaza inca o mare nenorocire: accesul la invatamant va fi permis doar celor vaccinati, chestie care incalca atat constitutia cat si legile referitoare la drepturile pacientului. Mai mult, este ceva anti-logic – am mai explicat asta cu ocazia discutiilor despre vaccinare.

        Sistemul asa-zis privat de angajatori nu-i cu nimic mai breaz, ci din contra. Aia tineti minte ca au venit aici sa jefuiasca, sa aiba acces la o piata de sclavi. Atat si nimic mai mult. Exemple se pot vedea cu sutele…iar contraexemplele …cred ca se pot numara pe degete.
        La toti marii angajatori am vazut ca conteaza in primul rand hartiile, apoi cat de bine faci o prezentare despre nimic…si ceea ce suprascrie tot: nepotismul. Da, e valabil 100% si pentru angajatorii straini care au venit aici. Altfel, in interviu nu ar avea ce cauta o intrebare despre rudele care muncesc in companie.

  2. SUPER ! Baiatul meu este in clasa aXII-a si este disperat ca se scoala la 6 si jumatate sa se duca la liceu pentru o ora de istorie sau sport cand el vrea sa faca matematica si informatica, ar lucra toata ziua la info (a fost olimpic tot liceul) dar nu are timp din cauza balariilor de obiecte pe care le invata pentru note . Oricum peste o luna nu mai stie nimic din ele, pierdere de timp. Am auzit de curand ca in Anglia in cls a XII se studiaza 3-4 materii, mi se pare atat de logic si frumos ! Sistem se invatamant cretin ! Mi-e mila de el , il incurajez sa invete ce-i place si acum cred ca stiu ce fac, o sa-i dau voie sa chiuleasca cat vrea, la toate aberatiile de materii. Nu spun ca sunt rele, dar fiecare in bucata lui, as fi deacord de ex. sa faca in liceu gramatica, multi nu stiu sa vorbeasca corect. Si sa stii ca ai dreptate, in sistemul privat se fac angajari pentru ce stii nu pentru diplome, acolo trebuie sa-i faci omului profit, nu conteaza cate clase ai !

  3. A aparut ieri un articol pe Saccsiv in legatura cu “Agenda 2030” si am facut un comentariu acolo pe care am sa-l postez integral si aici. Cred ca sunt anumite lucruri pe care multi oameni nu le cunosc si ar fi bine sa afle de ele.
    Articol:
    https://saccsiv.wordpress.com/2015/10/12/agenda-2030-lumea-antihristului/

    Comentariu:
    “O zic de ani de zile, dar trebuie repetat si pentru cei mai incepatori: NOUA ORDINE MONDIALA va fi de stanga. Socialista, sa-i zicem, chiar daca n-o vor numi astfel. Un comunism pentru mase, la varf insa fiind fix cine trebuie.”

    “Agenda” asta nu e noua de loc, echiar foarte veche. Bineinteles ca un sistem TOTALITAR nu poate sa fie decat 100% COMUNIST. Dupa cum spunea si Vladimir Ilici Ulianov(Lenin):
    – THE GOAL OF SOCIALISM IS COMMUNISM!

    Cartea “The Naked Communist” (1958) de W. Cleon Skousen descrie cum stau mai exact lucrurile cu comunismul si mai ales “planul modern” al comunistilor care a inceput sa fie implementat din 1953 si contine 45 de pasi. (cap 12, “The Future Task – Current Communist Goals” p.260)

    ——————>
    (atentie la cele scrise cu majuscule)
    1. U.S. acceptance of coexistence as the only alternative to atomic war.

    2. U.S. willingness to capitulate in preference to engaging in atomic war.

    3. Develop the illusion that total disarmament by the United States would be a demonstration of moral strength.

    4. PERMIT FREE TRADE BETWEEN ALL NATIONS regardless of Communist affiliation and regardless of whether or not items could be used for war.

    5. Extension of long-term loans to Russia and Soviet Satellites.

    6. Provide American aid to all nations regardless of Communist domination.

    7. Grant recognition of Red China. Admission of Red China to the U.N.

    8. Set up East and West Germany as separate states in spite of Khrushchev’s promise in 1955 to settle the Germany question by free elections under supervision of the U.N.

    9. Prolong the conferences to ban atomic tests because the U.S. has agreed to suspend tests as long as negotiations are in progress.

    10. Allow all Soviet satellites individual representation in the U.N.

    11. PROMOTE THE U.N. AS THE ONLY HOPE FOR MANKIND. IF ITS CHARTER IS REWRITTEN, DEMAND THAT IT BE SET UP AS ONE-WORLD GOVERNMENT WITH ITS OWN INDEPENDENT ARMED FORCES. (Some Communist leaders believe the world can be taken over as easily by the U.N. as by Moscow. Sometimes these two centers compete with each other as they are now doing in the Congo.)

