Lista comportamente daunatoare sanatatii fizice si psihice. Cum ne dam seama ca avem un stil de viata nesanatos. Lucruri concrete care ne afecteaza sanatatea (s)

Lista comportamente daunatoare sanatatii fizice si psihice. Cum ne dam seama ca avem un stil de viata nesanatos. Lucruri concrete care ne afecteaza sanatatea viata lunga si fara boli sfaturiAm alcătuit mai jos o listă de lucruri concrete care ne afectează viața și sănătatea, lucruri de care trebuie să ținem cont pentru a trăi mult și bine. Această listă nu are scopul de a mustra pe cineva, ci de a reliefa anumite comportamente greșite ce trebuie schimbate. Schimbarea acestor comportamente va duce la o viață mai bună a celor care reușesc să își îmbunătățească stilul de viață și va duce la un popor mai sănătos și o societate mai eficientă. Lucrurile înșirate mai jos pot funcționa ca un „barometru” obiectiv asupra modului în care ne trăim viața, mai ales din perspectiva sănătății fizice și psihice. În mod normal ar trebui să ne pese de aceste lucruri şi să medităm la ele. Nici eu nu stau prea bine la multe dintre ele, însă măcar le conştientizez şi încerc să fac ceva în legătură cu ele. Din păcate cei mai mulţi oameni nici nu se gândesc la aşa ceva, şi-şi trăiesc viaţa din inerţie. Acest lucru se întâmplă pentru că oamenii nu mai disting chestiile importante şi relevante de cele banale şi neimportante, nu mai disting adevărul de minciună şi propagandă, trăiesc cu iluzii nocive în cap, nu știu ce e bine și ce e rău pentru ei etc. Problema pleacă de la procesul de distrugere mentală la care suntem supuşi continuu, mai ales începând cu ultimii 25 de ani, după ce puterea în România a fost preluată de străini, prin Lovitura de stat şi asasinatul din ’89 (metodă clasică de a prelua puterea în ţările conduse de patrioţi – planificăm o „revoluţie populară”; prostim poporu’ că este ultra asuprit de „dicatoru’ nenorocit” şi că dacă scapă de actuala conducere va avea parte de o viaţă mai bună, „ca în vest” etc; îl convingem pe popor să ia parte la „revoluţie” şi să accepte viitoarea conducere, care desigur, va fi a mafiei internaţionale, nicidecum una care să lupte pentru binele poporului şi în interes naţional; preluăm puterea prin oameni de-ai noștri infiltrați; exploatăm la sânge noua colonie și distrugem ce nu putem exploata. Perfect!). Acum că am înțeles de unde ni se trag problemele în România, haideți să vedem o parte dintre comportamentele nocive pentru sănătate rezultate în urma distrugerii mentale și a lipsei educației reale (voi completa lista în timp dacă e cazul). Detalii în continuare:

Listă comportamente dăunătoare sănătății fizice și psihice:

– NU prea te informezi (citit articole și cărți, vizionat emisiuni, documentare etc) despre cum să ai o viață lungă și sănătoasă – asta este principala greșeală. Trebuie întâi să afli ce și cum să faci să fii sănătos, iar pentru asta trebuie să citești mult, să te informezi continuu.

– Ignori principalele chestii care îți afectează sănătatea: alimentația, odihna, mișcarea, toxinele introduse în corp în nenumărate feluri, stresul etc.

– Faci cumpărăturile doar din supermarket sau predominant din supermarket -> înseamnă că pierzi legumele și fructele sănătoase care ÎNCĂ SE MAI GĂSESC ÎN PIEȚE și înseamnă că aduci în organism o grămadă de otravă din produsele toxice vândute legal în supermarket-uri (legume și fructe străine crescute în stil industrial pline cu chimicale, cărnuri otravă și toate celelalte produse toxice care ni se oferă în supermarketuri) – citește ASTA despre supermarketuri și ASTA despre mâncare direct de la producător. Pentru mâncare sănătoasă din PIAȚĂ vezi și asta: Calendarul Pieței – ce găsim la piață în această perioadă. Și AICI exemple de otravă modernă la care am renunțat eu până acum.

– Mănânci multă carne (când de fapt oamenii sunt, biologic, vegetarieni) – citește ASTA

– Bei otravă toxică modernă – sucuri colorate și acidulate în frunte cu bine cunoscutul și mult iubitul COLA (a se consuma de preferință cu un energizant la doză la fel de nociv – IAMI!)

– Nu prea te interesează ce conțin alimentele și băuturile pe care le bagi în gură (dacă se vând legal în magazin înseamnă că sunt bune de mâncat, nu? ce iluzie…)

– Mănânci pe fugă și înghiți fără să mesteci suficient (la oameni, digestia începe încă din gură, unde mâncarea trebuie bine mestecată și amestecată cu salivă înainte de înghițire) (dacă mesteci calumea – de 50 de ori – fiecare îmbucătură te vei sătura mai repede și vei mânca mai puțin – aviz celor care vor să mănânce o cantitate mai mică de mâncare)

– Mănânci mâncare grea / multă seara, noaptea sau înainte de culcare și adormi cu stomacul plin (mâncare încă nedigerată). Ideal ar fi ca seara să mâncăm doar fructe / salate etc ceva usor și să NU adormim cât încă mai avem mâncare nedigerată în stomac.

– Mănânci nervos sau certându-te cu cineva / într-o dispoziție dăunătoare, stresantă

– Încălzești mâncarea la cuptorul cu microunde – citește ASTA

– Amâni masa și lași corpul fără nutrienți – asta este una dintre cauzele care îi transformă pe oameni (detalii AICI) și poate duce chiar și la violență domestică

– Nu ții post alimentar – dacă nu crezi în Dumnezeu, de ce să ții post, nu? Postul nu e doar despre Dumnezeu. De-a lungul anului, posturile religioase, care înseamnă teoretic mai puține fapte rele, mai multe fapte bune și post alimentar oferă o ocazie minunată să ne purificăm organismul de mâncarea otravă modernă. Postul ortodox interzice mâncarea produselor de origine animală (carne, ouă, lapte, brânză, unt etc). Adică ne obligă să mâncăm, măcar o anumită perioadă, mai sănătos: VEGETALE din piață.

– Nu practici periodic un sport

– Nu faci periodic mișcare

– Stai în fund pe scaun prea multe ore pe zi, prea multe zile pe săptămână – corelat cu lipsă de mişcare = sedentarism

– Accepți să trăiești cu o greutate mai mică sau mai mare decât „normalul biologic” (există și excepții) – verifică pe graficul următor sau alte grafice asemănătoare în ce categorie te încadrezi în funcție de înălțime și masa corporală:

indice masa corporala greutate inaltime grafic verifica nivelul greutatii normal normoponderal supraponderal obez greutatea normala sanatate calcul greutate inaltime grafic schema doctor corp

sursa: ghidulpacientului.ro

– O iei tot timpul pe scările rulante la metrou sau în mall (vezi o chestie interesantă AICI)

– Urci cu liftul la bloc, fără să profiți de faptul că poți face mișcare pe trepte măcar un etaj sau două (și iei liftul când obosești)

– Gâfâi când urci pe scările normale de la metrou

– Obosești rapid dacă transporți o greutate (relativ ușoară) dintr-o parte în alta (=> condiție fizică precară)

– Mergi foarte puțin pe jos – preferi mașina personală sau transportul în comun chiar și pentru distanțe mici

– Te sprijini pe ceva atunci când îți speli piciorul la baie – ăsta e un barometru interesant. În mod normal, o condiție fizică optimă îți permite să stai într-un picior și să ții piciorul celălalt în aer cât îl speli. Dacă însă ești prea gras, prea fără vlagă și energie, prea ramolit etc vei sprijini piciorul care este spălat pe ceva, pe marginea căzii / pe celălalt picior sau vei sta pe ceva în fund ca să speli piciorul mai ușor. Atunci când nu vei mai putea să-ți speli piciorul stând doar în piciorul celălalt, fără alt sprijin, vei știi că ai o condiție fizică care se degradează și că trebuie să faci ceva să schimbi situația.

– Ești iubitor de confort fizic și îți displace să depui chiar și cel mai mic efort fizic – vezi să nu ajungi așa:

……………………………

– Când te îmbolnăvești bagi pastile la greu imediat că așa a zis doctoru’ și doctoru’ știe cel mai bine – citește ASTA1 și ASTA2 și ASTA3 despre încrederea orbească și stupidă în „autorități”

– Te pitești sub umbrelă, în stațiile de metrou, pe lângă chioșcuri sau în stația de autobuz cum încep să cadă câteva picături de ploaie – ca și cum ar fi acidă sau ai muri dacă te plouă un pic – vezi ASTA

– Fumezi (vezi AICI cum să te laşi de fumat uşor)

– Bei mult alcool

– Te enervezi des din diferite motive – ai grijă să fii mâncat

– Te cerți des – familie, prieteni, colegi

– Te culci după ora 11 noaptea (în mod normal, din punct de vedere biologic, noi ar trebui să activăm cât e lumină afară și să ne odihnim/să dormim când e noapte; cel puțin așa mi se pare mie că ar trebui să stea lucrurile, însă electricitatea și iluminatul artificial ne-au dat peste cap ritmul biologic de animal diurn)

–  Dormi sub 7-8 ore pe zi (teoretic, din ce am înțeles eu până acum idealul ar fi minim 8 ore de somn, 22:00-06:00) (ceva detalii AICI)

– Te trezești înțepenit – nu e normal, fă ceva în legătură cu asta

– Te doare des capul – nu e normal, fă ceva în legătură cu asta

– Te doare des spatele – nu e normal, fă ceva în legătură cu asta

– Faci sex neprotejat cu mai multe persoane (eventual prostituate) – smart!

– Te uiți la TV – Televizorul înseamnă distrugerea ochilor, distrugerea creierului (fizic), manipularea creierului și credințelor noastre, dezinformare, pierdere de timp etc etc etc – citește ASTA

– Stai cu ochii în telefon / calculator / tabletă câteva ore pe zi distrugându-ți ochii sau citești / privești la ceva aproape de ochi fără să aplici „Regula celor trei 10” – citește ASTA

– Asculți muzică la căști des și la maxim distrugându-ți urechile (efectele nu se văd imediat!) – citește ASTA

– Vorbești la telefonul mobil cu aparatul la ureche lipit de creier, adică fără hands free cu fir – o greșeală pe care o fac 98% dintre oameni – chiar vreți să vă distrugeți creierul? E așa greu să folosim hands free cu fir? – citește ASTA

– Locuiești într-un oraș poluat – (dacă poți, mută-te în provincie! viața e mai sănătoasă „la țară”)

– Bei apă la PET sau de la robinet fără să știi ce conține și fără să o filtrezi/purifici în vreun fel sau altul – cel mai întâlnit caz; repet îndemnul de mai sus – dacă puteți, mutați-vă la țară pentru a trăi cât mai sănătos și autonom.

– Te vaccinezi pentru diferite boli sezoniere – încrederea orbească în doctori e la cote alarmante în România – citește ASTA

– Te parfumezi și te dai cu tot felu’ de creme pe tine (adică îţi bagi chimicale în corp, prin piele) – citește ASTA

– Ignori igiena corporală

– Nu te speli suficient pe dinți (ar trebui măcar dimineața și seara; ideal ar fi după fiecare masă și să nu mănânci între mese ca să nu rămână pe dinți și în gură chimicalele din mâncare)

– Folosești pastă de dinți cu fluor toxic deși există pe piață alternative sănătoase – despre fluor AICI

– Pui mâna la nimereală în toaletele publice – citește ASTA.

– Nu-ți folosești creierul – nici la serviciu, nici acasă, nici cu prietenii, nici în particular. Nu există o rețetă ideală pentru a-ți menține creierul lucid, dar dacă îți vei hrăni creierul doar cu informații puerile, emisiuni cretine la TV, fotbal, discuții stupide cu băieții, bârfe, filme stupide, modă, pariuri sportive etc etc etc, creierul tău va râncezi și vei fi senil la bătrânețe. E simplu: așa cum corpul tău se ramolește dacă nu îl pui la treabă (muncă fizică/exercițiu fizic), așa și creierul tău devine senil dacă nu îl folosești.

– Ai router wireless acasă sau la birou – o radiație nocivă (în plus față de ce avem deja de la releele GSM) care îți bombardează corpul în fiecare zi – vezi experimentul ĂSTA

– Mănânci fructe imediat după masă sau în timpul mesei când de fapt, fructele ar trebuie mâncate DOAR PE STOMACUL GOL – citește ASTA

etc etc etc

Iată mai sus câteva exemple de comportamente / situații pe care le putem îmbunătăți pentru a avea o viață lungă și sănătoasă… Ține de noi să ne pese și să facem ceva în legătură cu aceste lucruri!

De citit și asta:

Ce înseamnă o Viața sănătoasă partea 1

Ce faci sa fii sanatos – 5 sfaturi practice pentru o viata lunga si sanatoasa

Sfaturi de la dr. Virginia Henderson – nevoile ființei umane

Emilian, 19 mai 2014, ceicunoi.wordpress.com. Facebook: Ce-i cu noi? – un blog educativ despre comportamentul uman.

Advertisements

11 responses to “Lista comportamente daunatoare sanatatii fizice si psihice. Cum ne dam seama ca avem un stil de viata nesanatos. Lucruri concrete care ne afecteaza sanatatea (s)

  1. Un singur comentariu am. La ,,Mănânci fructe imediat după masă sau în timpul mesei când de fapt, fructele ar trebuie mâncate DOAR PE STOMACUL GOL,, ai dreptate si mai trebuie adaugat ca pot fi mincate si ca o sursa de energie imediata dupa practicarea unui sport, cardio sau ridicari greutati.

  2. Poti vedea in blogul tau la sfarsitul anului pe judete cine citeste ? La batrani nu mai fac greseala sa le mai dau hartii in plan medical. O sa le dau la tineri, poate vor ajunge altfel astfel la batrani.

    • Din pacate nu pot vedea pe judete, doar pe tari. De la inceputul blogului ordinea primelor 5 tari ca nr de vizitatori e urmatoarea: Romania, Moldova, Italia, Germania, SUA. Nu am platit nicaieri absolut nimic pt functionarea sau promovarea blogului si de aceea am unele limitari. Dar e ok. Trebuie sa ai in minte 2 chestii: Oamenii sunt interesati de chestii diferite (pe categorii sociale, pe varste etc) si trebuie sa le vorbesti pe limba lor.

  3. Apropo de manipularea de la tv, cine este idiotul ala afectat de la stirile de la ora 1 de la antena 1 care vorbeste la stiri, cand se arata vreun reportaj, adica se aude doar vocea lui ? Afectat vorbeste ca isi permite ca are bani si sa faca populatia sa se simta si mai stresata/afectata. Sau mai pe intelesul tuturor, prostul ala care plange. Si daca iti citeste blogul. – Esti un idiot sinistru amice !

  4. Bun articol! Mi ar fi placut sa apara accentul un pic mai mult si pe latura mai putin vazuta a sanatatii :) Sunt oameni care tin cont de toate sfaturile ( sa zicem ) de care scrii dar omit partea mai subtila… Toate comportamentele astea ale noastre ar trebui sa se desfasoare cat mai natural posibil, fara frustrari (de natura restrictiilor ), fara ganduri negre, conflicte si atitutini negative ( la adresa noastra sau a altora ). Partea asta mai subtila face de multe ori diferenta intre sanatate ( fizica, mentala si sufleteasca ) si boala. Felicitari! Mi as dori nespus ca din ce in ce mai multi oameni sa fie costienti de adevarurile astea! Daca mi e permis, as recomanda vizionarea unui documentar: Earthlings. Numai bine!

    • Tocmai de aceea exista posibilitatea de Comment la sf textelor, ca cititorii sa vina cu completari utile :) Da, psihicul este foarte important pentru o viata sanatoasa, am mentionat asta in alte texte despre acest subiect. Este chiar demonstrat stiintific nu doar o chestie flower power sa gandim pozitiv ca asa e trendu :) Iti este permis, poti pune si link-uri catre chestii utile. Mi-ai adus aminte prin acest comentariu sa pun pe blog documentarul Forks over knives intr-o postare separata. Ms.

  5. Salut Emilian! Am ajuns la tine pe blog acum vreo doua luni dupa ce m-am lasat de fumat citind cartea in sfarsit nefumator a lui Allen Carr pe care o aveam de la cineva. Cautand pe google despre Allen Carr am ajuns la tine pe blog si te felicit si iti multumesc pt ce faci aici. Aseara tot cautand despre Carr am gasit cartea ”greutatea ideala” si am citit o parte din ea nu pentru ca am probleme cu greutatea ci din curiozitate si am ramas surprins de ce contine. se potriveste de minune la tine pe blog la aceasta sectiune si iti recomand sa o citesti.

    • Salut. Multumesc pt mesaj si felicitari ca esti un fericit nefumator :). Mersi pt recomandarea cartii Greutatea ideala a lui Allen Carr. O stiu, e pe lista de carti de citit la un moment dat. Sigur ca atunci cand o voi citi voi face un minuscul rezumat si pe blog. Uite daca o citesti tu acum, poti scoate tu ideile principale din carte si mi le poti trimite prin mail – vezi CONTACT si le punem pe site :)

Spune-ți părerea aici:

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s