CCR trebuie sa valideze referendumul – 3 argumente. Decizie, hotarare Curtea Constitutionala (pol53)

curtea constitutionala decide validarea sau invalidarea referendumului 29 iulie traian basescuBiroul Electoral Central a anunţat că după calcularea voturilor din 99.97% secţii de votare, prezenţa la referendum a fost de 46.23% (8.455.336 persoane), din listele electorale folosite la referendum, pe care apar 17.984.621 de români cu drept de vot. Se pare că BEC va prezenta miercuri rezultatul final oficial al referendumului, care nu va diferi prea mult faţă de aceste cifre. Apoi, Curtea Constituţională Română (CCR) trebuie să valideze sau să invalideze referendumul. Iată în continuare câteva motive pentru care referendumul trebuie validat, şi pe care USL le va prezenta (sperăm cât mai bine), într-o formă sau alta, Curţii Constituţionale.

Argumente pentru validarea referendumului din 29 iulie de către CCR (diferite reacţii pe care le poate avea Curtea):

1. Existenţa unui prag pentru validarea referendumului este cretină. Încă de la început nu ar fi trebuit să existe acest prag. 

Deşi acum vreo 3 săptămâni băsiştii din Curtea Constituţională s-au impus, şi Curtea i-a mai aruncat lui Băsescu o ultimă şansă de salvare, impunând un prag de 50% + 1 din numărul total al alegătorilor cu drept de vot pentru ca referendumul să fie valid, acum, după referendum, după ce poate le-a mai venit mintea la cap, ar putea să nu mai aplice idioţenia cretină de prag nedemocratic, bazându-se pe recomandările Comisiei de la Veneţia, despre care Ioan Ghişe a explicat următoarele:  “standardul european în materia referendumului este stabilit de către Comisia de la Veneţia, care formulează mai multe recomandări, dar şi propuneri care nu sunt recomandate, astfel încît să se asigure cetăţenilor, ceea ce în Constituţia României este consfinţit ca drept fundamental, la articolul 2 şi la articolul 36 alin 1.  Comisia de la Veneţia este o comisie specializată a Uniunii Europene pentru democraţie prin drept şi la articolul 7 al Codului de bune practici în materie de referendum, Comisia precizează că NU se recomandă următoarele – a) un cvorum, prag sau procentaj minimal de participare la referendum, întrucît îi asimilează pe cei care se abţin cu partizanii votului negativ, b) nu se recomandă un cvorum de aprobare sau, altfel spus, acceptarea unui procentaj minimal din numărul alegătorilor înscrişi întrucît riscă să creeze o situaţie politică dificilă în cazul când proiectul este adoptat cu o majoritate simplă, inferioară însă cvorumului pragului necesar”.  Toţi europenii ăia care s-au iritat că “vai de mine ce se întâmplă în România” NU AU UN ASEMENEA PRAG LA EI ÎN ŢARĂ! Pentru că este nedemocratic. Pentru că este cretin. Cum să alegi Preşedintele unei ţări cu 50% + 1 din ăia care vin să voteze, dar ca să îl dai jos trebuie să vină 50%+1 din toţi românii cu drept de vot. Ce-i prostia asta nedemocratică? În mod normal, trebuie să fie perfect aceleaşi condiţii. Poporul trebuie să aleagă preşedintele exact la fel cum îl poate şi demite. La noi însă Curtea a băgat ea prag, ca nuca în perete, doar ca să îl salveze pe dictator. În 2007 a avut loc un alt referendum, tot pentru demiterea preşedintelui României, prin coincidenţă tot pentru demiterea lui Traian Băsescu. Deci EXACT, dar EXACT aceleaşi condiţii. Singura diferenţă – CCR avea altă componenţă. Atunci NU s-a stabilit niciun prag pentru validarea referendumului. Acum Curtea a stabilit prag. De ce atunci nu era nevoie şi acum este nevoie? Curtea nu-şi respectă nici măcar propriile decizii din trecut, nu ţine cont nici măcar de propria jurisprudenţă. Este o ruşine pentru o astfel de instituţie să calce peste logică, bun simţ, şi chiar propria jurisprudenţă pentru a salva un dictator de la puşcărie (pentru că asta se va întâmpla cu Băsescu dacă îşi pierde imunitatea de preşedinte). Sau va fugi din ţară…

Preşedintele Adunării Parlamentare a Consiliului Europei, Jean-Claude Mignon, a declarat că pragul de 50% pentru validarea referendumului într-adevăr nu este recomandat de Comisia de la Veneţia, însă pentru România a fost considerată inoportună de către Comisia Europeană schimbarea în grabă a acestuia. CE?!?

