Ce poti face cu o ora si ceva din timpul tau. Exemplu mediatizare – afise si flyere protest gaze sist 6 aprilie 2014 (eco)

afise lipite protest manifestatie manifestare miting anti contra gaze sist exploatare hidraulica fracking 6 aprilie 2014 bucuresti romania strainatate zi nationala impotriva exploatarii 22Gazele de şist sunt moartea, nu mai stau să reiau din nou ca sunt deja o grămadă de informaţii pe acest blog şi pe internet. (vezi de ex AICI)

Am ales sa dedic o oră si ceva din timpul meu pentru mediatizarea protestului anti fracturare hidraulica, impotriva explorării şi exploatării gazelor de şist din 6 aprilie 2014, nu doar pe blog, ci şi pe stradă. Am mers şi am luat afişe şi flyere de la sediul organizatorilor şi am investit o oră şi 10 minute in lipirea şi distribuirea lor pentru ca mai mulţi oameni să audă de protest (şi, ideal, să se informeze mai mult şi să participe).

45 de minute: 25 de afişe – 25 de scări de bloc din zona în care locuiesc în Militari, Bucureşti

25 de minute: 50 de flyere educative despre gazele de şist + mini flyer de anunţ al protestului la gura de metrou Gorjului

In total – o oră şi 10 minute.

N-am murit o oră făcând asta şi nici mâinile sau picioarele nu m-au durut. ORICINE ar putea să facă asta. Trebuie doar să-ţi pese şi să fii dispus să renunţi la puţin din timpul tău liber.

Dacă 50.000 de oameni împărţeau câte 10 flyere (nu mai mult), aflau despre eveniment 500.000 de oameni…

DETALII DESPRE PROTEST AICI.

Emilian, 4 aprilie 2014, ceicunoi.wordpress.com. Facebook: Ce-i cu noi? – un blog educativ despre comportamentul uman.

2 responses to “Ce poti face cu o ora si ceva din timpul tau. Exemplu mediatizare – afise si flyere protest gaze sist 6 aprilie 2014 (eco)

  1. Felicitari! Asa e cam mai bine sa-i convingem pe altii, prin exemplul personal. Dar cum au reactionat oamenii? Ai avut ceva neplaceri cand le dadeai flyer-erele sau cand lipeai afisele? Ca nu m-ar mira…

    • Orice astfel de experienta e interesanta si din ea poti invata despre cum sunt oamenii. Asta e ca un bonus, pe langa mediatizarea unei chestii benefice pentru tara… In principiu oamenii sunt indiferenti. Nu pot face fata adevarului, si altor probleme, mai multe decat au ei deja. Un nene mi-a zis ca imi da jos afisul de la scara, ca ~ce propun in loc de gaze de sist?~. Eu l-am intrebat, PENTRU CE? La care el…pai nu vezi preturile la benzina… Din discutia ulterioara am concluzionat ca el saracu credea povestile mincinoase din presa vanduta cu independenta de gazul rusesc etc. Ce inseamna sa folosesti TV… I-am explicat sa caute pe net statistica oficiala a guvernului Romaniei si a UE prin care Romania produce deja mai mult gaz (NORMAL, NU de sist) decat consuma…si ca gazele de sist nu sunt despre energie, independenta etc. M-am uitat a doua zi la scara respectiva si nu il daduse jos… Insa la alte scari disparusera afisele. Oameni care probabil urasc orice afis si le dau jos imediat cum apar la ei la scara, indiferent despre ce e vorba…poate ca sa nu se lipeasca scotchu prea tare si sa fie mai greu de curatat…. Nu conteaza tara… Conteaza sa fie geamul curat. In rest, la impartirea flyerelor, iarasi, oameni care te refuza fara sa aiba habar despre ce e vorba in flyer (eu tot timpul cand imi intinde mana cinevba cu un flyer ma opresc sa vad despre ce e vorba – daca ma intereseaza, il iau, daca nu, il las). Insa multi te refuza din start, satui si ei de milioanele de flyere primite despre nimic (reclame la produse/servicii etc). Unora le ziceam, e despre gaze de sist…tot degeaba, nu ii interesa nici despre gazele de sist. Dar…cei mai multi luau flyerul, poate si pentru ca le ziceam sa citeasca cand au timp – care inducea ideea ca nu e vorba de o reclama la ceva… Habar n-am cati au citit pana la urma, nici nu avem de unde sa stim. Dar le-am impartit strategic…mai ales celor care coboara la metrou, nu celor care ies, pentru ca cei care intra la metrou au timp cateva minute cat asteapta metroul sa se plicitseasca…si poate citesc atunci. Cei care ies sunt grabiti spre casa si sunt mai multe sanse sa iti arunce la gunoi flyereul. Oh well. Ideea e ca daca MULTI oameni ar face chestia asta, ar fi nevoie doar de vreo 10 minute de la fiecare, pentru impartit 10-20 de flyere. Si gata. O banalitate. Si astfel ar afla muuuult mai multi oameni de astefel de actiuni. Dar…oammenii nu se implica. Acele 10 minute sunt mai placute stand la TV sau pe FB… Mai era si astazi de la 11 o campanie de impartit flyere (m-au sunat organizatorii) dar n-am putut sa merg ca tre s stau sa fac curat in casa, fine-ar ~lupta pentru supravietuire~ care ne mananca tot timpul.

Spune-ți părerea aici:

