Curs gratuit – Invata sa mergi pe bicicleta sambata 13 iulie 2013 parcul Kiseleff Bucureşti. Cum sa mergi pe doua roti. Sfaturi biciclisti incepatori (bici11)

curs gratuit Invata sa mergi pe bicicleta sambata 13 iulie 2013 parcul Kiseleff Bucureşti. Cum sa mergi pe doua roti. Sfaturi biciclisti incepatori mersul pe biciclete in parc aer liber biclaAnunţaţi-vă prietenii, rudele, cunoscuţii, colegii care vor să înveţe gratuit să meargă pe bicicletă! Sâmbătă voi ţine al doilea curs gratuit pentru învăţarea mersului pe bicicletă în cel mai uşor mod posibil. Cursul gratuit pentru biciclişti începători va avea loc Sâmbătă, 13 iulie 2013, începând cu ora 11, în parcul Kiseleff din Bucureşti (vezi hartă mai jos). Detalii despre curs, despre program, despre ce se va întâmpla acolo şi ce are nevoie cineva ca să participe, în continuare:

UPDATE 13 iulie 2013: Galerie FOTO şi impresii de la curs în partea de jos.

Iniţiativa de a organiza cursuri gratuite în Bucureşti pentru Învăţarea mersului pe bicicletă – atât pentru adulţi (indiferent de vârstă) cât şi pentru copii, a fost explicată în anunţul de aici:

https://ceicunoi.wordpress.com/2013/03/21/curs-gratuit-cum-sa-inveti-sa-mergi-pe-bicicleta-bucuresti-sfaturi-biciclisti-incepatori-lectii-mers-pe-bicicleta-cea-mai-usoara-metoda-bici5/

Pe 6 aprilie 2013 a avut loc primul curs gratuit. Puteţi citi despre el (+FOTO) la link-ul următor:

https://ceicunoi.wordpress.com/2013/04/03/inveti-sa-mergi-pe-bicicleta-sambata-6-aprilie-ora-1230-parcul-izvor-bucuresti-curs-gratuit-sfaturi-pentru-biciclisti-incepatori-bici6/

Pe 13 iulie 2013 va avea loc cel de-al doilea curs gratuit organizat de mine.

Cursul are la bază aplicarea practică a Metodei uşoare prin care ORICINE poate învăţa să meargă pe bicicletă, indiferent de vârstă, fără niciun chin, fără niciun stres şi fără nicio traumă fizică sau psihică.

Pentru cei interesaţi să vadă care sunt principalele două metode prin care se poate învăţa mersul pe bicicletă să apese AICI – comparaţie metoda clasica vs metoda usoară. Pentru cei care vor să vadă detalii despre Metoda uşoară care se aplică la curs, să apese AICI – metoda uşoară. Pentru cei care vor să înveţe singuri să meargă pe bicicletă, să aplice sfaturile explicate AICI – metoda uşoară.

Pentru cei care vor să vină la cursul gratuit, şi să aplice acolo exerciţiile Metodei uşoare, SĂ VINĂ LA CURS! E perfect gratuit!

ORICINE este invitat!

Tot ce aveţi nevoie să participaţi la cursul gratuit de sâmbătă este SĂ VREŢI SĂ ÎNVĂŢAŢI SĂ MERGEŢI PE BICICLETĂ. Atât! Dacă nu mai apucaţi să mă anunţaţi pe mail că veniţi (VEZI CONTACT în dreapta sus), veniţi direct acolo! Nu aveţi nevoie de absolut nimic în afară de o îmbrăcăminte lejeră în care să poţi face mişcare. Biciclete închiriem GRATUIT din parcul Kiseleff!

Oficial, la cursul de sâmbătă s-au înscris 3 persoane. Cu tot cu mine suntem până acum 4.

Iată ce este important de ştiut înainte de curs:

1. Pentru a învăţa să mergi pe bicicletă ESTE NEVOIE DE EXERCIŢII PRACTICE, INDIFERENT DE METODĂ!

2. NU SE POATE ÎNVĂŢA MERSUL PE BICICLETĂ DIN PRIMA ZI, oricât de nerăbdători am fi! Este nevoie de EXERCIŢII.

3. La cursul gratuit vom face EXERCIŢII. Veţi învăţa CE AVEŢI DE FĂCUT pentru a învăţa să mergeţi pe bicicletă. Însă nu veţi pleca de acolo pedalând! Ca să fie clar. Nu ne propunem aşa ceva! Este nevoie de mai multe exerciţii, pe care le veţi putea face cu altă ocazie – măcar veţi ştii exact ce aveţi de făcut.

