Documentarul Educatia interzisa (La educacion prohibida) – idei principale si traducere: inlocuirea competitiei cu cooperarea, separarea de mama cat mai tarziu, autoeducatie (edu)

Documentar Educatia interzisa La educacion prohibida idei principale si traducere roman inlocuirea competitiei cooperarea, separarea de mama autoeducatiePentru o educație reală – ideile principale extrase din documentarul La educacion prohibida (sursa: FB Liliana Manolache AICI):

Inlocuirea competitiei cu cooperarea.

Eliminarea catedrei si a bancilor in scoli.Schimbarea rolului profesorului in indrumator.

Eliminarea sistemului de note si examene cel putin pana la varsta de 16 ani a elevului.

Invatatorii , profesorii , indrumatorii elevilor sa detina locuri cat mai stabile in sistem. Evitarea la maxim a emigrarii lor de la o clasa la alta sau de la o scoala la alta.

Formarea de indrumatori care stiu in primul rand sa educe copii din punct de vedere emotional.

Promovarea unui nou tip de educatie cat mai completa.

Clase de arta si lucru manual.

Inlocuirea evaluarilor cu un alt sistem care doar indruma elevul.

Introducerea in scoli a claselor formate din elevi de varste diferite.

Implementarea in scoli a democratiei participative.

Profesorul este doar un indrumator , elevii sunt cei care decid ce vor studia la ore.

Regulile dupa care functioneaza clasa sunt stabilite si de catre copii in adunari unde orientatorul nu decide , doar copii.

Implementarea ideii de auto educatie.

Ore dedicate special pentru impulsionarea copilului in a descoperi ce doreste sa faca in viata.

Implementarea idei ca educatia inseamna in primul rand grija si preocupare pentru copil.

Alegerea indrumatorilor (profesorilor) care au vocatie pentru aceasta meserie.

Profesorul trebuie sa treaca un examen unde sa dovedeasca ca este o persoana fericita.

Conducerea scolii reprezentata de o adunare a profesorilor , care va inlocui deciziile directorului.

Adaptarea metologiei la copii si profesori nu invers.

Implicarea parintilor in educarea copiilor in scoala , organizarea de intalniri ale copiilor si parintilor in cadrul orelor.

Parintii au nevoie de mai mult timp liber pentru a creste  si educa copilul.

Separarea de mama sa se faca cat mai tarziu…

(sursa: FB Liliana Manolache AICI)

Documentarul La educacion prohibida:

………..

Pentru a vedea traducerea integrală a documentarului, vizionați-l pe Youtube AICI și apăsați butonul Transcripts, după care selectați limba română.

Mențiune Ce-i cu noi? 1: Nu susține nimeni că toate aceste idei ar putea fi aplicate perfect de mâine în România și ar da roade imediat!

Mențiune Ce-i cu noi? 2: Înainte de a gândi un sistem de educație național, putem să ne întrebăm dacă educația ar fi bine să se facă preponderent în Școli sau… în special acasă, de către părinți….. De citit astea 2 chestii: Prof. Florian Colceag – educația din prezent îi face pe copii sclavi și Educația pentru turme.

Emilian, 29 iulie 2014, ceicunoi.wordpress.com. Facebook: Ce-i cu noi? – un blog educativ despre comportamentul uman.

7 responses to “Documentarul Educatia interzisa (La educacion prohibida) – idei principale si traducere: inlocuirea competitiei cu cooperarea, separarea de mama cat mai tarziu, autoeducatie (edu)

    • Educatia este mentinuta special la nivelul de dezastru pentru ca masele de oameni sa fie zombie care nu pricep ce se intampla in jurul lor, si anume ca exista o mafie bine organizata care ii exploateaza ca pe niste sclavi.

  1. Unele dintre ideile de aici se contrazic între ele. De exemplu, un profesor fericit, nu înseamnă că este echilibrat. Astfel, inteligența emoțională se dezvoltă și cu ajutorul lacrimilor care arată sensibilitate. Profesorul trebuie să fie OM, în primul rând. Vezi ,,Părinți străluciți, profesori fascinanți” a lui Augusto Cury.
    Eliminarea băncilor e ciudată. E nevoie de niște mese de sprijin pentru cărți și caiete, nu? E vorba, însă, de așezarea băncilor în formă de ,,U” sau ,,V”, pentru ca elevii să-și vadă fețele.
    De multe ori, copiii vor decide să facă lucruri care nu îi dezvoltă, pentru că nu au experiența necesară în luarea unor decizii. Pot fi consultați și ținut cont de părerile lor, asta da!
    Cea mai echilibrată și realistă carte cu idei pe această temă este cea pomenită mai sus.
    http://innerspacejournal.wordpress.com/2011/08/30/povestea-marelui-turn-augusto-jorge-cury/
    http://innerspacejournal.wordpress.com/2011/05/29/sfaturi-pentru-parinti-si-profesori/

    • Tocmai d’aia am mentionat ca ideile nu sunt solutia perfecta. Da, si mie mi se pare ciudate lucrurile semnalate de tine (bancile, fericirea profesorilor, copiii sa decida de capu lor), insa astea ar fi cateva dintre ideile principale din documentar. Ele au rolul sa motiveze oamenii sa vada documentarul integral. Poate (probabil sigur) acolo se explica mai detaliat de ce merita facuta aia si ailalta etc. Nu stiu, eu n-am apucat sa-l vad.

      O sa citesc materialele de la link-urile puse si le pun pe urma si eu pe front page.

      Insa problema este alta: Noi nu suntem acum la etapa de a găsi o varianta mai buna la sistemul criminal actual de educatie care ne indobitoceste tinerele generatii. Pentru ca si daca am avea Solutia… NU O PUTEM PUNE IN PRACTICA, pentru ca nu suntem la butoane. Problema noastra principala este CUM eliminam criminalii mafioți de la butoane, ca sa putem pune noi în locul Sistemului lor de sclavie ceva mai bun. Deci prima etapa e CUM AJUNGEM SA PUTEM SCHIMBA ROMÂNIA și abia apoi CUM FACEM SA INDREPTAM AIA SI AILALTA, cum e mai bine in sistemul de educatie / medical / agricultura etc. E cumva pierdere de vreme. Si daca am avea in mana – uite – asta este sistemul de educatie IDEAL, direct de la DUMNEZEU. Asa si…ce facem cu el? :) Ca sistemul de educatie actual este creat, impus, mentinut si gestionat de MAFIE. Noi nu putem pune sistemul nostru ideal de la Dumnezeu insusi din cauza mafiei. Asta e pb. De multe ori romanii stau si pierd timpul pe dezbaterea unor chestii sarind peste etape logice si cronologice… Creierul nostru trebuie fixat pe cel mai important lucru in prezent: CUM FACEM SA SCAPAM DE PARAZIȚII CARE NE EXPLOATEAZA? (si care cauzeaza TOATE problemele noastre…) Apoi…cand oameni debuna credinta, romani patrioti vor fi la putere, solutiile vor veni imediat, de la toti ceilalti oameni de buna credinta inteligenti. Oh well.

  2. Inlocuirea competiei cu cooperarea, mda tin si acuma minte cum ne spuneau profesorii in liceu si facultate chestia asta ! Este un lucru total negativ sa ii spui unui adolescent ca va concura cu x, y, z automat ma gandeam si eu si restul DACA NU REUSESC ? DACA NU VOI FACE FATA ? Asta e societatea mizera in care traim, trecem printr-un sistem de invatamant care la sfarsit nu ne invata sa facem nimic concret si ne pune sa ne mancam intre noi !

  3. Buna,
    Nu sunt de acord cu multe dintre ideile pe care le-ai enumerat in articol ( cazul in care nici eu nu m-am uitat la video) . Mi se par absurde unele si fara sens. In schimb, sa-ti zic ce as schimba eu in sistemul de invatamant din Romania:
    – sa fie amendati parintii ai caror copii nu frecventeaza orele deloc , chiulesc mult fara motivare ( sau daca nu au bani sa-si trimita copiii la scoala sa fie ajutati de catre stat obligatoriu) si deasemenea sa fie amendati profesorii care beau , sunt violenti cu elevii (bineinteles, si arestati) sau nu predau lectiile asa cum trebuie ( scriu lectia pe tabla fara sa explice nimic elevilor)
    – sa nu se predea atata Lb si literatura romana. Daca ma gandesc bine , la ce e bun? Mai bine ar predea materii mai multe despre mediul inconjurator si cum s-o protejam. La ce ii foloseste planetei noastre de exemplu atata limba romana?? :)) ca pana la urma planeta noastra e mai importanta decat orice. Sau mai bine zis grija noastra fata de ea.
    – sa se predea doar notiuni de baza la matematica, lucruri care ne vor folosi cu adevarat in viata iar cine vrea mai multa matematica sa faca ore in plus , ca si la romana de altfel.
    Cam atata am in minte acum… Ce parere ai?

    • Deocamdata programa / curicula scolara este facuta de institutii publice aflate in controlul mafiei internationale. Cand or fi patrioti romani la conducerea acelor institutii si vor decide cum sa arate sistemul de invatamant, cu siguranta vom avea o situatie mult mai buna.

Spune-ți părerea aici:

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s