Penibilitatea afiselor electorale pentru alegerile locale iunie 2012 Bucuresti (pol40)

afise electorale campanie alegeri locale iunie 2012 bucuresti sector 1 2 3 4 5 6, foto mediafax.roÎn foarte multe campanii electorale prin care am trecut până acum m-am întrebat mai multe lucruri legat de afişele electorale. De exemplu… Cât de lipsiţi de originalitate, creativitate, simţ practic şi simţ al realităţii sunt cei care alcătuiesc afişele electorale ale politicienilor care ne cer votul? Oare cei care se ocupă de această parte de promovare-marketing…sunt aceiaşi pentru toate partidele?

Mă întreb acest lucru pentru că toate afişele par tot timpul la fel – aceleaşi sloganuri răsuflate şi penibile – care nu conving decât oamenii nu prea inteligenţi (o sinteză a lor găsiţi AICI).

De asemenea, având în vedere lipsa de inteligenţă pe care o denotă aceste afişe (sloganurile pe care le au, modul în care candidaţii fac ceva cu mâna – fie te salută, fie îţi întind mâna, fie te arată cu degetul, fie ţin sacoul pe spate etc), şi având în vedere că toate seamănă foarte bine între ele, mă întreb: E oare posibil ca cei care pun toate aceste lucruri la cale, să fie chiar cei care printează propriu-zis afişele în centrele speciale de printing? Adică aceiaşi oameni, cu aceiaşi originalitate şi aceleaşi abordări…pentru toţi candidaţii? Ar fi comic să fie aşa. Aţi observat cum în Bucureşti foarte mulţi candidaţi au cel puţin două ipostaze diferite cu ei pe afişele electorale? În unele afişe apar cu costum, cămaşă şi cravată, iar în altele doar în cămaşă sau cămaşă+ cravată. E ca un fel de “sunt şi ăla serios, la costum, care face treabă, şi nu se ţine de prostii” dar şi “ăla doar în cămaşă, muncitor, gospodar pe bune, nu doar cu pixu, apropiat de oameni, de-al vostru bla bla bla”. (am văzut chestia asta cel puţin la Chiliman – sectorul 1, Negoiţă de la PSD – sectorul 3, Poteraş – sectorul 6, şi alţii). Însă prea puţin contează de fapt aceste lucruri.

Ce contează mai mult la această asemănare a afişelor electorale, este faptul că ea denotă o asemănare a oamenilor care apar în ele. Toţi candidaţii s-au uitat pe afişele cu faţa lor şi au dat un “OKAY” înainte ca acestea să fie printate. Toţi au considerat că este normală abordarea în care pui un afiş imens, din banii nu se ştie cui, pe care scrii nişte vorbe goale la fel cum au făcut şi alţi politicieni de-a lungul timpului. Niciunul nu are ceva concret pe care să te poţi baza, toţi au fie idioţenii de genul “continuăm împreună” sau “votează schimbarea”, fie prezintă nişte constatări ale problemelor pe care alegătorii le au (ca şi cum alegătorii nu ştiu ce probleme au, şi ca şi cum ei nu aşteaptă de la tine soluţii concrete, ci să le spui ce probleme au – stupid), fie îţi spun ce realizări au făcut, spunându-ţi indirect ţie alegătorului că nu prea te duce capul şi fie uiţi, fie habar n-ai a cui este fiecare realizare administrativă (ceea ce de fapt este corect – chiar aşa se întâmplă în realitate cu cei mai mulţi alegători români).

Un lucru foarte important legat de afişele electorale este dacă acţionează sau nu subliminal, şi anume dacă prin simplul fapt că le-ai văzut, alegerea candidatului este influenţată. Cred că lucrurile de genul acesta acţionează mai ales pe nişte creiere naive mai puţin educate din punct de vedere politic-administrativ. Din păcate, România are multe astfel de creire, deci cumva se explică aceste foarte multe şi mari afişe electorale.

După ce am văzut mergând pe stradă, consider că în Sectorul 6 USL a investit cei mai mulţi bani în afişele electorale, apoi PDL, apoi Florescu, UNPR, Dan Diaconescu etc. Rareş Mănescu apare pe un afiş imens, dar imens (se vede de la sute de metri distanţă) în zona Pasajului Basarab – Carrefour Orhideea. Cheltuirea de bani pe aşa ceva pentru mine este o jignire. Aceste afişe nu mă influenţează deloc înspre a-i vota pe cei care apar în ele. Sau cel puţin cred că nu mă influenţează (poate modul în care ţin mâinile îmi manipulează cumva creierul – mă fac să cred că îmi oferă ceva, sau că sunt de încredere). Mesajele non-verbale chiar există, însă în cazul  afişelor cred că au aruncat banii de pomană din punctul meu de vedere. Însă pentru mulţi alţii, contează cumva că apari pe multe garduri, bănuiesc (altfel nu ar mai da nimeni atâţia bani?). Nu am înţeles încă în ce fel şi de ce contează acest lucru, dar sunt convins că NU ce scrie un nene şi cum arată pe un afiş ar trebui să conteze în primul rând (chiar dacă uneori faţa oamenilor denotă multe lucruri). Dacă însă românii nu ar mai gândi superficial lucrurile, şi ar căuta să se documenteze, să afle cât mai multe informaţii despre candidaţi, înainte să pună ştampila pe ei, poate am avea nişte politicieni mai…. era să zic “mai buni”…de fapt probabil mai corect ar fi… “nu atât de răi”.

Citiţi şi:

GALERIE FOTO cu AFISE ELECTORALE Bucureşti + comentarii. Bani campanie PDL, USL, UNPR, PPDD (pol44)

De ce sa NU votam cu Poteras la Sectorul 6 – GALERIE FOTO alegeri iunie 2012 (pol45)

Alegeri 2012 – lista candidati primaria sectorului 6. Cu cine votăm?

Alegeri locale 2012 sector 6 Bucuresti – de ce sa mergi la vot? Cu cine sa votezi? 

De ce să NU votezi cu Poteraş la primăria sectorului 6

De ce să NU votezi cu Ştefan Florescu la primăria sectorului 6

Emilian, 28 mai 2012, http://www.ceicunoi.wordpress.com

One response to “Penibilitatea afiselor electorale pentru alegerile locale iunie 2012 Bucuresti (pol40)

  1. Pingback: Arhiva colectie articole educative despre viata, lume si comportamentul uman, valabile pe termen lung, blog educativ Ce-i cu noi? (edu25) | CE-I CU NOI?

Spune-ți părerea aici:

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s