“Într-adevăr, Comisia de la Veneţia nu recomandă acest prag de 50% pentru validarea unui referendum. Însă, din câte am înţeleles, Uniunea Europeană, prin preşedintele Barroso, care l-a primit pe premierul român, a considerat inoportună schimbarea în grabă a acestui prag pentru referendumul din România, cu câteva zile înainte de desfăşurarea scrutinului”, a declarat Mignon, care este membru al Partidului Popular European (PPE).

CE?!?! Inoportună schimbarea în grabă a acestui prag?! Băi nenorociţilor de mari şmecheri din vârful Uniunii Europene…dar când Curtea a cerut un asemenea prag, n-aţi zis nimic, nu? Nu v-a interesat că o instituţie din România a decis ceva împotriva recomandărilor Comisiei de la Veneţia, împotriva logicii şi bunului simţ, împotriva democraţiei, nu v-a interesat că a impus ceva ce voi nu aveţi în ţările voastre pentru că popoarele mai civilizate nu v-ar permite în veci o asemenea batjocură, nu v-a interesat că nici măcar în România nu exista aşa ceva până acum, nu v-a interesat că exact în  aceleaşi condiţii, acum 5 ani un alt referendum la fel ca acesta s-a desfăşurat fără niciun fel de prag, şi că acum s-a introdus fără nicio explicaţie necesitatea lui. Nu v-a interesat pentru că sunteţi nişte nenorociţi, şi să veniţi să spuneţi că “Uniunea Europeană, prin preşedintele Barroso, care l-a primit pe premierul român, a considerat inoportună schimbarea în grabă a acestui prag pentru referendumul din România” denotă că aveţi şi mult tupeu şi ne trataţi pe faţă ca pe o ţară din lumea a 3-a.

2. În momentul stabilirii unui prag, Curtea Constituţională nu a luat în calcul şi boicotarea referendumului, deşi era evidentă şi exact la asta se referă Comisia de la Veneţia

Spiritul unui referendum este ca toţi cei interesaţi de problema în cauză, să vină şi să-şi spună părerea. La fel ca la orice alegeri. Cei interesaţi de problema în cauză vin şi decid pentru întreaga ţară. Cei neinteresaţi, stau acasă, să fie sănătoşi (votul nu este obligatoriu). Însă cei interesaţi, care se prezintă, ăia hotărăsc. Aşa este normal, aşa este democratic, aşa este situaţia în România în prezent. La referendum ar trebui să fie exact la fel. La fel cum a fost şi în 2007. Contează cei care vin şi îşi spun părerea. Iar părerea majorităţii exprimate la un referendum este cea mai puternică “lege”, care trebuie aplicată imediat. Atunci când ai un referendum, care dezbate o problemă clară, concretă (demiterea sau nu a preşedintelui), şi tu îi pui prag de validare de 50% + 1 din totalul populaţiei cu drept de vot, creezi o anormalitate, şi ajuţi pe una din părţi să câştige referendumul prin trişare. Dacă nu exista prag, toţi cei interesaţi de soarta lui Băsescu veneau la vot, votau DA sau NU, şi la sfârşit mai mult ca sigur, Băsescu ar fi fost demis, pentru că mult mai mulţi ar fi votat DA, pentru demitere. Şi totul ar fi fost okay, majoritatea a câştigat în mod democratic. Însă în momentul în care introduci prag de validare, ce se întâmplă? Păi cei care vor ca situaţia să rămână la fel, adică Băsescu să rămână preşedinte, TRIŞEAZĂ referendumul, TRIŞEAZĂ această consultare populară, şi se alipesc (stând şi ei acasă) celor MULTE MILIOANE de oameni care nu se prezintă la vot }N GENERAL, care nu sunt interesaţi, care sunt indiferenţi, cărora nu le pasă, care cred că toţi sunt la fel etc. Astfel, majoritatea care decide este una FALSĂ, pentru că, repet, spiritul unui referendum este ca CEI INTERESAŢI să decidă (nu avem încă vot obligatoriu în România). Însă la referendumul din 29 iulie 2012, NU AU DECIS CEI INTERESAŢI, ci o majoritatea FALSĂ alcătuită din cei care îl iubesc pe Băsescu (puţini) şi cei care nu vor să aibă legătură cu procesul electoral (foarte mulţi). Astfel, cei 7,5 milioane de oameni care au zis DA pentru demiterea Preşedintelui, riscă să fie ignoraţi, din cauza unei majorităţi false imorale, alcătuită în mod ilegitim, fără dorinţa celor mai mulţi, prin trişarea făcută de susţinătorii lui băsescu (săracii sclavi băsişti). Este de fapt exact ce spune Comisia de la Veneţia:  “nu se recomandă următoarele – a) un cvorum, prag sau procentaj minimal de participare la referendum, întrucât îi asimilează pe cei care se abţin cu partizanii votului negativ”. Din cauza impunerii acestui prag, şi din cauza boicotului PDL şi al magiarilor, s-a ajuns ca însuşi scopul referendumului (să vedem ce vor oamenii), să nu mai fie atins. Pentru că singura certitudine sunt cei 7.5 milioane care au spus DA. De partea cealaltă a baricadei (susţinători ai lui Băsescu), nu avem de unde să ştim câţi sunt, pentru că s-au amestecat cu cei care nu sunt interesaţi de asemenea evenimente. Se poate chiar considera că toţi cei care nu s-au prezentat la vot, nu au fost interesaţi de aşa ceva. Şi atunci, să decidă majoritatea celor care s-au prezentat! Când la un referendum oficial la nivel naţional eşti întrebat dacă vrei demiterea şi ai variante de răspuns DA sau NU, normalitatea este ca tu, cetăţeanul interesat, să răspunzi cu DA sau NU, nu printr-un artificiu imoral prin care să trişezi cumva astfel încât să se invalideze referendumul, doar pentru că ştii că într-o confruntarea pe bune, la vot, între susţinătorii lui Băsescu şi opozanţii lui, Băsescu ar pierde crâncen. Curtea ar putea decide, deci, ca în orice stat democratic fără existenţa obligativităţii votului, că soarta ţării este hotărâtă de cei care sunt interesaţi. Iar cei interesaţi se prezintă la vot şi aleg ceea ce vor. Deci pentru validarea referendumului nu se poate ţine cont de părerea celor care au boicotat, din două motive: pentru că au trişat şi nu se ştie exact câţi sunt. Motiv pentru care se va ţine cont de părerea celor care au răspuns în mod normal, exact în conformitate cu sensul unui referendum naţional, mergând la vot, şi punând ştampila pe DA sau NU. CUM SĂ-I IGNORI CA ŞI CURTE CONSTITUŢIONALĂ PE CEI 7.5 MILIOAN E DE ROMÂNI CARE AU SPUS ÎN COR, PRIN VOTUL LOR, UN SINGUR LUCRU: JOS BĂSESCU! ?

3. Referendumul naţional trebuie să invite la urne şi să ţină cont de părerea  cetăţenilor români cu drept de vot, existenţi la momentul desfăşurării referendumului.

Referendumul s-a desfăşurat pe baza unor liste electorale permanente, pe care erau înscrişi 17.984.621 de români cu drept de vot. Însă aceste liste SUNT VECHI şi NU CORESPUND CU REALITATEA DIN PREZENT. În desfăşurarea referendumului din 29 iulie a existat această anormalitate. S-au folosit liste electorale VECHI, neactualizate de ani de zile, care nu reprezintă adevărul, legat de numărul persoanelor cu drept de vot. Pragul de validare impus în mod nesimţit, nedemocratic şi băsistic de către CCR se bazează în mod direct pe aceste liste şi pe această populaţie (50% + 1 dintre românii cu drept de vot). Ieri, la Sinteza zilei, pe Antena3 (la care m-am uitat deşi Băsescu a zis să nu ne mai uităm) (emisiunea şi detalii AICI), a fost prezentat un document oficial dat de Institutul Naţional de Statistică, care vorbeşte despre populaţia României, conform datelor din recensământul din 2011. Astfel, INS-ul, o instituţie oficială a statului român, care se ocupă şi de exact aceste lucruri (evidenţa populaţiei) spune că din datele ultimului recensământ făcut în România rezultă că numărul populaţiei stabile este de 19.042.936. La acest număr se adaugă numărul cetăţenilor români aflaţi în străinătate, rezultatul final fiind de 20.254.866. Acestea sunt cele mai recente date oficiale legate de populaţia României. Institutul Naţional de Statistică menţionează în acelaşi document că ponderea populaţiei României sub 18 ani a fost la 1 ianuarie 2011 de 18,31%, adică 3.726.895 persoane. Extrăgând numărul persoanelor sub 18 ani din totalul populaţiei (20.254.866 persoane), rezultă că în România, în ziua referendumului din 29 iulie, numărul persoanelor cu drept de vot PE BUNE era de 16.527.971. Ceea ce înseamnă că pentru atingerea pragului cretin nedemocratic de 50% + 1 din cei cu drept de vot, este nevoie ca 8.265.685 de persoane să se prezinte la vot. Conform rezultatelor prezentate de BEC, la votul de duminică 29 iulie, s-au prezentat 8.429.265 de români, ceea ce înseamnă că pragul a fost depăşit, deci REFERENDUMUL ESTE VALID şi BĂSESCU A FOST DEMIS DE POPOR. Curtea Constituţională, în analizarea situaţiei, trebuie să recunoască faptul că pragul de 50% + 1 se referă la CEI CU DREPT DE VOT ÎN MOMENTUL REFERENDUMULUI, NU LA NIŞTE LISTE VECHI, NEACTUALIZATE. Deci obligatoriu trebuie să ţină cont de aceste noi date de la Institutul Naţional de Statistică, date clare, concrete şi uşor de înţeles pentru orice dobitoc. Bineînţeles că în afara României or fi mai mulţi români decât cei care au reieşit în urma recensământului din 2011, însă nu se ştie OFICIAL câţi sunt, ce-i cu ei, au fost “bifaţi” la referendum de către familiile lor din România sau nu etc. Nu poţi să te bazezi pe estimări, pe chestii nesigure atunci când stabileşti un cvorum pentru un referendum naţional. Datele pe care le poţi folosi sunt cele mai recente statistici oficiale legate de evidenţa populaţiei, şi mai exact recensământul din 2011. Dacă această Curte Constituţională semi-băsistă nu va ţine cont de aceste date oficiale, şi va prefera să invalideze referendumul bazându-se pe acele liste electorale vechi şi neactualizate, neconforme cu realitatea existentă la momentul referendumului, atunci e şi mai clar că România nu este un stat de drept. Iar când statul de drept dispare, haosul apare.

Având în vedere aceste argumente, dacă CCR va invalida referendumul, cam singurul lucru democratic (şi eficient) pe care orice om de bună credinţă din această ţară îl poate face şi trebuie să îl facă, este UN PROTEST MASIV ÎN STRADĂ. Jos Băsescu!

UPDATE 1 august 2012: Au apărut noi documente care confirmă faptul că numărul real de români cu drept de vot este mult mai mic decât cel de pe listele vechi şi neactualizate: un document de la CNAS (Casa Naţională de Asigurări de Sănătate), din care reiese că numărul real de români cu drept de vot este de 16.568.476 (caz în care pragul impus de CCR a fost depăşit), şi un document mai vechi, din 2003, chiar al Curţii Constituţionale, în care se vede că la nivelul anului 2003 (când a fost referendumul pentru schimbarea constituţiei), numărul de persoane cu drept de vot era 17.842.103. Însă de atunci au trecut aproape 10 ani, şi populaţia României a fost în continuă scădere. Deci este evident că în prezent numărul celor cu drept de vot este mult mai mic, fapt care confirmă cifrele oficiale apărute recent de la INS şi CNAS. Detalii AICI-antena3.

MENŢIUNE: faptul că listele care au fost folosite la referendum conţin mult mai mulţi români cu drept de vot decât există în realitate, este vina lui IOAN RUS, ministrul de interne, care ar fi putut să “perieze” listele, perfect legal şi moral, pentru a le aduce cât mai aproape de situaţia reală din prezent. Nu a făcut acest lucru, demonstrând că “joacă pe două fronturi” şi că este omul lui Băsescu-Boc (iar Ponta încă nu l-a zburat din guvern) detalii AICI – exclusivnews.

Update 1 aug 2012: Citiţi şi textul foarte bun al lui Radu Tudor: Patru argumente pentru validarea referendumului)

Citiţi şi “Conform ultimului recensământ, populaţia României a scăzut în număr considerabil” (CCR) 

Emilian, 31 iulie 2012, ceicunoi.wordpress.com

Spune-ți părerea aici:

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s