    12. RESIST ANY ATTEMPT TO OUTLAW THE COMMUNIST PARTY.

    13. Do away with all loyalty oaths.

    14. Continue giving Russia access to the U.S. Patent office.

    15. CAPTURE ONE OR BOTH OF THE POLITICAL PARTIES in the United States.

    16. USE TECHNICAL DECISIONS OF THE COURTS TO WEAKEN BASIC american INSTITUTIONS BY CLAIMING THEIR ACTIVITIES VIOLATE CIVIL RIGHTS.

    17. GET CONTROL OF THE SCHOOLS. USE THEM AS TRANSMISSION BELTS FOR SOCIALISM AND CURRENT COMMUNIST PROPAGANDA. SOFTEN THE CURRICULUM. GET CONTROL OF TEACHERS’ ASSOCIATIONS. PUT THE PARTY LINE IN TEXTBOOKS.

    18. Gain control of all student newspapers.

    19. Use student riots to foment public protests against programs or organizations which are under Communist attack.

    20. INFILTRATE THE PRESS. GET CONTROL OF BOOK-REVIEW ASSIGNMENTS, EDITORIAL WRITING, AND POLICY-MAKING POSITIONS.

    21. GAIN CONTROL OF KEY POSITIONS IN RADIO, TV AND MOTION PICTURES.

    22. Continue discrediting American culture by DEGRADING ALL FORMS OF ARTISTIC EXPRESSION. An American Communist cell was told to “ELIMINATE ALL GOOD SCULPTURE FROM PARKS AND BUILDINGS, SUBSTITUTE SHAPELESS, AWKWARD AND MEANINGLESS FORMS.”

    23. CONTROL ART CRITICS AND DIRECTORS OF ART MUSEUMS. “OUR PLAN IS TO PROMOTE UGLINESS, REPULSIVE MEANINGLESS ART.”

    24. ELIMINATE ALL LAWS GOVERNING OBSCENITY BY CALLING THEM “CENSORSHIP” AND A VIOLATION OF FREE SPEECH AND FREE PRESS.

    25. BREAK DOWN CULTURAL STANDARDS OF MORALITY BY PROMOTING PORNOGRAPHY AND OBSCENITY IN BOOKS, MAGAZINES, MOTION PICTURES, RADIO AND TV.

    26. PRESENT HOMOSEXUALITY, DEGENERACY AND PROMISCUITY AS “NORMAL, NATURAL, AND HEALTHY.”

    27. INFILTRATE THE CHURCHES AND REPLACE REVEALED RELIGION WITH “SOCIAL” RELIGION. DISCREDIT THE BIBLE AND EMPHASIZE THE NEED FOR INTELLECTUAL MATURITY WHICH DOES NOT NEED A “RELIGIOUS CRUTCH.”

    28. ELIMINATE PRAYER OR ANY PHASE OF RELIGIOUS EXPRESSION IN THE SCHOOLS ON THE GROUND THAT IT VIOLATES THE PRINCIPLE OF “SEPARATION OF CHURCH AND STATE.”

    29. Discredit the American Constitution by calling it inadequate, old fashioned, out of step with modern needs, a hindrance to cooperation between nations on a world-wide basis.

    30. Discredit the American founding fathers. Present them as selfish aristocrats who had no concern for the “common man.”

    31. Belittle all forms of American culture and discourage the teaching of American history on the ground that it was only a minor part of “the big picture.” Give more emphasis to Russian history since the Communists took over.

    32. SUPPORT ANY SOCIALIST MOVEMENT TO GIVE CENTRALIZED CONTROL OVER ANY PART OF THE CULTURE, EDUCATION, SOCIAL AGENCIES, WELFARE PROGRAMS, MENTAL HEALTH CLINICS, ETC.

    33. Eliminate all laws or procedures which interfere with the operation of the Communist apparatus.

    34. Eliminate the House Committee on Un-American Activities.

    35. Discredit and eventually dismantle the FBI.

    36. INFILTRATE AND GAIN CONTROL OF MORE UNIONS.

    37. INFILTRATE AND GAIN CONTROL OF BIG BUSINESS.

    38. TRANSFER SOME OF THE POWERS OF ARREST FROM THE POLICE TO SOCIAL AGENCIES. TREAT ALL BEHAVIORAL PROBLEMS AS PSYCHIATRIC DISORDERS WHICH NO ONE BUT PSYCHIATRISTS CAN UNDERSTAND OR TREAT.

    39. DOMINATE THE PSYCHIATRIC PROFESSION AND USE MENTAL HEALTH LAWS AS A MEANS OF GAINING COERCIVE CONTROL OVER THOSE WHO OPPOSE COMMUNIST GOALS.

    40. DISCREDIT THE FAMILY AS AN INSTITUTION. ENCOURAGE PROMISCUITY AND EASY DIVORCE.

    41. EMPHASIZE THE NEED TO RAISE CHILDREN AWAY FROM THE NEGATIVE INFLUENCE OF PARENTS. ATTRIBUTE PREJUDICES, MENTAL BLOCKS AND RETARDING OF CHILDREN TO SUPPRESSIVE INFLUENCE OF PARENTS.

    42. CREATE THE IMPRESSION THAT VIOLENCE AND INSURRECTION ARE LEGITIMATE ASPECTS OF the American TRADITION; that students and special-interest groups should rise up and use “united force” to solve economic, political or social problems.

    43. OVERTHROW ALL COLONIAL GOVERNMENTS BEFORE NATIVE POPULATIONS ARE READY FOR SELF-GOVERNMENT.

    44. Internationalize the Panama Canal.

    45. Repeal the Connally Reservation so the U.S. cannot prevent the World Court from seizing jurisdiction over domestic problems. GIVE THE WORLD COURT JURISDICTION OVER NATIONS AND INDIVIDUALS ALIKE.

    If the student will read the reports of Congressional hearings together with available books by ex-Communists, he will find all of these Communist objectives described in detail. Furthermore, he will come to understand how many well-meaning citizens have become involved in pushing forward the Communist program without realizing it. They became converted to Communist objectives because they accepted superficial Communist slogans. Soon they were thinking precisely the way the Communists wanted them to think. Let us examine some of these problems at closer range.
    ——————>

    Cartea poate fi descarcata de aici:
    http://www.fileshare.ro/e31969549

    de vazut:
    – AGENDA Grinding America Down

    – Indoctrinate U. Marxism on Campus

    – CULTURAL MARXISM: The Corruption of America

    – Educarea Obedientei

    – The War on Kids

    – Școala secolului XXI. Educația sexuală

    – La Educación Prohibida

    – Modern American School system & American education destroyed children

    • Exista o legatura intre Legile Antonescu, Big Brother, Dragnea si posibila introducere a vacinarii obligatorii si educatiei sexuale in scoli? Dar intre vacinarea obligatorie, educatia sexuala (tot obligatorie) si noul statut al profesorului?
      Sa continuam cu nebunia si implementarea statului comunist totalitar:
      – EXCLUSIV Cadrele didactice primesc statut de polițiști/ DOCUMENT
      http://bit.ly/1OB4Zkj

      Sa trimitem copii la scoala sa fie indoctrinati, pardon (re)educati. (Ca la Pitesti?)
      – Educarea Obedientei

      Vom pregati o armata de homosexuali care sa poata fi trimisi la razboi si sa moara pentru apararea Patriei, pardon, pentru apararea averilor hotilor care conduc si pentru apararea averii corporatiilor.
      – HUMAN RESOURCES Social Engineering In The 20th Century
      (despre guverne si armata cateva imagini sugestive de la minutul 1.09.33 – 1.14.02)

  4. Societatea in care ni se impune sa traim este evident impotriva noastra si impotriva cuvantului lui Dumnezeu. De aceea, orice initiativa de decuplare de la aceasta societate este laudabila si trebuie incurajata. Daca vrem sa supravietuim va trebui sa ne construim o lume a noastra, paralel cu cea care ni se impune. Va fi usor… desigur ca nu.
    Va merita efortul? Desigur ca da.

    • Trebuie intai sa definim cum ar trebui sa arate acea lume paralela pe care ne-o dorim, ca sa stim spre ce tindem. Apoi trebuie sa cunoastem in profunzime mecanismele lumii actuale detinuta si sustinuta de mafie, ca sa stim cum sa ne deconectam incet incet. Trebuie studiat CINE si CUM ne exploateaza in prezsent, trebuie stabilit CE VREM/CUM VREM sa arate lumea in care traim (aici raspunsul il are Biserica) si trebuie studiati predecesorii nostri care ne-au lasat “intelepciune” cu privire la aceste lucruri.

  5. Sunt inginer pe specialitatea instalatii electrice. Cunosc un electrician care stie mult mai multe decat mine, lucreaza de la 16 ani in domeniu, a studiat de unul singur tot ce tine de acest segment si cand am nevoie de clarificari ce tine de experienta nu ezit sa il sun!

    Concluzie, poti invata si de acasa foarte bine – dar prin multa munca!

Spune-ți părerea aici:

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s