Proiect educarea copiilor cu deficit de atentie ADD si ADHD, Sunt special dar vreau sa stiu!, Directia de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Sector 6 (edu29)

educarea copiilor cu probleme deficit de atentie add si adhd, proiect sunt  special dar vreau sa stiu, directia de asisstenta sociala si protectia copilului sector 6Promovez mai departe un nou proiect al celor de la Direcţia de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 6, despre care am mai scris că fac foarte multe lucruri mişto. De data aceasta este vorba despre proiectul „Sunt special, dar vreau să ştiu!”, un proiect care vine în sprijinul copiilor cu deficit de atenţie ADD (attention deficit disorder) sau ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) prin care aceştia să fie învăţaţi aşa cum trebuie învăţaţi nişte copii cu nevoi speciale, şi integraţi în familie şi societate pentru a avea o viaţă normală. Detalii în continuare:

Sunt special, dar vreau să ştiu!

Copil neatent, hiperactiv, încăpăţânat şi neascultător? Cea mai comună cauză poate fi tulburarea ADHD care afectează din ce în ce mai mulţi copii şi se manifestă prin imposibilitatea acestora de a se concentra asupra unui subiect sau unei anumite acţiuni.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii şi Institutului Naţional de Statistică apreciază că peste 220.000 de copii români suferă de ADD/ADHD, adică aproximativ 5% din totalul copiilor din Romania.

Pentru a veni în sprijinul celor peste 300 de părinţi din comunitate care au copii cu acest diagnostic, Primăria Sectorului 6 prin Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 6 implementează proiecul „Sunt special, dar vreau să ştiu!”. Acesta este un proiect adresat copiilor speciali, familiilor acestora, cadrelor didactice implicate în procesul lor de educaţie precum şi mediului social în care aceşti copii speciali se dezvoltă. Încă de la începutul acestui an Consiliul Local al Sectorului 6 a aprobat finanţarea proiectului care se desfăşoară în perioada februarie – noiembrie 2013.

Copiii cu tulburări de comportament şi\sau învăţare care au cerinţe educative speciale: ADHD (Deficit de atenţie cu tulburare de hiperactivitate), ADD (Deficit de atenţie), ODD (Tulburare de opoziţie) şi alte tulburări de dezvoltare psihologică, dar mai ales cei cu ADHD prezintă şi aspecte pozitive, dar care sunt ignorate atunci când se face referire la această tulburare. Cunoaşterea acestora permite elaborarea de programe prin care să se îndepărteze doar trăsăturile negative, accentul căzând pe aspectele pozitive care sunt folosite pentru dezvoltarea optima a copilului cu ADHD.

Aceşti copii pot fi extrem de creativi şi cu o imaginaţie debordantă, iar aceste atuuri îi pot tranforma în maeştri ai rezolvărilor, pentru ca ei nu se confruntă cu limitările care apar în cazul persoanelor obişnuite şi convenţionale. Aceste aspecte sunt stimulate şi încurajate pentru a creşte numărul de copii recuperaţi, scazând totodată numărul copiilor marginalizaţi sau etichetaţi.

Educaţia în cazul acestor copii este dificilă, dar nu trebuie sub nicio formă omis faptul că cei mici au nevoie de multă dragoste, suport şi încurajări, astfel relaţia părinte-copil devine puternică şi greu de afectat de diverse conjuncturi.

Specialiştii avertizează că această tulburare de comportament trebuie tratată, întrucât la maturitate lipsa de concentrare şi agitaţia îi va afecta, începând cu viaţa profesională până la cea personală, transformând copilul zvăpăiat într-un adult neadaptat şi profund nefericit.

Proiectul “Sunt special, dar vreau să ştiu!” furnizează copiilor servicii de evaluare, intervenţie, recuperare, informare şi formare a părinţilor şi specialiştilor care pot da o şansă la integrarea în viaţa comunităţii şi de a promova demersurile axate pe o educaţie incluzivă.

Orice intervenţie privind integrarea copilului special trebuie făcută prin implicarea intregului lanţ de recuperare terapeutică: terapeut, familie, şcoala/grădiniţa. Familia reprezintă prima şi cea mai importantă verigă educaţională din viaţa copilului, iar prezenţa şi consistenţa ei în timp în susţinerea copilului face ca dezvoltarea acestuia, precum şi recuperarea sa să se producă cu rezultate optime.

Proiectul “Sunt special, dar vreau să ştiu!” vine în sprijinul scăderii abandonului şcolar datorită rezolvării problematicii de adaptare şi educare a copilului special, a scăderii delicvenţei juvenile, consumului de alcool sau stupefiante sau a altor comportamente antisociale, riscuri la care poate fi supus copilul, adolescentul sau mai tarziu adultul special.

Mai multe informaţii legate de programele derulate de DGASPC Sector 6 găsiţi la www.protectiacopilului6.ro.

Emilian, 5 aprilie 2013, ceicunoi.wordpress.com. Facebook: Ce-i cu noi? – un blog educativ despre comportamentul uman.

One response to “Proiect educarea copiilor cu deficit de atentie ADD si ADHD, Sunt special dar vreau sa stiu!, Directia de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Sector 6 (edu29)

  1. Multi o iau in deradere. Offtopic : Ti-am trimis un email in care iti recomand niste filme moldovenesti :)
    Urmeaza acum sa ma uit la “Tunul de lemn”.

Spune-ți părerea aici:

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s