4. La cursul trecut, participanţii s-au plâns de dureri de fund şi zona coapselor – pe interior. Acest lucru s-a întâmplat fie din cauză că şaua nu era reglată conform înălţimii explicate cu roşu în Metoda uşoară, fie şaua era prea tare. Am recomandat de atunci celor care vor să înveţe să folosească o şa cât mai moale, să ia o husă cu gel pentru şa, şi/sau să poarte pantaloni de ciclism (cu burete între picioare – poate ajută). Deci – LUAŢI-VĂ LA VOI CEVA MOALE DE PUS PE ŞA! Un prosop, ceva, orice care să atenueze frecarea cu şaua în timpul exerciţiilor.

5. Luaţi-vă la voi ceva de băut şi un sandviş sau ceva de ronţăit. Vom face exerciţii în jur de 2 ore (sau mai mult dacă vreţi)

Întâlnirea va avea loc sâmbătă, 13 iulie, ora 11 – la gura de Metrou Piaţa Victoriei care iese spre parcul Kiseleff:

harta curs gratuit Invata sa mergi pe bicicleta sambata 13 iulie 2013 parcul Kiseleff Bucureşti. Cum sa mergi pe doua roti. Sfaturi biciclisti incepatori mersul pe biciclete in parc aer liber 1

harta curs gratuit Invata sa mergi pe bicicleta sambata 13 iulie 2013 parcul Kiseleff Bucureşti. Cum sa mergi pe doua roti. Sfaturi biciclisti incepatori mersul pe biciclete in parc aer liber 2

NE VEDEM SÂMBĂTĂ DIMINEAŢĂ!

Update 13 iulie 2013 (după curs) –  Galerie FOTO:

 

Impresii personale în urma Cursului nr 2:

1. Am avut doar 2 participanţi – trebuiau să fie 3 dar unul n-a apărut la întâlnire. Participanţii au fost parca mai motivaţi şi mai entuziasmaţi decât majoritatea persoanelor din grupul de la cursul nr 1;

2. Bicicletele care se pot închiria gratuit din parcul Kiseleff sunt bune pentru învăţarea mersului pe bicicletă conform Metodei Uşoare, însă trebuie făcute mici reglaje – şaua pusă la înălţimea optimă pentru a putea împinge cu picioarele în sol cât mai confortabil şi trebuie scoase pedalele încă de la început (cheie fixă de 15). Parcul Kiseleff e cam singurul loc din Bucureşti unde se pot închiria gratuit biciclete de către oricine doreşte, pentru 2 ore. Programul pentru închiriere (cu buletinul) este următorul: L-V 10-17 , S-D: 10-18. Persoanele care au în jur de 1.60m înălţime trebuie să îşi ia bicicletă “medie”, ca cea din pozele de mai sus.

3. În urma cursului nr 1, ţinut în parcul Izvor, am învăţat ceva nou şi am îmbunătăţit Metoda Uşoară: am aflat că apar dureri-probleme de la frecarea cu şaua în timpul exerciţiilor – motiv pentru care am recomandat ulterior folosirea unei huse de şa cu gel – moale, sau a unei şei cu gel, şi/sau a unor pantaloni de ciclism cu burete între picioare; apoi, tot la primul curs am aflat că trebuie privit înainte în timpul exerciţiilor, nu doar înspre roata din faţă;

La cursul nr 2 am aflat că problema durerilor de fund de la şa se poate diminua dacă este înclinat vârful şeii înspre jos – există o piuliţă acolo la şa din care poţi regla acest lucru. Tot la curs am aflat și că folosirea unei pante (o vale ușoară) îi ajută foarte mult pe cei care încep să prindă echilibrul pe bicicletă mai rapid – dacă poți să îți ții deja echilibrul fără să cazi stânga sau dreapt, panta te ajută să nu mai fie nevoie să te împingi în picioare pentru a înainta, bicicleta coboară singură – deci se reduce și frecarea cu șaua, ceea ce este avantajos. Dar atenție, panta trebuie să fie lină, și mâna tot timpul pe frână. Cei care nu reușesc încă să stea fără probleme în echilibru, trebuie să exerseze pe teren plan până se simt suficient de în siguranță să încerce și pe pantă. De asemenea, am mai aflat la curs că se poate învăţa mersul pe bicicletă prin metoda uşoară, CHIAR ŞI DUPĂ O SINGURĂ IEŞIRE în aer liber pentru a exersa – rezultatul se poate vedea în filmuleţul pus mai sus. Însă bineînţeles că durata petrecută exersând pe bicicletă diferă de la om la om, pentru că oamenii sunt diferiţi şi se adaptează diferit (unii mai repede, alţii mai lent) la noul mod de deplasare – bicicleta. Nu ţine de inteligenţă sau pricepere. Eu personal, am concluzionat că ţine de potențialul genelor biologice moștenite ereditar, de cantitatea şi calitatea de mişcare pe care o faci în mod obişnuit şi de vârstă. Cei tineri şi cei care fac mişcare în mod obişnuit vor învăţa să-şi ţină echilibru pe bicicletă (prima etapă) mai repede decât cei mai în vârstă şi cei care nu prea fac mişcare. Însă atenţie: ORICINE, indiferent de vârstă şi câtă mişcare face în mod obişnuit, POATE ÎNVĂŢA SĂ MEARGĂ PE BICICLETĂ. Trebuie doar să facă exerciţiile până poate sta în echilibru calumea. Apoi… la final… pedalarea – cea mai uşoară parte dacă ai deja un echilibru perfect.

4. Mulţumesc participanţilor – It’s been fun! :)

FEEDBACK din partea cursanţilor:

Luiza A., 27 ani : “Ideea initiala a fost sa invat mersul pe bicla :)). Nu mi-a iesit din prima dar am sa mai incerc :). Oricum, m-a ajutat mult cursul de azi. Pe langa faptul ca mi-am facut o idee despre cum e sa pedalezi, imi va fi si mult mai usor pe viitor pana ma voi acomoda pe deplin cu bicicleta. Asa ca multumesc inca o data pentru ideea buna pe care ai avut-o de a ne invata cevaplacut si de ce nu si util :)”

Ioana: “Am venit la curs cu niste asteptari cam mici intrucat am citit inainte ca nu prea “o sa plec pedaland” de prima data. Cu toate astea ma asteptam macar sa ma acomodez cu bicicleta intrucat chiar nu aveam deloc experienta. De plecat, am plecat cu un zambet de la o ureche la alta :)))). Mi s-a parut super metoda ta iar rezultatul e ca am invatat sa merg pe bicicleta (si am verificat a doua zi cand am mers din nou :)))) ) . Eu m-am simtit super bine, fara stress si sunt cat se poate de incantata de rezultat. Iti multumesc inca odata ca te-ai oferit sa organizezi cursurile astea, mi se pare o initiativa foarte foarte buna si sper sa ne vedem cat mai des pe bicicleta. Deci eu pot spune ca sunt foarte bucuroasa ca am fost la curs, am invatat sa merg pe bicicleta si m-am simtit foarte bine in compania voastra :)))”

Emilian, 11 iulie 2013, ceicunoi.wordpress.com. Facebook: Ce-i cu noi? – un blog educativ despre comportamentul uman.

5 responses to “Curs gratuit – Invata sa mergi pe bicicleta sambata 13 iulie 2013 parcul Kiseleff Bucureşti. Cum sa mergi pe doua roti. Sfaturi biciclisti incepatori (bici11)

  1. Pingback: Noutati | CE-I CU NOI? – un blog educativ despre comportamentul uman

  2. Pingback: Cum sa inveti sa mergi pe bicicleta – singur, simplu, rapid. Cea mai usoara metoda (div3) | CE-I CU NOI? – un blog educativ despre comportamentul uman

  3. Pingback: Curs GRATUIT cum sa inveti sa mergi pe bicicleta Bucuresti. Sfaturi biciclisti incepatori. Lectii mers pe bicicleta cea mai usoara metoda (bici5) | CE-I CU NOI? – un blog educativ despre comportamentul uman

Spune-ți părerea aici:

