Curs workshop GRATUIT alergare jogging INCEPATORI – intalniri periodice in aer liber parcuri in Bucuresti, miscare, fitness, sfaturi sanatate (s29)

curs workshop gratuit intalniri periodice alergare jogging sfaturi slabit miscare viata sanatoasa pentru incepatori aer liber parcuri bucuresti sector 6, ceicunoi.wordpress.com 1Vine primăvara, bine-mi pare – E timpul pentru alergare!

Îi invit pe toţi bucureştenii care îşi dau seama că fac prea puţină mişcare în viaţa lor obişnuită ( deşi mişcarea este recunoscută ca fiind una dintre componentele esenţiale pentru o viaţă sănătoasă ) să vină alături de mine şi să alergăm împreună…ca între începători. Vă invit astfel, pe cei care nu reuşiţi să vă motivaţi să ieşiti să faceţi jogging, sau pe cei care caută persoane cu care să alerge, sau pe cei care nu vor să alerge singuri şi caută un cadru mai organizat în care să facă acest lucru, vă invit la acest “curs” / “workshop” / spuneţi-i cum vreţi, GRATUIT, organizat de mine, cu scopul principal de a scoate cât mai mulţi bucureşteni din sedentarismul de zi cu zi. Detalii în continuare:

Cei care au oroare sau frică sau reticenţă pentru alergat… sunt rugaţi să citească totuşi până la capăt acest text.

Ideea stă în felul următor: eu sunt unul dintre exemplele de oameni care ştie şi este conştient că face prea puţină mişcare şi ştie că acest lucru este o problemă. Mi s-a confirmat acest lucru şi printr-o analiză grafologică făcută de Ştefan Alexandrescu (detalii AICI – recomand!), dar ştiam deja acest lucru despre mine. Lipsa de suficientă mişcare este problema. Alergatul în aer liber este chestia pe care vreau şi ştiu că trebuie să o fac, spre binele meu pe termen lung, însă este una dintre chestiile pe care le tot amân, din motive stupide – lipsă de organizare, lipsă de timp, lipsă de spaţiu, “mă iau cu altceva” etc. Şi-mi dau seama că sunt mulţi oameni în situaţia mea.

Pentru că tot amân să ies afară să alerg, mai ales că acum deja a cam venit primăvara, şi mai ales că eu consider că alergatul – jogging-ul este cel mai sănătos mod în care poţi face mişcare, am hotărât să mă auto-motivez, să mă auto împing de la spate, să îmi auto dau un şut în fund, incluzându-mi în program un fel de curs – workshop despre alergare PENTRU ÎNCEPĂTORI, pe care să îl ţin eu (care sunt total începător şi “neavizat”) şi la care să îi invit să participe absolut gratuit, pe toţi cei care caută să facă mai multă mişcare în oraşul Bucureşti.

Mişcarea este una dintre componentele esenţiale ale unei vieţi sănătoase. Alături de mişcare, pentru o viaţă sănătoasă contează şi următoarele: alimentaţia, apa băută, aerul respirat, viaţa în doi, stresul, chimicalele ingerate sau absorbite, odihna etc.

“Pentru o viaţă sănătoasă faceţi mişcare cel puţin 30 de minute pe zi” – aşa ne spune acel spot de la TV şi RADIO pe care îl ignorăm cu toţii, deşi cred că este printre puţinele lucruri corecte aflate de la TV în ziua de azi.

Mişcare poate fi făcută practicând un sport, mergând periodic la sală / fitness / dansuri / aerobic etc, practicând acasă yoga sau streching sau etc, prin plimbări pe role sau bicicletă, mergând (mult) sau alergând (făcând jogging). Dintre toate astea…eu propun să ne întâlnim să alergăm.

Prefer alergatul din câteva motive simple: este gratuit (deci accesibil oricui are nişte încălţări în care să poată alerga), poate fi făcut oriunde ( în orice parc sau zonă nepoluată intens) şi pune în mişcare foarte multe părţi componente ale corpului (în principiu cam tot corpul). Deci este foarte sănătos. Atenţie: întâlnirile vor fi destinate începătorilor, deci se va alerga în ritm de începători! Cel puţin la început.

curs workshop gratuit intalniri periodice alergare jogging sfaturi slabit miscare viata sanatoasa pentru incepatori aer liber parcuri bucuresti sector 6, ceicunoi.wordpress.com 2

Haideţi să nu mai lungim şi să trecem la chestiile concrete, pe care le propun.

Mai exact:

Întâlniri periodice pentru alergare în aer liber în Bucureşti, într-un cadru organizat (de mine + de comun acord cu participanţii), gratuit, pentru începători.

Cine organizează?  EU – unic organizator al “cumetriei”

Cine sunt eu? O persoană total “neavizată” din punct de vedere al sportului (conform unor specialişti în domeniu dacă i-ar întreba cineva), însă EU, persoana care încearcă să pună laolaltă oamenii care nu reuşesc pe cont propriu, sau în alt mod să facă mişcare, deşi şi-ar dori, dacă ar avea oportunitatea şi n-ar fi greu. Exact asta ofer eu aici – oportunitatea de a face mişcare uşor, de plăcere. Cine vrea neapărat să mă cunoască mai bine, să-mi citească blogul Ce-i cu noi? (ăsta e CVul meu). La întâlnirile din parc mă voi prezenta ca “Emilian, de la Ce-i cu noi?”. Avantaj pentru cei care poate au traume de la foşti instructori sau temeri de oameni care te pun să faci chestii care nu îţi plac sau bla bla: sunt total paşnic şi calm, nu pun pe nimeni să facă ce nu îi place să facă şi ce nu vrea să facă – se va alerga pentru că fiecare participant va ajunge să vrea asta şi să îi placă, nu ţip la nimeni, nu am nicio pretenţie de la nimeni (fiecare face ce poate, cât poate), nu râd de nimeni, nu arăt pe nimeni cu degetul, nu desconsider pe nimeni, nu dau exemplu pe nimeni, nu iau decizii singur de nebun, stabilim totul împreună, nu pun presiune pe nimeni, nu ţin pe nimeni cu forţa, fiecare poate renunţa oricând vrea, nu cer BANI de la nimeni, totul este gratuit, nu biciuiesc pe nimeni să alerge mai repede sau alte prostii de genul ăsta.

Cine este invitat?  ORICINE vrea să alerge şi este începător în acest domeniu – nu a mai alergat niciodată sau aleargă puţin sau bla bla bla.

Sunt acceptaţi fumătorii doar dacă acceptă să citească ghidul şi cartea Allen Carr. Detalii aici: Cum sa te lasi de fumat in cel mai usor mod posibil. Ghid complet metoda Allen Carr(s12)

Sunt acceptaţi minori (persoane sub 18 ani) doar însoţiţi de părinţi sau singuri, doar dacă va exista o discuţie prealabilă între mine şi părinţi în care părinţii îmi vor confirma că sunt de acord ca al lor copil să alerge cu noi.

Atenţie: acest apel este lansat pentru începători! Pentru cei care nu aleargă deloc sau care abia dacă îşi mişcă fundul 2 metri pe zi. Aştept să vină cei mai obezi bucureşteni, oamenii care nu fac suficientă mişcare, graşi sau slabi, tineri sau bătrâni, fete sau băieţi, nu contează, doar să fie conştienţi de importanţa mişcării pentru o viaţă sănătoasă şi să fie dornici să facă mişcare. Nu mă aştept să vină oamenii care deja aleargă, pentru că n-ar avea rost…i-am ţine pe loc, pentru că noi, cei care ne vom întâlni, suntem toţi începători şi vom alerga ca nişte începători. În timp…vom alerga şi noi mai bine. Dar la început…va fi jale. :) Vom pleca de la rezistenţă la alergare de 10 secunde :) (cam atâta aveam ultima oară când m-am testat :D ).

La întâlnirile din parc, vă veţi prezenta doar cu numele mic sau porecla sau ce vreţi. Singurul lucru de care este nevoie  este o adresă de mail pe care să o verificaţi des, prin care să comunicăm. Nu vom face o sesiune de “hai să ne cunoaştem mai bine”, în care fiecare să spună ceva despre el, pentru că ştiu că aproape toată lumea urăşte chestia asta în frunte cu mine :). Încerc să organizez întâlnirile în aşa fel încât să nu existe niciun fel de oprelişte, de niciun tip, în faţa celor care realizează că ar fi bine să facă mai multă mişcare şi care ar fi tentaţi să înceapă să facă acest lucru din această primăvară.

Câţi oameni? Minim 5 persoane. Dacă nu se strâng cel puţin 5 persoane nu mă bag. Eu sunt prima persoană. Mai e nevoie de 4. Nu există limită maximă.

Când? De 2 ori pe săptămână? – rămâne să stabilim de comun acord cât de des şi în ce zile; Dacă e în timpul săptămânii, va fi seara – rămâne să stabilim între ce ore. Participanţii la prima întâlnire vor stabili de comun acord aceste lucruri, iar cei care vor veni ulterior se vor conforma “programului” deja stabilit, care nu va fi însă unul bătut în cuie, rigid. Se mai poate modifica pe parcurs.

Unde? Într-un parc sau în altă zonă din Bucureşti în care se poate alerga în siguranţă. Rămâne să stabilim de comun acord unde exact, dar eu nu mă bag decât dacă pot ajunge relativ uşor în acea zonă – deci, pentru că stau în Sectorul 6, propun Parcul Crângaşi (+ pe digul de la Lacul Morii) SAU Parcul Izvor SAU Grădina Politehnicii Bucureşti (dacă nu era scumpă intrarea la Grădina Botanică era şi acela un loc bun). Putem alterna de la întâlnire la întâlnire sau putem chiar vizita şi alte parcuri mai îndepărtate.

Cu ce scop? Scopul principal este să ne obişnuim să facem mişcare, să învăţăm împreună să facem mişcare în mod corect şi să continuăm să facem mişcare ca fiind ceva natural, obişnuit şi plăcut în viaţa noastră de zi cu zi. Alte avantaje ale întâlnirilor: tot bla bla-ul cu “vei cunoaşte noi prieteni etc etc” şi posibilitatea de a discuta cu alte persoane diverse chestiuni legate de mişcare, sport, alimentaţie, sănătate, comportament, lume şi viaţă.

În ce vor consta propriu-zis întâlnirile?

Ne întâlnim la ora stabilită, în locul stabilit. La prima întâlnire stabilim nişte chestii de teorie legate de mişcare şi cum să alergăm în mod corect. De asemenea vom stabili cum se vor desfăşura pe mai departe întâlnirile. Ne vom calcula fiecare rezistenţa la alergare cu un timer / cronometru  / telefon mobil şi ne vom împărţi pe grupe de rezistenţă. La începutul fiecărei întâlniri va exista o sesiune de încălzire iar la sfârşitul fiecărei întâlniri o sesiune de streching. Nimic stresant, nimic dureros, nimic neplăcut. Fiecare face ce vrea, cât vrea, ce poate, cât poate. Orice este mai bine decât nimic. Alergarea propriu zisă va fi organizată în aşa fel încât să nu creeze un stres psihic sau fizic participanţilor. Eu sunt unul dintre participanţi şi nu vreau să am de-a face cu vreun stress psihic sau fizic :). Fiecare va alerga conform propriei rezistenţe la alergare. Vom măsura pentru fiecare participant gradul (secunde sau distanţă parcursă) de la care începe să apară oboseala sau stresul fizic al corpului. Acela este momentul în care persoana respectivă se va opri din alergat şi se va odihni mergând sau chiar stând pe loc. Se va alerga în mai multe serii, cu pauze şi cu mers între ele, în aşa fel încât aproape că nu vom simţi niciodată că este greu sau că am obosit. Fiecare va avea timpi de alergat diferiţi, în funcţie de propria rezistenţă la alergare. În acest fel, alergatul nu va fi deloc o chestie stresantă şi obositoare, ci chiar plăcută, încât participanţii vor avea reacţii de genul “hey…this is easy…”. Alergatul ni se va îmbunătăţi de la întâlnire la întâlnire, sau de la săptămână la săptămână sau de la lună la lună, în funcţie de organismul fiecăruia (oamenii sunt diferiţi). Indiferent cât vom alerga sau cât vom reuşi să ne îmbunătăţim alergatul…ORICE MIŞCARE ESTE MAI BUNĂ DECÂT NIMIC! Şi dacă vom reuşi doar să scoatem oamenii din casă şi să îi aducem în parc, tot e mai bine decât să rămână acasă tolăniţi în canapea în faţa televizorului, în sedentarismul care ne omoară sănătatea în fiecare zi.

Începând de când mergem să alergăm?  Imediat ce se strâng cele minim 5 persoane, stabilim de comun acord data şi locul primei întâlniri.

Care sunt principalele avantaje ale chestiei ăsteia? De ce aş participa? 

Recapitulare:

– tot ce îţi trebuie ca să participi sunt nişte încălţări în care să poţi alerga şi o adresă de mail prin care să comunicăm; atât;

– este ocazia perfectă pentru tine ca începător să înveţi să faci mişcare şi să alergi într-un mediu prietenos perfect NEstresant psihic sau fizic;

– este o ocazie să distrugi o parte din sedentarismul care ne caracterizează mai ales pe noi bucureştenii;

– îţi îmbunătăţeşti capitolul “mişcare zilnică”, contribuind astfel la menţinerea unei stări bune de sănătate;

– te poţi retrage oricând vrei, fără nicio supărare; nu te ţine nimeni legat, eşti liber să faci ce vrei, când vrei – aceste întâlniri sunt un ajutor, un stimulent, NU sunt ceva impus care să îţi creeze vreun stres fizic sau psihic sau să te forţeze în vreun fel să faci ceva ce nu-ţi place;

– metoda pe care o propun în aceste alergări este SIMPLĂ, NESTRESANTĂ; îţi va fi uşor să faci mişcare, să alergi, fără să te chinui, fără să te doară ceva şi chiar fără să oboseşti – principalul motiv pentru care oamenii (în frunte cu mine) fug de regulă de alergare;

– îţi creşti stima de sine pentru că ştii că faci un lucru foarte bun pentru organismul tău – făcând mişcare;

– nu ai nevoie de voinţă şi multă ambiţie (chestii care îi sperie pe mulţi oameni şi îi demotivează), pentru că nu va fi nimic stresant care să îţi ceară aşa ceva;

– înveţi multe alte lucruri despre sănătate, lume şi viaţă;

– ESTE TOTAL GRATUIT; NU TE COSTĂ ABSOLUT NIMIC!

Eu sunt prima persoană înscrisă pe lista de participanţi. Mai am nevoie de 4 persoane şi îi dăm drumul. Te bagi?

Listă participanţi până acum (completez lista cu fiecare înscriere):

1. Emilian de la Ce-i cu noi?

2.

3.

4.

5.

Dacă eşti interesat(ă) lasă-mi un mail la adresa de la CONTACT (în dreapta sus) sau un comentariu aici mai jos.

curs workshop gratuit intalniri periodice alergare jogging sfaturi slabit miscare viata sanatoasa pentru incepatori aer liber parcuri bucuresti sector 6, ceicunoi.wordpress.com 3

Emilian, 19 martie 2013, ceicunoi.wordpress.com. Facebook: Ce-i cu noi? – un blog educativ despre comportamentul uman.

14 responses to “Curs workshop GRATUIT alergare jogging INCEPATORI – intalniri periodice in aer liber parcuri in Bucuresti, miscare, fitness, sfaturi sanatate (s29)

  1. Pingback: Curs GRATUIT cum sa inveti sa mergi pe bicicleta Bucuresti. Sfaturi biciclisti incepatori. Lectii mers pe bicicleta cea mai usoara metoda (bici5) | CE-I CU NOI?

  2. Au trect 44 de zile, vad ca ii intereseaza tare sa alerge pentru sanatatea lor. Eu, si fratele meu, cind voi avea timp si banii necesari, voi veni si vom alerga.

    • am lasat postarea acolo, sa fie. Nu m-a contactat nimeni. Dar nici nu a fost prea citita – nu am trafic asa mare la blog. Dar oricum, in general, lumea nu e interesata sa alerge pentru ca e obositor. Asta e. Eu am pus anuntul pentru a oferi o oportunitate de a face jogging-miscare intr-un mod usor, nestresant. Daca n+a ajuns la prea multi oameni, asa e, n+am ce-i face. Daca cei care au ajuns la el n-au fost interesati…iarasi n-am ce+i face. Oh well. Ideea era sa subliniez importanta miscarii-alergatului pentru o viata sanatoasa. De fapt oricine poate face asta si pe cont propriu. Cum probabil o sa incep sa alerg eu in curand singur prin parcuri. Asa cum o fac deja multi bucuresteni. Oh well.

  3. Pingback: Cum rezistam mental comportamentelor gresite pe care le avem? Cum facem sa ne schimbam in bine? Salata sanatoasa (edu57) | CE-I CU NOI? – un blog educativ despre comportamentul uman

  4. SALUT AM SI EU 21 DE ANI SI AS VREA SA PARTICIP SI EU LA ALERGARE SUNT INCEPATOR NU A MAI ALERGAT DE ANI DE ZILE DAR SPORT FAC SAMBATA SI DUMINICA DANSURI

    • Salut. Anuntul este destul de vechi, insa daca se strang 5 persoane interesate, organizam si facem niste alergare… Deocamdata esti primul interesant. Daca vrei neaparat sa alergi eu zic sa nu astepti pana se strang aici 5 persoane si sa mergi sa alergi. N-am timp sa ma ocup de mediatizarea acestei initiative si de aceea nu ajung la acest anunt prea multi oameni. Poate reiau anuntul undeva pe prima pagina a blogului. Ma gandesc. Iti pastrez adresa de mail si te anunt daca organizez ceva. Curs gratuit pt invatarea mersului pe bicicleta sigur o sa organizez, daca stii pe cineva, da de stire. Ms. Spor!

  5. Salut!si pe mine ma intereseaza,plus ca acum am vazut anuntul.anunta ma pe mail daca se mai face,sau aici,ca intru din nou.

    • in principiu nu voi organiza un curs de alergare, din lipsa de timp si doritori. DAca e sa fac ceva de genul asta vreodata, voi anunta pe blog.

      • De la inceputul anului ma tot chinui sa ies la alergat in Herastrau, pentru ca e aproape de jobul meu. Dar nemotivat fiind a ramas doar un gand frumos. La anul dupa ce intra copii in vacanta o sa merg in fiecare zi la o tura de alergare in parc.Este pe lista mea de prioritati. Pana atunci ma multumesc cu cele 5 minute petrecute pe banda acasa.

      • Da, cu ideea asta plecasem si eu la drum – oamenii nu reusesc sa se motiveze sa iasa singuri la alergat, dar poate ar iesi in cadrul unui grup. Poate ne adunam cativa din primavara, om vedea.

Spune-ți părerea aici:

