Mandarine la 62 de bani kilogramul (0,625 lei) în Bucuresti. Ce poti găsi dacă mergi mai des la piață (s)

mandarine banane portocale fructe piata agroalimentara Mandarine la 62 de bani kilogramul (0,625 lei) în Bucuresti. Ce poti găsi dacă mergi mai des la piață 12Zilele trecute am luat din piață mandarine foarte bune si gustoase cu 62 de bani kilogramul; în mod obișnuit mandarinele sunt de la 3,5 lei în sus în această perioadă. Episodul a fost destul de interesant și educativ așa că îl povestesc și cititorilor blogului Ce-i cu noi? Am menționat de mai multe ori în textele de pe acest blog că PIAȚA este de bază și că noi trebuie să susținem piețarii români, micii producători/fermieri și țăranii CUMPĂRÂND legume și fructe DE LA EI. De ce să susținem piețele agro-alimentare? Pentru că sunt ultima modalitate prin care fructe și legume (mai) sănătoase, produse LOCAL (în România) ÎNCĂ ajung la noi orășenii și la toți oamenii care nu-și produc singuri hrana. Supermarketurile DISTRUG economia locală și micii producători și ne oferă mâncare otravă – am detaliat asta aici. Așa că vizite cât mai dese la piață sunt benefice atât economiei românești cât și sănătății personale și a familiei noastre.

Într-o zi m-am dus la piață cu gândul să-mi iau rodii, care cumva (nu am înțeles de ce), sunt doar 5 lei/kg în această perioadă (zic „doar„ pentru că de regulă am văzut cu 10 lei și în supermarket sunt și mai scumpe). Asta înseamnă că în piață, o rodie vine cam 2.5 lei ceea ce mi se pare foarte puțin. Eu dimineața mănânc de regulă doar fructe – așa că am început de ceva vreme să mănânc câte o rodie (cu tot cu sâmburi) în fiecare dimineață – sunt super gustoase și pline de chestii bune (c-or avea și pesticide rămase pe acolo, ca orice fruct care se respectă, nu știu). După ce mi-am luat rodii am văzut undeva jos într-o cutie de carton, lângă o tarabă niște mandarine urââââteeee de trecea toată lumea pe lângă ele fără să le vadă măcar. Preț: 1 leu/kg. Super puțin față de prețurile de la 3,5 lei în sus la mandarine în restul pieței.

Detalii în continuare:

Eu, care mereu mă uit prin piață după chestii ieșite din comun, și eu care NU țin cont de aspectul exterior dacă înăuntru e ceva bun, m-am oprit, normal, să mă uit la ele. Păcat că n-am făcut o poză și cu cutiile în care stăteau aruncate, zici că erau depozit de fructe și legume de aruncat la gunoi :)). Pe lângă mandarinele ”urâte” femeia cu taraba mai vindea, tot la 1 leu/kg, tot acolo jos, în cutia de lângă, niște banane semi bușite și portocale ”cu probleme” (porțiuni alterate). Era ca un fel de cutie cu marfă de calitatea a 3-a, pt cei care nu au bani de fructe impecabile. Sunt mai mulți piețari care practică treaba asta. Foarte frumos! Decât să le arunce direct la gunoi, mai bine le mai țin la vânzare pe o suma modică pe care o au și oamenii mai săraci.

Știți ce fac supermarketurile cu legumele și fructele puțin bușite sau ofilite? LE ARUNCĂ DIRECT LA GUNOI! CANTITĂȚI IMENSE lună de lună! Risipă și batjocură, când mulți oameni n-au ce să mănânce. Puteți vedea angajații din supermarket care separă fructele și legumele cu probleme și le strâng în cutii de carton mai ales spre sfârșitul programului. De exemplu, cutiile de mai jos erau strânse în Carrefour Orhideea. Am mai multe poze dar sunt împrăștiate prin calculator și nu mai stau să le caut. De unde stim că le aruncă? Pentru că am întrebat ce fac cu ele și mi-au zis că le duc la gunoi (”logic!). Odată aruncau niște ardei grasi doar pentru că erau un pic stafidiți…

Dar să revenim la mandarinele noastre. Ce este interesant e că ASPECTUL urât nu înseamnă tot timpul și calitate proastă. Așa că m-am aplecat până la lada cu mandarine urâte să văd ce-i cu ele. Aveau coaja patată zici că erau un leopard. Le-am pipăit eu așa și mi-am dat seama că înăuntru sunt bune fără să le desfac. Și dacă erau acre, mi le făceam suc la robot și tot le foloseam – la 1 leu kilogramu…pomană!. Am cerut o pungă să-mi pun. Mi-a dat tanti pungă daia mică specifică de piață și mi-a zis: ”Doar coaja e urâtă, înăuntru sunt bune și sunt miere la gust! Și nici n-au sâmburi! Stai să-ți deschid una să guști!” Mi-a deschis una să gust, mi-a fost suficient să le văd cum arată ca să-mi confim că într-adevăr sunt bune. M-am aplecat și am început să-mi pun. În spatele meu o tanti dădea târcoale pe la bananele din aceleași cutii. Și-a luat vreo două, la care vânzătoarea – ”Luați și mandarine, știți ce bune sunt?”. Tantia a strâmbat din nas când s-a uitat mai bine la ele și dădea semne că nu vrea mandarine ”urâte”. Vânzătoarea a venit la ea și i-a zis ”Uitați, vă deschid o mandarină să vedeți ce bune sunt”. I-a deschis și i-a dat să guste, la care femeia ”Da, sunt foarte bune, vreau și eu”. Și-a pus femeia vreun kil și a plecat. Eu încă puneam pentru mine. Rămas singur aplecat peste cutii, a venit vânzătoarea la mine cu o pungă daia mare și mi-a zis: ”Ia tot ce mai găsești bun acolo și-mi dai 2 lei pe tot ce iei”. Hmmm…Okay! Am ales 2 portocale, o banană și muuulte mandarine urâte. I-am dat 2 lei, i-am mulțumit frumos și ea mie și am plecat acasă.

Ajuns acasă, am făcut poze cu ”captura” de la piață special pentru această postare pe blog. Am ales cele mai urate 3 mandarine pentru a le deschide ca poză demonstrativă:

(când o să am telefon mai ”ciumeg” și spațiu suficient pe blog – că deja rămân fără – o să punem și poze mai clare :D)

CONCLUZIE 1: Mandarinele au fost foarte bune, gust bun, coaja subțire, FĂRĂ SÂMBURI. Puteau fi făcute suc sau mâncate așa. Am înlăturat mijlocul de la banană și am avut o banană aproape întreagă foarte bună. Am înlăturat cele două porțiuni bușite de la portocale și am obținut aproape 2 portocale foarte bune. În total, 3,95 kg de fructe, cu 2 lei. (am cântărit acasă cu cântarul de mână electronic). Fără banană și portocale am avut în plasă 3,20 kg de mandarine ”urâte” dar bune. Asta înseamnă că putem spune că am cumpărat mandarine foarte bune cu 0,625 lei/kg (2 lei împărțit la 3,2 kg). Adică 62 de bani pe kil. Am menționat că punga mare pe care mi-a dat-o se vinde în piață cu 50 de bani și vânzătoarea nu mi-a cerut nimic pe ea? Mai sunt și oameni cu bun simț în piață, nu doar speculatori nesimțiți. Deci dacă e să luăm în calcul și punga, aproape că am luat gratuit 3 kile de fructe de la piață (1,5 lei e nimica toată). Uitați-vă cât de bine arată chiar și în pozele mele la calitate slabă:

mandarine banane portocale fructe piata agroalimentara Mandarine la 62 de bani kilogramul (0,625 lei) în Bucuresti. Ce poti găsi dacă mergi mai des la piață 12

CONCLUZIE 2: Astfel de lucruri se pot întâmpla DOAR LA PIAȚĂ. Astfel de lucruri ȚI se pot întâmpla DOAR DACĂ MERGI MAI DES ÎN PIAȚĂ. Deci…mergeți mai des în piață și căscați ochii!

Vezi și CALENDARUL PIEȚEI – ce poți cumpăra din piață în această perioadă.

Nu uita că SĂNĂTATEA SE CUMPĂRĂ DIN PIAȚĂ, NU DE LA FARMACIE!

P.S: După ce am mâncat banana din poză și alte două în altă zi m-am documentat despre cât de toxice sunt (sau nu sunt?) bananele pentru sănătate. Veți putea afla ”povestea bananelor” în postarea următoare pe blogul Ce-i cu noi?

Emilian, 7 nov 2014, ceicunoi.wordpress.com. Facebook: Ce-i cu noi? – un blog educativ despre comportamentul uman.

4 responses to “Mandarine la 62 de bani kilogramul (0,625 lei) în Bucuresti. Ce poti găsi dacă mergi mai des la piață (s)

  1. Ce taaare! Tocmai vorbeam astazi despre cantitatea enorma de mancare aruncata de supermarketuri in conditiile in care f multi oameni n au ce manca…Si cum oameni faini, de prin diverse tari din Europa si nu numai, au facut “redistribuirea” hranei scapand supermarketurile de produsele care expira “astazi”, gatindu le si dand de mancare la multa lume. E o idee minunata si cred ca in curand o sa se aplice si n Romania. Apoi am citit despre termenul de expirare de pe produse si cum, de multe ori, foarte multe produse se pot consuma fara pericol si multe zile/saptamani/luni dupa acea data. Poate o idee de un nou articol marca ce-i cu noi? :P

    • Gorjului. Dar nu părea că mai sunt :D Oricum, fiecare piață cu ”secretele” ei. Cea mai drăguță piață vizitată de mine a fost în Piatra Neamț :) Plină cu bunătăți :) Și Matache (piața mică/separată) are secrete – mi-am luat toamna asta piersici de vie geniale cu pulpa rosie super gustoase si ieftine. Ehh.

Spune-ți părerea aici:

