Curs gratuit de mers pe bicicleta pentru adulti – 6 iunie 2015, Bucuresti (bici)

Curs gratuit de mers pe bicicleta pentru adulti - 6 iunie 2015, Bucuresti, ceicunoi blog metoda usoara mersul pe biciclete in echilibruSâmbătă, 6 iunie 2015, între orele 10-12, toţi cei interesaţi să înveţe să meargă pe bicicletă prin cea mai uşoară metodă, sunt invitaţi să participe la al 4-lea curs gratuit de mers pe bicicletă pe care îl ţin. Cursul va avea loc în parcul Kiseleff din Bucureşti şi este destinat ORICUI vrea să înveţe să meargă pe bicicletă, indiferent de vârstă. Cursul are la bază Metoda Uşoară de învăţare a mersului pe bicicletă – detalii despre ea AICI. Întâlnirea va avea loc la ora 10 la gura de metrou de la Guvern (Piaţa Victoriei) (cea mai apropiată de parcul Kiseleff – cea de pe Aviatorilor). Îi rog pe toți cei interesați să se înscrie printr-un banal mail cu un mesaj de genul Vreau să particip la cursul de biciclete (+numele mic şi vârsta, eventual nr de tel), trimis pe adresa de la CONTACT. Nu aveţi nevoie de bicicletă – vom închiria gratuit din parc. Aştept mesaj de la cei interesaţi.

UPDATE: POZE şi FEEDBACK de la curs mai jos.

Detalii despre curs:

Cursul gratuit de învățarea mersului pe bicicletă se va desfășura pe baza Metodei Ușoare definitivată de mine și va tine aproximativ o oră și jumătate.

Program: La ora 10 fix ne vedem la gura de metrou Piața Victoriei – cea mai apropiată de parcul Kiseleff – cea de pe Aviatorilor. Hartă (click pentru a mări):

La 10:15 suntem la centrul de închiriere biciclete gratuit. Să aveți BULETINUL la voi!

La 10:30 începem exercițiile pe lateralul parcului, langa Bd. Aviatorilor și exersăm până la ora 12:15 când ne întoarcem să returnăm bicicletele (se închiriază gratuit pt 2 ore cu buletinul).

Exercițiile sunt simple – tot ce aveți de făcut este să încercați să prindeți echilibru precum copiii din filmulețul următor:

…..

Adică ce aveți de făcut este să vă împingeți cu picioarele, alternativ, pe lângă bicicletă (care nu va avea pedale pentru că le vom scoate) cu scopul de a prinde echilibru. Pedalarea are sens doar DUPĂ ce se prinde echilibru. Detaliile complete despre Metoda Ușoară de învățare a mersului pe bicicletă le găsiți în textul dedicat AICI. De regulă, echilibrul NU se obține după doar o oră și jumătate de exerciții…însă ce veți învăța sâmbătă la curs va rămâne valabil pentru data următoare când veți ieși să exersați.

Organizator curs: Emilian, 28 de ani, București, deținătorul blogului Ce-i cu noi?

Participanți: oricine dorește să învețe să meargă pe bicicletă, indiferent de vârstă, dacă poate fizic să învețe acest lucru (are 2 picioare, 2 mâini, nu i-a interzis doctorul să meargă etc :) ).

Cerințe pt participare:

– bună dispoziție (nu e totuși obligatorie – corpul prinde echilibrul indiferent de dispoziția în care suntem, atâta timp cât facem exercițiile care trebuie)

– scoaterea din cap a ideii ”eu nu pot învăța să merg pe bicicletă” (dacă această idee este prezentă)

– încălțări pentru sport – ideal adidași dar merge și cu teneși;

– îmbrăcăminte lejeră (preferabil pentru sport) (preferabil pantaloni scurți, NU blugi că nu poți da din picioare)

– ar fi ideal ca fiecare să aibă la el un mini ghiozdănel pentru o apă/un sandvici/ceva de ronțăit – poate vi se face foame (o geantă pe umăr o să vă incurce un pic, dar e posibil ca bicicletele pe care le vom închiria să aibă portbagaj special deci nu cred că o să fie o problemă)

– ceva moale de pus pe șa, sub fund – un prosop / un pulover / ceva (din experiența anterioară am observat că șaua te jenează în timpul acestor exerciții, în special pe partea interioară a coapselor, de aceea încercăm să ameliorăm cu ceva moale în zonă, pe șa)

– BULETIN pentru închiriere bicicletă; NU aveți nevoie de bicicletă proprie, vom închiria gratuit de la centrul de biciclete din Kiseleff (2 ore, cu BULETINUL). Fiecare participant să aibă buletinul la el ca să poată închiria bicicletă. Dacă aveți deja bicicletă proprie, o puteți aduce ca să exersați direct pe ea.

Cei care nu reuşesc să-mi mai trimită în timp util mail că vor să vină la curs, să vină direct acolo (vedeţi hartă şi program mai sus).

Imagini și Feeedback de la cursurile trecute aici:

Curs 1 – 6 aprilie 2013, parc Izvor

Curs 2 – 13 iulie 2013, parc Kiseleff

Curs 3 – 7 septembrie 2013, parc Kiseleff

Pentru orice alte întrebări folosiți MAILUL de la contact, sau lăsaţi un mesaj mai jos, răspund până vineri seara inclusiv.

Ne vedem sâmbătă dimineaţă la 10!

……………

PARTICIPANȚI ÎNSCRIȘI:

(UPDATE după curs – progres după o oră şi jumătate de exerciţii)

Emilian – organizator (28 ani) – prezent

Iuliana (24 ani) – 9 secunde echilibru (astăzi a fost a doua şedinţă de exerciţii pt ea)

Octavian (28 ani) – deja şţia să meargă, mai are de exersat

Vlad (26 ani) – a învăţat să meargă, nu era prima încercare, mai e de exersat

Gabriela (52 ani) – 3 secunde echilibru (prima încercare pe bicicletă)

Gheorghe (47 ani) – 3 secunde echilibru (prima încercare pe bicicletă)

Daniela (40 ani) – nu a venit

Laura (27 ani) – 10 secunde echilibru (prima încercare pe bicicletă) – probabil încă 2 ieşiri în parc şi înveţi să mergi pe bicicletă

Catrinel (33 ani) – 4 secunde echilibru (prima încercare pe bicicletă)

Cristina (31 ani) – nu a venit

Mădălina (33 ani) – nu a venit

Violeta – nu a venit

George – Binevenit neanunţat – a redescoperit bicicleta după 15 ani, timp în care NU a uitat să meargă pe ea :)

……….

POZE DE LA CURS (galeria completă pe FB AICI):

FEEDBACK de la cursanţi:

(de răspuns la următoarele întrebări sau de exprimat o opinie generală: 1.Cu ce gânduri ai venit la cursul de învăţare a mersului pe bicicletă? 2.Cum ţi s-a părut, la modul general, cursul? 3.Cum ţi s-a părut metoda aplicată pentru a învăţa mersul pe bicicletă? Ce ţi s-a părut cel mai dificil (sau ce nu ţi-a placut)? 4.Cum crezi că ar putea fi îmbunătăţit acest curs?)

Octavian, 28 ani: “Am venit la cursul de invatare pe bicicleta pentru a te cunoaste pe tine (felicitari pentru blog, e exceptional!) si a cunoaste oameni noi. Deja stiam sa merg pe bicicleta (folosind pedalele). Un curs foarte bine gandit, de un real folos participantilor, dovada fiind si rezultatele atinse. Eu nu am exersat Metoda Uşoară pentru ca am invatat sa merg pe bicicleta inainte de curs, recent, direct cu pedalele…si a fost ok. Dar pentru ceilalti participanti incepatori a fost foarte ajutatoare aceasta metoda. Un mic sfat pentru participanti: echilibrul se atinge si cu ajutorul ghidonului, deci invatati sa tineti in echilibru ghidonul. Cursul nu are nevoie de imbunatatire, e perfect asa cum este. Felicitari!”

Vlad, 26 ani: Octav mi-a zis de acest curs, intr-un moment in care eram dezamagit de faptul ca nu pot sa merg cu bicicleta. Cu o saptamana inainte de inceperea cursului am incercat sa merg cu bicicleta (6 ore in 3 zile, “La-pedale” Herastrau si Kiseleff) dar n-am reusit sa-mi pastrez echilibrul si sa pedalez. Asadar, am venit la acest curs pe de o parte curios si pe cealalta sceptic. La inceput nu prea eram incantat de faptul ca suntem asa de multi la acest curs, m-as fi multumit sa fim doar trei: eu, Octav si Emilian. In felul acesta, Emilian ar fi avut timp sa se ocupe mai mult de problemele mele. Dar pe parcurs mi-am dat seama ca-i bine ca am fost mai multi in grup, pentru ca avand diferite probleme in a merge cu bicicleta, am putut empatiza unii cu ceilalti. Sfatul lui Emilian si clipul postat de acesta (cu fetița care da din picioare pe lângă bicicleta fără pedale) mi-a fost de mare folos si in circa 30-40 de minute am reusit sa-mi țin echilibrul și să pedalez. Desi nu am cazut, ranile provocate de pedale si de cric au reprezentat partea cea mai neplacuta in a invata sa merg cu bicicleta (mențiune Emilian: Vlad a exersat echilibrul cu pedalele montate pe bicicletă – de aici și loviturile). A doua zi dupa curs am fost tot in Herastrau si am inceput sa invat mai bine cum sa merg in linie dreapta si chiar sa fac curbe. Cateva sfaturi pentru cei care vor sa invete cum sa mearga cu bicicleta: -sa folosesti aparatele de pedalat, din parc, sali, etc (optional); -sa urmezi sfatul lui Emilian, sa prinzi echilibru impingand cu picioarele pe langa bicicleta; -sa nu te dai batut! (foarte important).Daca reusesti sa pedalezi fara sa pui piciorul jos, restul va veni de la sine. Succes!”

George, 47 ani: “Am venit la curs ca sa-mi indeplinesc un vis pe care nu l-am realizat in copilarie, acela de a avea o bicicleta si de a merge cu ea. Cursul a fost interesant si imi doresc sa mai exersez metoda invatata, o metoda usoara care ma va ajuta sa-mi mentin echilibrul si sa-mi inving frica. Dificil a fost doar ca am ales o bicicleta cam inalta pentru inaltimea mea. Cursul ar trebui dupa parerea mea sa aiba si o parte tehnica de prezentare a bicicletei, pentru cei care se urca pentru prima data pe ea. Multumesc mult!”

Iuliana, 24 ani: ”Am venit la cursul de învățare a mersului pe bicicletă cu gândul de… a învăța să merg pe bicicletă :).  Mi s-a părut un curs interesant, interactiv, inovator, incitant, iremediabil, irecuperabil, ion, iaca șa și iar așa :). Am ajuns la 9 secunde de ”plutit” în echilibru după 2 ședințe de câte o oră și jumătate. Mai am de exersat dar sunt sigură că voi reuși să ajung să-mi țin echilibru fără probleme prin metoda ușoară propusă. Mulțumesc.”

Gabi, 52 ani (răspunsurile la cele 4 întrebări): “1.Sa invat mersul pe bicicleta, pt prima oara in viata. 2.Chiar frumos,ne-ai facut sa ne simtim bine, lejer, nu incrancenati si speriati. 3.Cea mai buna metoda – ai control, nu cazi, nu te lovesti…si ai curaj sa continui. Sincer, eu nu cred ca as fi reusit cu metodele clasice…poate doar cu rotite ajutatoare :) 4.Mai multa teorie sau tehnici despre mentinerea echilibrului, redresare cand il pierzi. Multumesc mult pt aceasta sansă. (Răspuns: nu există o tehnică / trucuri legat de ce să faci când pierzi echilibrul, redresarea o face organismul automat, după ce s-a obişnuit cu noul mod de deplasare. Deci singurul lucru care poate fi făcut este continuarea exerciţiilor pentru desăvârşirea echilibrului pe două roţi; în acest fel devierile de la echilibru vor fi din ce în ce mai rare şi din ce în ce mai mici).

………

HABAR N-AM CÂND VOI MAI ORGANIZA URMĂTORUL CURS. Dacă sunt persoane interesate, să se anunţe prin mail – vezi CONTACT în partea de sus a blog-ului.

……………

Emilian, 3 iunie 2015 (update 6 iunie după curs), ceicunoi.wordpress.com. Facebook: Ce-i cu noi? – un blog educativ despre comportamentul uman

5 responses to “Curs gratuit de mers pe bicicleta pentru adulti – 6 iunie 2015, Bucuresti (bici)

  1. Foarte frumoasa initiativa. Multi au ajuns batrani si nu stiu sa foloseasca o bicicleta. Altii n-au avut vreoda contact cu una si nici nu au.

    • Da, nu e neaparat vina lor, poate n-au avut ocazia sa incerce…sau nici nu le-a trecut prin gand. DIn pacate orasele din ROmania impiedica folosirea bicicletei in siguranta. La tara foarte multi batrani folosesc bicicleta ca mijloc de deplasare de baza… Orasul strica multe, inclusiv treaba asta. De aici si multi obezi la orase.

Spune-ți părerea aici:

