Avantajele unei infrastructuri reale pentru biciclete în oraş. Piste benzi de biciclisti în trafic (bici1)

biciclete olanda utrecht in trafic benzi banda speciala pentru biciclisti bicicleta alternativa de transport deplasare printre masini poluare noxe cancerigene, infrastructura rutiera, ceicunoi.wordpress.comBicicleta este o invenţie genială prin care omul se poate deplasa dintr-o parte în alta gratuit, destul de rapid şi plăcut. În foarte multe oraşe europene este folosită “la greu” pentru că se poate. Din păcate, în România, bicicleta încă NU poate fi folosită în siguranţă şi plăcut, pentru o deplasare eficientă în cadrul marilor oraşe de la noi, pentru că nu există infrastructură PE BUNE destinată acestui mijloc de transport alternativ şi ecologic. Care sunt avantajele existenţei mai multor biciclişti în trafic? Citiţi în continuare:

În primul rând trebuie menţionat că sunt multe lucruri care trebuie luate în calcul atunci când se promovează utilizarea bicicletei sau când se vorbeşte despre dezvoltarea acestui mijloc de transport în marile oraşe din România. Am scris mai multe detalii despre biciclete şi utilizarea lor în trafic în următoarele texte:

Cum omori un biciclist? – ghid practic pentru soferi. Comportamentul la volan. Cu bicicleta in trafic (edu4)

Mars de protest al biciclistilor 27 oct 2012 Bucuresti, Existam si-o sa avem banda! Plimbare cu bicicleta pe stradă (ev2)

Poze galerie FOTO Existam si-o sa avem banda 27 oct 2012. Protest pe bicicleta eveniment Bucuresti (ev3)

Ce presupune o retea de piste de bicicleta eficienta. Benzi pentru biciclisti in marile orase (eco12)

Plimbare cu bicicleta pe drum liber. Burta jos. Marsul biciclistilor editia 5 Bucuresti 13 octombrie 2012 (ev1)

Cum sa inveti sa mergi pe bicicleta – singur, simplu, rapid. Cea mai usoara metoda (div3)

Ce trebuie sa stii daca vrei sa mergi cu bicicleta in trafic (eco8)

Riscuri si pericole in folosirea bicicletei in traficul din Bucuresti (eco7)

Cum sa nu mori (la propriu). Accidente mortale și altele. (I4)

Acum, mi se pare important ca toată lumea să înţeleagă de ce este necesară dezvoltarea unei infrastructuri reale pentru biciclete în oraşele din România – cu avantaje concrete atât pentru biciclişti, cât şi pentru pietoni şi pentru şoferi. Ce înseamnă o infrastructură pentru biciclişti – de exemplu în Bucureşti: bandă specială pentru biciclişti PE ŞOSEA, nu pe trotuar pentru că nu este spaţiu (eventual comună cu transportul în comun şi scutere, de discutat dacă pot fi incluse şi motocicletele şi taxiurile) şi de asemenea trebuie făcute foarte multe parcări SIGURE pentru biciclete în foarte multe puncte din oraş.

Avantajele existenţei unei benzi speciale pentru biciclişti:

1. O infrastructură reală (eficientă şi sigură) pentru biciclete va atrage mai mulţi oameni să folosească acest mijloc de deplasare;

2. Existenţa mai multor biciclişti în trafic înseamnă că sunt mai puţini oameni în transportul în comun (deci autobuze mai puţin aglomerate, metrou mai puţin aglomerat etc)

3. Existenţa mai multor biciclişti în trafic înseamnă că sunt mai puţine maşini în trafic (mulţi dintre ei poate au maşină dar au ales să o lase acasă) – deci rezultă un trafic descongestionat, liber şi înseamnă mai puţină poluare;

4. Mai mulţi oameni pe biciclete înseamnă mai mulţi oameni care fac mişcare, înseamnă oameni mai “în formă” (fit) şi mai sănătoşi; deci mai puţini bani daţi pe produse pentru slăbit şi pentru medicamente;

5. Folosirea bicicletei într-un mediu nepoluat te ajută să-ţi oxigenezi creierul şi să îl păstrezi sănătos;

6. Folosirea bicicletei pentru deplasare te ajută să economiseşti bani (nu mai dai bani pe benzină, pe biletul/abonamentul pentru transport în comun, pe cartela de metrou etc);

7. Bicicleta te poate ajuta să cari mai uşor cumpărăturile (de la piaţă de exemplu), prin montarea unui coş de cumpărături.

Sigur că în Bucureşti şi alte oraşe din România este GREU să aduci mulţi oameni pe bicicletă în trafic, pentru că este periculos, din cauza lipsei infrastructurii reale. DAR PENTRU ASTA TREBUIE SĂ LUPTĂM – PENTRU CREAREA INFRASTRUCTURII! Fiţi pe fază şi participaţi la următoarele evenimente care au legătură cu aşa ceva, de exemplu urmărind periodic site-urile optar.ro şi comunitateabiciclistilor.ro.

Emilian, 29 oct 2012, ceicunoi.wordpress.com, Facebook: Ce-i cu noi? – un blog educativ despre comportamentul uman.

6 responses to “Avantajele unei infrastructuri reale pentru biciclete în oraş. Piste benzi de biciclisti în trafic (bici1)

  1. Pingback: De ce NU imi place Sorin Oprescu – lipsa viziune si risipa banilor publici. Amenajare Dambovita, piste biciclete (pol78) | CE-I CU NOI?

  2. Da,cum sa nu!E la fel ca donatiile de sange pe facebook,toata lumea spune ca vine,e o idee buna,dar nimeni nu vine practic!Cam aşa e şi cu cei care răspund,ei să continuie să meargă cu masina dar să apară bicicliştii domle’!

    • Mda…din pacate de baza este infrastructura REALA pt biciclete (piste separate, dar practicabile, nu ca batjocura făcută de Oprescu pe mulţi mulţi bani). Iar construirea infrastructurii tine din pacate de administratia publica…..iar administratia publica….stim cum este. Ideea e ca nu se vrea utilizarea bicicletei nici la nivel inalt, pentru ca ar insemna o scadere a castigurilor benzinarilor, a industriei auto, a industriei medicamentelor (mersul pe bicicleta te tine sanatos) etc etc.

  3. Pingback: Cum trimiti colet in Spania Italia UE. Clujeanul care iti duce coletul cu bicicleta oriunde in Europa. Cu doar 1 euro! (eco29) | CE-I CU NOI?

  4. Pingback: Arhiva colectie articole educative despre viata, lume si comportamentul uman, valabile pe termen lung, blog educativ Ce-i cu noi? (edu25) | CE-I CU NOI?

Spune-ți părerea aici:

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s